avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 870 soluții astăzi

Creștem împreună! Datorită vouă, comunitatea avocatnet.ro a înregistrat 12,8 milioane de vizite în primele 7 luni din 2025.

Acasă Departament: Managementul Riscului & Control Intern

Departament: Managementul Riscului & Control Intern

ACCES GRATUIT

Proiect: Demnitarii vor fi obligați să-și publice sau să-și actualizeze CV-ul la numirea în funcție, altfel vor risca amenzi de 10.000 de lei

Acest departament analizează riscurile legate de nerespectarea legilor, cum ar fi amenzile pentru nepublicarea CV-urilor, și caută soluții pentru a evita astfel de probleme pentru companie.

Dragoș Niculescu în Salarizare, taxare & relația cu statul
Redactor coordonator, avocatnet.ro
10 Octombrie 2024 | 891 | Timp de citire: 2 min.

În maximum o lună de la punerea în funcție, demnitarii vor fi obligați să-și publice CV-ul complet şi actualizat pe website-ul instituţiei în cadrul căreia activează, altfel vor risca amenzi de 10.000 de lei, după cum este prevăzut într-un proiect legislativ aflat în dezbatere la Senat. Citește articolul

ACCES PREMIUM

ANAF confirmă că pentru termenul de cinci zile de la e-Factura se aplică, totuși, regulile de calcul din Codul civil

Acest departament identifică și evaluează riscurile la care este expusă firma. Nerespectarea termenelor de trimitere a e-Facturilor poate duce la amenzi și alte probleme financiare, reprezentând un risc pe care acest departament trebuie să îl gestioneze.

Alexandru Boiciuc în Contabil și fiscal
Redactor-șef, avocatnet.ro
10 Octombrie 2024 | 39449 | Timp de citire: 3 min.

În urma diferențelor de opinie între Ministerul Finanțelor (MF) și specialiștii din domeniul juridic-fiscal cu privire la termenul de cinci zile calendaristice pentru transmiterea facturilor în sistemul e-Factura, Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) a venit recent cu o poziție în care spune că trebuie aplicate, totuși, regulile de calcul din Codul civil. Citește articolul

ACCES PREMIUM

UPDATE Strategia Națională a României pentru Dezvoltarea Turismului 2025-2035, oficializată. Câteva idei importante de reținut

Acest departament este interesat de identificarea și gestionarea riscurilor care afectează dezvoltarea turismului, cum ar fi capacitatea redusă de cheltuială a turiștilor sau lipsa forței de muncă calificate, și măsurile propuse pentru atenuarea acestora.

avocatnet.ro în Aspecte juridice
10 Octombrie 2024 | 2361 | Timp de citire: 6 min.

Strategia Națională a României pentru Dezvoltarea Turismului în următorii zece ani, al cărei proiect a fost pus la finele lui februarie în dezbatere la Ministerul Economiei, Antreprenoriatului și Turismului (MEAT), a fost publicată miercuri în Monitorul Oficial și include o serie de planuri guvernamentale și inițiative menite să sprijine și să dezvolte sectorul turistic. Strategia identifică nevoia de a spori calitatea și accesibilitatea zonelor turistice, încurajând inovarea în sectorul privat și îmbunătățirea experiențelor turistice. De asemenea, se pun accent pe digitalizare, marketing țintit și adaptarea la schimbările climatice. Citește articolul

ACCES GRATUIT
LIVE.AVOCATNET.RO

De la ora 11.00, urmărește live, pe avocatnet.ro, evenimentul ”e-Factura: Noutăți de aplicare, strategii de optimizare și soluții pentru probleme des întâlnite în procesul de facturare”

Acest departament identifică și minimizează riscurile operaționale și financiare ale companiei. Neclaritățile și posibilele erori în utilizarea e-Factura pot duce la riscuri semnificative (amenzi, blocaje operaționale), iar ei trebuie să se asigure că firma este pregătită să le evite.

avocatnet.ro în Știri & Revista presei
10 Octombrie 2024 | 1072 | Timp de citire: 2 min.

Implementarea sistemului e-Factura va intra într-o nouă etapă în 2025, extinzându-se și la tranzacțiile B2C, iar ulterior impunând facturarea electronică și entităților care până acum nu aveau această obligație. În plus, procesul de facturare este în continuare complicat de numeroase necunoscute și neclarități care nu și-au găsit încă răspunsuri sau clarificări oficiale. Alături de Mirela Păunescu, un specialist reputat și experimentat în analiza, aplicarea și interpretarea legislației fiscale din România, ne propunem să lămurim și să clarificăm punctual cele mai presante noutăți și problematicile actuale ce țin de standardul de facturare electronică. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Bonurile fiscale și tipărirea codului QR dorit de Guvern: Ce trebuie să aibă în vedere comercianții și prestatorii despre măsura încă inaplicabilă

Evaluează posibilele riscuri dacă firma nu se conformează la timp cu noile reglementări și se asigură că sunt luate toate măsurile corecte pentru a respecta legea și a menține activitatea fără întreruperi.

Cristian Stanescu în Contabil și fiscal
Redactor, avocatnet.ro
10 Octombrie 2024 | 1 | 8698 | Timp de citire: 2 min.

