Creștem împreună! Datorită vouă, comunitatea avocatnet.ro a înregistrat 12,8 milioane de vizite în primele 7 luni din 2025.
Departamentul Juridic trebuie să verifice dacă noile reguli stabilite prin ordinul guvernamental, referitoare la valoarea și acordarea tichetelor de creșă, sunt respectate de către companie și că toate politicile interne sunt în conformitate cu legea.
Tichetul de creșă va avea o valoare de 570 de lei, începând cu luna octombrie 2022, potrivit unui ordin al Ministerului Muncii și Solidarității Sociale (MMSS) publicat miercuri în Monitorul oficial, ceea ce reprezintă o creștere cu 50 lei față de cuantumul din prezent. Citește articolul
Acest departament este interesat de noile reglementări legislative (proiect de ordin) care pot afecta activitatea companiei, precum și de aspectele legate de prelucrarea datelor cu caracter personal și cerințele de conformitate cu legea.
Persoanele fizice interesate de schimbarea becurilor convenționale pe care le folosesc acum în locuințe, ce au un consum mare de energie electrică, cu unele LED, ce consumă mai puțin, vor putea primi de la stat vouchere în valoare de 200 de lei, potrivit unui proiect de ordin pus în dezbatere recent la Ministerul Mediului. Regulile programului numit, în mod neoficial, Rabla pentru becuri, stabilesc că, pentru a primi banii, cei interesați vor trebui să predea unul sau mai multe becuri convenționale. Citește articolul
Se ocupă de înțelegerea și respectarea legilor. Orice modificare la legile fiscale care afectează investițiile sau structura companiei este importantă pentru ei, pentru a asigura că firma respectă toate reglementările.
Persoanele fizice vor putea să obțină anumite facilități fiscale și dacă investesc în firmele mici (organizate ca SRL-uri) sume de peste 200.000 de euro, conform unui proiect de lege ajuns recent la Senat. În prezent, așa-numiții investitori individuali („business angels”) pot obține facilitățile numai dacă se încadrează în acea limită maximă. Citește articolul
Acest articol explică regulile și legile importante despre cum trebuie să tratăm angajații când merg la cursuri de formare profesională organizate de companie. Ne ajută să înțelegem obligațiile legale și să evităm amenzile sau problemele juridice.
O greșeală frecventă în aplicarea reglementării privind formarea profesională e considerarea ca absent și suspendarea contractului angajatului care e trimis în formare profesională. Doar pentru că angajatul nu e acolo să-și îndeplinească atribuțiile zilnice preț de câteva ore pe zi, zile sau săptămâni, nu înseamnă că trebuie trecut ca absent. Citește articolul
Departamentul Juridic & Conformitate este interesat de noile legi și reglementări care stabilesc condițiile pentru acordarea acestor credite și asigură că toate procedurile sunt respectate de către companie.
Normele de aplicare ale programelor Family Start și Student Invest, prin intermediul cărora cei interesați pot obține până la 75.000 lei, respectiv 50.000 lei, au fost publicate în Monitorul Oficial, ceea ce înseamnă că băncile care se vor înscrie în programe vor putea să ofere celor interesați, din a doua jumătate a lunii octombrie, aceste tipuri de credite garantate de stat. Citește articolul
Articolul detaliază obligațiile legale și termenele impuse de autorități privind Sistemul de Garanție-Returnare (SGR). Departamentul Juridic & Conformitate trebuie să cunoască aceste legi și termene pentru a se asigura că firma respectă toate cerințele și evită amenzi.
Sistemul de garanţie-returnare destinat ambalajelor primare nereutilizabile, prin care comercianții ar trebui să rețină o garanție de 50 de bani pentru fiecare produs ambalat și pe care să o returneze apoi clienților ar trebui să funcționeze de la 1 octombrie pentru că așa scrie în lege. În realitate, termenul este extrem de nerealist în raport cu pașii concret făcuți de autorități și legiuitor până acum, de când a fost el asumat. Un element central al SGR este chiar desemnarea unui administrator al sistemului, însă numirea acestuia a fost oficializată abia în ultimele zile ale lui august. Estimarea unui reprezentant al administratorului SGR cu privire la operaționalizarea îndatoririlor care-i revin este de 18 luni. Citește articolul
Acest departament se asigură că firma respectă toate legile. Introducerea unui nou impozit minim global înseamnă noi reguli legale, atât la nivel european cât și național, care trebuie înțelese și aplicate corect pentru a evita problemele.
Directiva europeană care are ca scop protejarea drepturilor de impozitare ale fiecărui stat membru al Uniunii Europene (UE) asupra societăților multinaționale este programată să intre în vigoare începând cu anul 2024. Aceasta prevede un impozit pe profit minim la nivel global, de 15%, care să se aplice societăților multinaționale astfel încât să nu existe situații în care, prin aplicarea unor practici fiscale agresive, acestea să își reducă nota totală de plată cu impozitul sub acest nivel considerat rezonabil. Inițial, regulile se vor aplica grupurilor de societăți cu cifra de afaceri mai mare de 750 de milioane de euro. Citește articolul
Acest departament trebuie să fie la curent cu toate legile noi care apar, chiar și cele sociale, pentru a înțelege cum funcționează sistemul de ajutoare în țară și pentru a se asigura că firma respectă regulile sau pentru a putea oferi sfaturi angajaților dacă este cazul.
Venitul minim de incluziune va fi acordat lunar, începând din 2024, și se va compune dintr-unul sau din cele două ajutoare financiare: ajutorul de incluziune și ajutorul pentru familia cu copii. Pentru a putea primi ajutorul pentru familia cu copii, familiile trebuie să aibă venituri mici, iar copiii pentru care se primește ajutorul să frecventeze o formă de școlarizare, potrivit unei hotărâri publicate săptămâna aceasta în Monitorul oficial. În cazul în care unul dintre copiii pentru care se va primi ajutorul nu mai merge la școală, familia beneficiară poate rămâne fără banii de la stat. Citește articolul
Acest departament trebuie să cunoască legislația și procedurile corecte pentru recuperarea costurilor concediilor medicale, pentru a asigura că firma respectă legea și evită amenzi sau probleme legale.
Începând cu 1 octombrie 2022, dosarele de recuperare pentru concedii medicale din Fondul Național Unic de Asigurări Sociale de Sănătate (FNUASS) se depun online, pe platforma dedicată, potrivit unui anunț făcut de Casa de Asigurări de Sănătate a Municipiului București (CASMB). Încă din timpul stării de alertă, CASMB recomandase angajatorilor să se folosească proponderent de varianta depunerii online a documentelor, în Ordonanța concediilor medicale fiind prevăzute alternativ, din 2020, depunerea în format fizic și cea electronică. Citește articolul
Companiile trebuie să fie la curent cu recomandările guvernamentale privind economisirea energiei și cu posibilele măsuri legate de criză, pentru a se asigura că respectă toate regulile.
Avocatnet.ro şi Digi24.ro vă prezintă cele mai importante ştiri ale dimineţii. Citește articolul