Acest departament trebuie să știe exact ce spune legea despre cum pot fi angajați oamenii cu mai multe contracte, pentru a se asigura că firma respectă toate regulile și nu are probleme legale.
Între același angajator și același angajat pot fi încheiate mai multe contracte de muncă, dacă se respectă regulile privind nesuprapunerea programelor de lucru, timpul de lucru și repausul săptămânal. Astfel, luând pe rând situațiile în care se dorește încheierea a două contracte de muncă între aceleași părți, în același timp, o singură situație este întotdeauna imposibilă. Citește articolul
Acest departament se asigură că firma respectă toate legile și regulile. Articolul explică condițiile legale pentru formarea unui grup fiscal și ajută la înțelegerea modului în care compania trebuie să se conformeze cerințelor fiscale.
Ce arată practica la momentul actual, după mai bine de un an de la apariția consolidării fiscale în domeniul impozitului pe profit? Istoria pe această speță este una relativ recentă în România, fiind o măsură aplicabilă de anul trecut, mai precis de la 1 ianuarie 2022. Practica acestor 15 luni care s-au scurs de la momentul intrării în vigoare a legislației aferente arată că măsura nu este utilizată pe scară largă, deși facilitatea a fost îndelung așteptată în România și aduce o serie de avantaje pentru grupurile de companii care aleg să raporteze impozitul pe profit la nivel consolidat, în detrimentul raportărilor individuale. Citește articolul
Acest departament este interesat de orice modificare a legilor, pentru a se asigura că firma respectă toate regulile și pentru a evita amenzi sau probleme legale.
Șoferii vor putea depăși obstacolele aflate în calea mașinii lor, dacă acestea nu se mișcă sau se mișcă foarte încet, prin încălcarea liniei continue ce desparte sensurile de circulație fără să riște sancțiuni, potrivit unui proiect legislativ aflat în dezbaterea senatorilor. Citește articolul
Acest departament este interesat pentru că articolul clarifică baza legală a sumelor netaxabile acordate angajaților aflați în deplasări, asigurând că firma respectă legile în vigoare și evită problemele juridice.
Recenta actualizare a indemnizațiilor de delegare și detașare pentru sistemul de stat, care duce indirect la o majorare a diurnelor netaxabile în sistemul privat, a venit cu o dilemă pentru fiscaliști. De ce? Pentru că a apărut o interpretare conform căreia majorarea nu s-ar aplica la privat din cauză că a venit prin ordin de ministru, nu prin hotărâre a Guvernului. Însă ideea este că chiar HG-ul cu diurnele permite actualizarea cuantumurilor sale direct prin ordin. Citește articolul
Hotararea de Guvern privind plafonarea preturilor RCA si anuntul privind viitoarele modificari legislative sunt acte normative noi. Acest departament trebuie sa se asigure ca firma respecta noile reguli si sa monitorizeze orice schimbari legislative care ar putea afecta activitatea companiei.
Avocatnet.ro şi Digi24.ro vă prezintă cele mai importante ştiri ale dimineţii. Citește articolul
Ajută la înțelegerea noilor legi europene și naționale legate de TVA, pentru a se asigura că firma respectă toate regulile în vigoare.
Din 2025, regimul de scutire de TVA pentru întreprinderi mici o să se schimbe radical în toate statele membre ale UE, context în care Ministerul Finanțelor (MF) pregătește o achiziție publică pentru un sistem special cu care să gestioneze extinderea regimului. Pe scurt, ideea este că firmele din România vor putea să acceseze regimul de scutire de TVA în alte state din UE, iar cele străine vor putea să-l acceseze în România. Citește articolul
Articolul discută despre respectarea legilor și reglementărilor, în special cele legate de anticorupție și antifraudă, esențiale pentru a evita problemele legale și sancțiunile. Totodată, se referă la nevoia de a stabili politici interne clare și de a asigura conformitatea la nivel global.
Conceptul de e-learning, adică orice formă de transmitere și asimilare de cunoștințe care are loc în mediul virtual, este relativ nou, pătrunderea sa pe piață și apoi utilizarea la scară largă în diverse industrii având loc doar în ultimul deceniu. Cu toate acestea, pandemia de COVID-19 a accelerat nevoia organizațiilor de a utiliza platforme tehnologice pentru a stimula inițiativele de învățare, astfel încât echipele să rămână la curent cu transformările profunde și fără precedent pe care trebuie să le îmbrățișeze drept „noua normalitate”. Citește articolul
Pentru că articolul detaliază cum se vor schimba inspecțiile de muncă și cum trebuie respectate noile proceduri digitale, asigurând conformitatea firmei cu legile în vigoare.
Autoritățile din domeniul muncii au început anul trecut munca pentru două proiecte majore de digitalizare prinse în Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR), conform unui raport de activitate publicat recent de Inspecția Muncii. În esență, se dorește digitalizarea controalelor derulate de inspectoratele teritoriale de muncă (ITM-uri) și punerea în funcțiune a unui sistem nou pentru Revisal. Citește articolul
Articolul explică legile fiscale relevante pentru vânzările online și modul în care autoritățile fac verificări. Este esențial pentru departamentul juridic pentru a înțelege ce obligații legale există și cum pot fi gestionate eventualele controale sau neînțelegeri legate de taxe și proceduri.
Informațiile colectate de Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) de la firmele de curierat, în conformitate cu reglementările adoptate la jumătatea anului trecut, constituie baza controalelor fiscale anunțate pentru perioada următoare la persoanele fizice care vând produse cu plata ramburs prin intermediul platformelor online. Însă verificările vor fi realizate de Direcția Generală Antifraudă Fiscală (DGAF) sub forma controlului documentar, procedură ce prezintă anumite particularități de care contribuabilii trebuie să țină cont. Citește articolul
Acest departament trebuie să știe cum se schimbă regulile de control fiscal pentru a se asigura că firma respectă legile și pentru a pregăti răspunsurile în cazul unor verificări din partea statului.
În condițiile în care Guvernul a început să accelereze digitalizarea controalelor derulate de Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF), ne-am pus întrebarea dacă în viitor am putea vedea o restrângere a tipurilor de verificări prevăzute acum de Codul de procedură fiscală. Specialiștii spun, însă, că sunt șanse mici pentru o asemenea schimbare. Citește articolul