Pentru a asigura că operațiunile companiei și comportamentul angajaților sunt mereu în conformitate cu legislația rutieră, reducând riscul de amenzi, procese sau alte probleme legale.
Chiar dacă sunt idei vehiculate de multă vreme în spațiul public, obținerea permisului nu depinde de nivelul studiilor, iar semnarea procesului-verbal primit de la polițist nu înseamnă acceptarea vinovăției și imposibilitatea de a fi contestat de șofer. Acestea sunt doar două dintre miturile ce circulă în spațiul public în legătură cu Codul rutier și pe care le vom demonta în acest material. Citește articolul
Acest departament este responsabil să se asigure că firma respectă toate legile și regulile, inclusiv noile restricții privind importul de oțel, pentru a evita amenzi mari și probleme legale.
Sfârșitul lunii septembrie vine cu noi sancțiuni impuse importurilor de mărfuri rusești în Uniunea Europeană. Mai precis, împotriva produselor finite din oțel fabricate în alte teritorii (de exemplu, Turcia, China) din materii prime din categoria oțelului originare din Rusia (de exemplu, forma primară a fierului sau semifabricate). Sancțiunea acoperă aproape toată gama de astfel de oțeluri. Citește articolul
Acest departament are nevoie să știe exact ce legi și reguli se aplică salariilor și contribuțiilor, mai ales când există schimbări sau neclarități legislative, pentru a se asigura că firma respectă toate prevederile legale și evită amenzi sau probleme în instanță.
De la a fi beneficiarii unui salariu minim brut peste nivelul minimului pe economie, în vara anului trecut, angajații din sectorul agroalimentar ajung de la 1 octombrie în situația de a avea un salariu chiar sub acest nivel. Remedierea situației în cazul acestor lucrători va avea loc în zilele următoare, doar că se va face însă aducând, ca întotdeauna, un plus de dificultate pentru angajatori. Citește articolul
Acest departament trebuie să știe ce legi noi sau schimbări legislative apar, în special cele legate de salarii și taxe, pentru a se asigura că firma respectă toate regulile și evită amenzi.
Începând cu octombrie 2023, avem un salariu minim brut pe țară de 3.300 de lei, dar angajatorii plătesc taxe salariale ca pentru un salariu brut de 3.100 de lei, deoarece facilitatea ce constă în 200 de lei netaxabili este valabilă, în continuare, până la finalul anului curent. Practic, cei 200 de lei netaxabili sunt incluși obligatoriu în salariul minim. Citește articolul
Pentru că asigură că firma respectă legile în vigoare, atât în ceea ce privește salariul minim, cât și înțelegerea modului de calcul al amenzilor rutiere.
De la 1 octombrie, salariul minim crește cu 10%, până la valoarea de 3.300 de lei. Totuși, cu toate că, de principiu, punctul-amendă se calculează în raport cu salariul minim, valoarea acestuia va rămâne plafonată, cel puțin până la sfârșitul anului, la 145 de lei, după cum s-a stabilit în 2022, prin ordonanță. Citește articolul
Acest departament se asigură că firma respectă toate legile și reglementările legate de salarii, contracte de muncă și termenele legale pentru modificările salariale.
Majorarea salariului minim prin hotărâre de Guvern implică mai multe formalități pe care angajatorii le au de făcut, respectiv modificarea salariului minim pentru cei plătiți la acest nivel, precum și raportarea modificării în Revisal. Citește articolul
Trebuie să știe noile prevederi legale privind salariul minim pentru a asigura că firma respectă legea.
Salariul minim va crește începând cu 1 octombrie 2023, a decis joi Guvernul în ședință, la scurt timp după fiind publicată în Monitor și hotărârea de Guvern. Majorarea de 10% va beneficia unui număr de 1.867.000 de salariați, angajați preponderent în sectoarele transporturi, comerț și în rândul întreprinderilor mici și mijlocii. Măsura adoptată nu se aplică salariaților din agricultură și industrie alimentară, pentru aceste categorii aplicându-se deocamdată salariul minim brut de 3.000 de lei. Citește articolul
Este important pentru a înțelege noile reguli și proceduri legale referitoare la documente și acte necesare în relația cu parteneri sau clienți străini, asigurându-se că operațiunile companiei respectă legea.
În 2017, o serie de taxe și tarife au fost eliminate, fiind vizate de măsura de atunci și cele mai multe dintre tarifele pentru servicii consulare, inclusiv cele pentru cetățenii străini. Acest lucru se dorește schimbat, astfel că se propune acum, printr-un proiect legislativ pus recent în dezbaterea senatorilor, taxarea serviciilor notariale furnizate de oficiile consulare ale României persoanelor fizice sau juridice străine, iar banii obținuți astfel să fie folosiți pentru plata cheltuielilor de repatriere a cetățenilor români morți în străinătate. Citește articolul
Articolul explică obligațiile legale noi legate de sistemul de garanție-returnare (SGR) și cum trebuie să respecte companiile aceste reguli pentru a evita amenzi.
În contextul sistemului garanție returnare (SGR), micii comercianți se pot confrunta cu dificultăți în implementarea obligațiilor impuse, având în vedere limitările lor de spațiu și resurse financiare. Legea le permite totuși să se asocieze cu alți comercianți sau să încheie acorduri cu autoritățile locale sau anumite asociații pentru organizarea punctelor de colectare a ambalajelor. Ca modalitate de preluare, se poate opta pentru preluarea manuală sau prin automate, inclusiv la comun cu alți mici comercianți. Cert e că operatorii nu pot refuza preluarea ambalajelor și au responsabilitatea de a le păstra în condiții adecvate până la predarea lor administratorului de sistem. Tariful de gestionare, care va fi stabilit ulterior, va fi plătit de către administratorul SGR pentru fiecare unitate de ambalaj returnată la punctele de colectare. Citește articolul
Acest departament se asigură că firma respectă toate legile. Este important să știe cum decurg controalele fiscale, care sunt drepturile companiei și cum să procedeze legal în timpul unei astfel de verificări.
Ca o regulă generală, organul fiscal are obligația să înștiințeze, în scris, firmele în legătură cu acțiunea ce urmează să se desfășoare înaintea efectuării inspecției fiscale, prin transmiterea unui aviz de inspecție fiscală, ținând seama de prevederile art. 122 alin. (1) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală. Citește articolul