Guvernul dorește introducerea mai multor informații noi pe bonurile fiscale emise de casele de marcat ale comercianților și prestatorilor. Însă prevederile stabilite în vară nu pot fi aplicate, pentru moment, în lipsa emiterii unor precizări ale Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF) legate de modificările concrete care urmează a fi introduse pe bonurile fiscale. Am discutat despre această chestiune cu reprezentanții Patronatului Comercianților și Servisanților de Case de Marcat din România (PCSCMR). Citește articolul

ACCES PREMIUM
Realități de pe piața muncii

În firma unde lucrez, angajații străini sunt mai avantajați decât lucrătorii români. Asta nu e discriminare?

Ajută la identificarea și gestionarea riscurilor legale (controale IGI/ITM, sancțiuni) și de reputație care pot apărea din nerespectarea drepturilor angajaților, în special în cazul lucrătorilor străini.

Dan Năstase în Relații de muncă & Asigurări sociale
Consilier juridic specializat în relații de muncă,
10 Octombrie 2024 | 4113 | Timp de citire: 4 min.

Deși există un cadru legal care garantează drepturile tuturor lucrătorilor, inclusiv ale celor străini, realitatea demonstrează că uneori angajatorii respectă mai mult drepturile lucrătorilor străini, de teama controalelor, în detrimentul celor români, ceea ce poate conduce la invariabil la conflicte la locul de muncă. Această situație este complicată de nivelul de vulnerabilitate mai ridicat al lucrătorilor străini, care sunt mai expuși la nerespectarea drepturilor lor. Citește articolul

ACCES GRATUIT
Bursa pe bune

Săptămâna bursieră, pe scurt: Despre amorțeala de la BVB și Goldilocks, fetița cu cosițe aurii

Prezintă riscuri economice și financiare, cum ar fi volatilitatea pieței, schimbările de dobândă sau inflația, care pot influența stabilitatea și deciziile companiei.

Investimental.ro în Știri & Revista presei
10 Octombrie 2024 | 603 | Timp de citire: 5 min.

După o săptămână în care analiștii au dezbătut mult pe marginea celor mai recente date privind capacitatea economiei de a genera joburi noi, Business Insider arată cât de complicat e să-ți găsești un loc de muncă în America zilelor noastre, chiar dacă ai avut parte de o pregătire academică serioasă. Despre aceste subiecte multe altele, în sinteza bursieră a săptămânii, oferită de partenerii noștri de la Investimental. Citește articolul

ACCES PREMIUM
Nelămuriri fiscale actuale

e-Transport: Deși scapi de confiscare dacă înregistrezi mărfurile ulterior în contabilitate, codul UIT tot e necesar, pentru că altfel riști amendarea

Oamenii de aici identifică și gestionează riscurile cu care se confruntă firma. Articolul le arată un risc specific legat de transportul de bunuri fără documentele corecte și cum pot reduce efectele negative (amenzi, confiscări) prin respectarea anumitor proceduri interne.

avocatnet.ro în Contabil și fiscal
10 Octombrie 2024 | 1589 | Timp de citire: 1 min.

De câteva luni, autoritățile au stabilit că sancțiunea complementară a confiscării nu se mai aplică la contribuabilii care, în lipsa codului UIT din e-Transport, înregistrează bunurile în documente justificative și în contabilitate. Totuși, asta nu înseamnă că se poate ignora complet raportarea în e-Transport, pentru că altfel există riscul aplicării unei sancțiuni contravenționale. Citește articolul

ACCES GRATUIT

ANAF: Jumătate de milion de contribuabili au avut conturile poprite în primele opt luni din 2024

Acest departament este interesat pentru că analizează și gestionează posibilele probleme sau pericole (riscuri) care pot afecta compania. Creșterea acțiunilor de colectare a datoriilor de către stat și modificările fiscale pot duce la riscuri financiare sau legale semnificative, cum ar fi blocarea conturilor, iar acest departament trebuie să știe cum să le identifice, să le prevină sau să le gestioneze eficient.

CursDeGuvernare.ro în Știri & Revista presei
10 Octombrie 2024 | 536 | Timp de citire: 1 min.

În primele opt luni ale acestui an numărul contribuabililor a căror conturi au fost poprite a urcat la peste 478 de mii de persoane, în creștere cu 15% față de aceeași perioadă a anului precedent, reiese din datele comunicate de Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF), la solicitarea CursDeGuvernare.ro. Citește articolul

ACCES GRATUIT
De urmărit

Andreea Lisievici lansează PrivacyCraft: O soluție pragmatică pentru specialiștii în protecția datelor

Nerespectarea regulilor de protecția datelor aduce riscuri mari pentru companie, iar acest departament se ocupă cu identificarea și reducerea acestor riscuri.

Alin Popescu în Știri & Revista presei
Fondator, avocatnet.ro
9 Octombrie 2024 | 744 | Timp de citire: 9 min.

În era digitală de astăzi, protecția datelor personale a devenit o provocare complexă pentru companii. Andreea Lisievici, avocat cu o experiență vastă atât în ​​firme de avocatură, cât și ca lider intern în materie de privacy pentru companii diverse, a decis să abordeze această problemă într-un mod practic și inovator. Cu o carieră care include roluri de top în protecția datelor la giganti precum Volvo Cars și Boeing, Lisievici a observat o lipsă de resurse practice pentru profesioniștii din domeniu. Răspunsul ei? PrivacyCraft, un proiect lansat în 2024, care include "The Privacy Manager Club" - un program complet de formare și suport pentru specialiștii în protecția datelor. Scopul său este simplu, dar ambițios: să transforme conformitatea în materie de privacy dintr-o simplă obligație legală într-o competență esențială și practică pentru profesioniștii din domeniu. Citește articolul