Creștem împreună! Datorită vouă, comunitatea avocatnet.ro a înregistrat 12,8 milioane de vizite în primele 7 luni din 2025.
Articolul detaliază cadrul legal specific (ordonanțe și norme) care reglementează acordarea voucherelor de vacanță, explicând obligațiile legale ale angajatorului și ale salariatului, în special în situațiile de încetare a contractului de muncă. Este esențial pentru a asigura că firma respectă legile în vigoare și evită problemele juridice.
Printre regulile de acordare a voucherelor de vacanță există și ideea de acordare a acestora proporțional cu durata contractului de muncă într-un an calendaristic. Ca atare, se poate ajunge la situația când un angajat să restituie o anumită sumă drept contravaloare a voucherelor necuvenite și pe care acesta le-a folosit în anul respectiv. Citește articolul
Acest departament trebuie să se asigure că firma respectă toate legile și regulile noi, inclusiv cele legate de sistemul e-Transport și de obligațiile de raportare extinse, pentru a evita amenzi sau alte probleme legale.
Autoritățile și-au dat seama că mai multe categorii de contribuabili ar trebui să fie acoperite de obligația de a raporta, în sistemul e-Transport, transporturile rutiere de bunuri riscante. În acest sens, obligația a fost extinsă recent prin OUG. Citește articolul
Aflarea despre recesiunea tehnică și impactul pe care-l poate avea asupra companiilor, cum ar fi măsurile de șomaj tehnic, este importantă pentru a asigura respectarea tuturor legilor și reglementărilor în vigoare.
Avocatnet.ro şi Digi24.ro vă prezintă cele mai importante ştiri ale dimineţii. Citește articolul
Acest departament trebuie să fie la curent cu toate modificările legislative care impun obligații noi sau vechi pentru companie, cum ar fi reintroducerea obligativității fișei postului și a regulamentului intern. Este esențial pentru a asigura că firma respectă legea și evită probleme legale.
Ordonanța de urgență care a stabilit, în mai 2021, că regulamentul intern și fișa postului sunt opționale pentru microîntreprinderile cu până la nouă salariați urmează să fie respinsă oficial prin lege, actul normativ oficializat azi în acest sens fiind aplicabil efectiv din 6 octombrie 2022. Asta înseamnă că măsurile luate de Guvern se anulează și că de joi se revine la obligativitatea celor două documente. Citește articolul
Acest departament trebuie să înțeleagă exact ce legi noi apar și ce condiții trebuie îndeplinite pentru a se asigura că firma respectă toate regulile dacă decide să aplice pentru acest tip de ajutor financiar din partea statului.
O nouă schemă de ajutor de stat pentru firmele din domeniul HoReCa, indiferent că sunt firme mici, medii sau mari, urmează să fie introdusă de Guvern, potrivit unui proiect pus recent în dezbatere la Ministerul Antreprenoriatului și Turismului (MAT). Pe scurt, se vor putea obține sume de până la două milioane de euro pentru a compensa creșterea costurilor generate de războiul dus de Rusia în Ucraina. Citește articolul
Articolul detaliază noi obligații legale, termene limită și amenzi posibile legate de gestionarea deșeurilor, esențiale pentru a asigura că firma respectă toate regulile.
Autoritățile administrației publice locale vor avea noi obligații în gestionarea deșeurilor, potrivit unui act normativ oficializat recent. Pe lângă implementarea unui sistem de colectare separată a bio-deșeurilor, autoritățile publice vor trebui să introducă, până în 2025, colectarea separată a deșeurilor textile și a celor periculoase. De asemenea, utilizatorii care nu vor separa corect deșeurile vor putea fi penalizați cu plata unui tarif de două până la trei ori mai mare, în unele cazuri, față de tariful normal al taxei de salubrizare. Citește articolul
Acest departament are nevoie să știe regulile legale despre închirierea sau subînchirierea spațiilor, ca să se asigure că firma respectă legea și contractele semnate cu proprietarul.
Desfășurarea unei activități aducătoare de venituri presupune o autorizare, iar asta e valabilă și pentru PFA-urile sau firmele care obțin venituri din subînchirierea unor spații. Citește articolul
Articolul detaliază noile obligații legale, responsabilități și mecanisme financiare introduse de o ordonanță de urgență. Departamentul trebuie să înțeleagă aceste modificări pentru a asigura că firma respectă legea și pentru a adapta contractele existente.
Contractele încheiate între toți operatorii implicați în procesul de gestionare a obligațiilor de mediu vor trebui adaptate la noile schimbări aduse recent de OUG 125/2022 cadrului legislativ ce guvernează Fondul de Mediu - OUG 196/2005. Citește articolul
Acest departament trebuie să înțeleagă noile reguli și modificări legale privind sistemul e-Transport, precum și cine poate aplica amenzi, pentru a se asigura că firma respectă legea și evită sancțiunile.
Ordonanța e-Transport a suferit mai multe modificări importante, conform unei ordonanțe oficializate recent de Guvern. Printre acestea se numără amânarea regimului sancționatoriu cu încă trei luni, până la 1 ianuarie 2023, dar și alte noutăți importante privind raportarea transporturilor de bunuri riscante pe drumurile publice de la noi. Citește articolul
Acest departament este esențial pentru a se asigura că firma respectă toate legile în vigoare, în special cele legate de angajați și de condițiile de muncă, și pentru a evita problemele legale.
Revenirea obligației tuturor angajatorilor de a avea, pentru fiecare angajat în parte, câte o fișă a postului este un aspect extrem de avantajos pentru angajații firmelor mici unde, timp de un an de zile, au fost puși în fața acceptării unor sarcini verbale și unde, practic, felul muncii putea fi schimbat unilateral și discreționar de angajator. Citește articolul