Ajută la identificarea și gestionarea riscurilor financiare și legale asociate cu respectarea noilor reguli de salarizare și taxare, prevenind astfel posibile amenzi sau neconformități.
Începând cu luna noiembrie, salariul minim brut pe economie în sectorul agro-alimentar crește la 3.436 de lei, iar în construcții la 4.582 de lei. Totodată, au fost implementate schimbări în regimul de taxare pentru aceste sectoare, inclusiv în ceea ce privește impozitul pe venit și contribuțiile sociale. De asemenea, angajații din industria IT sunt vizați de noutăți aplicabile de luna asta. Citește articolul
Noile reglementări introduc riscuri operaționale și financiare legate de transportul mărfurilor (amenzi, pierderi), iar acest departament trebuie să dezvolte strategii pentru a le gestiona și a asigura conformitatea.
Dincolo de sistemul e-Transport, care deja funcționează, autoritățile vor introduce curând și sistemul e-Sigiliu, prin acesta urmărindu-se trasabilitatea transporturilor rutiere de bunuri, potrivit unei legi recent apărute în Monitorul Oficial. Instrumentul va fi folosit pentru a preveni evaziunea fiscală. Citește articolul
Acest departament evaluează cum noile cerințe legale pot afecta firma, în special riscul de a primi amenzi dacă raportările nu sunt făcute corect sau la timp, și se asigură că există metode interne pentru a preveni aceste probleme.
După ce în primăvară a apărut o nouă obligație pentru producătorii, depozitarii, procesatorii și comercianții din domeniul agroalimentar, aceea de a raporta lunar stocurile de produse agroalimentare, Guvernul a stabilit recent normele metodologice. Iar începând din noiembrie 2023 companiile trebuie să înceapă efectiv raportările, prima urmând să fie cea pentru stocurile din octombrie 2023 - trebuie realizată în intervalul 1 - 15 noiembrie, mai exact. Citește articolul
Monitorizează riscurile financiare și operaționale, cum ar fi întârzierile la plată din partea statului pentru compensările energetice, pentru a proteja stabilitatea firmei.
Avocatnet.ro şi Digi24.ro vă prezintă cele mai importante ştiri ale dimineţii. Citește articolul
Acest departament analizează riscurile legate de bani și de piață, volatilitatea prețurilor (cum sunt cele la acțiuni sau criptomonede) și cum pot evenimentele economice globale să afecteze stabilitatea financiară a companiei.
Dacă s-ar organiza un concurs de popularitate pentru acțiunile de la Bursa de Valori București (BVB), putem bănui că Fondul Proprietatea (FP) ar urca pe podium. Bitcoin și-a petrecut vara pe la un preț de 26.000 de dolari, a sărit de 30.000 de dolari, cu două weekend-uri în urmă, ca să atingă pentru scurt timp pragul de 35.000 de dolari, săptămâna trecută. Deși rezultatele depășesc așteptările, S&P 500 și Nasdaq Composite, indicele care reflectă activitatea companiilor din tehnologie, au înregistrat scăderi aproape similare, în săptămâna care s-a încheiat vineri (peste 2%) și sunt cu 10% sub nivelul din iulie, aflăm din The Wall Street Journal. Mai multe, în sinteza bursieră a sătpămânii, oferită de partenerii noștri de la Investimental. Citește articolul
Aceste noi reguli aduc riscuri mari, cum ar fi amenzi uriașe și confiscarea bunurilor, iar noi trebuie să găsim modalități să protejăm firma de astfel de probleme.
Pentru a acoperi lipsa unor prevederi care au ieșit din legislație acum trei ani, Ministerul Finanțelor a decis să introducă în proiectul cu reforma fiscal-bugetară mai multe sancțiuni în scopul combaterii activităților economice ilicite și consolidării disciplina economico-financiară. Proiectul, devenit lege odată cu publicarea sa recentă în Monitor, prevede amenzi și confiscarea bunurilor pentru persoanele fizice și juridice care desfășoară activități economice fără documente de proveniență pentru bunurile deținute sau transportate sau pentru activitățile desfășurate de persoane fizice ori juridice fără să fie organizate conform legii. Noile prevederi se aplică din 11 noiembrie. Citește articolul
Acest departament identifică și gestionează riscurile cu care se confruntă compania. Amenzile mari și neclaritățile din lege legate de facturarea electronică reprezintă riscuri financiare și operaționale importante care trebuie evaluate și gestionate.
Amenzile prevăzute de Legea 296/2023, care extinde din 2024 obligativitatea folosirii sistemului e-Factura în relația B2B, ridică mai multe semne de întrebare, atât cu privire la aplicabilitate, cât și cu privire la anumite principii. Citește articolul
Articolul evidențiază beneficiile externalizării, cum ar fi acuratețea, respectarea termenelor și a procedurilor interne, reducând astfel riscurile de amenzi sau probleme în cazul unui audit din partea autorităților.
În contextul apariției soluțiilor de externalizare a serviciilor de administrare personal (HR), dar și de calculul al salariilor angajaților, o concluzie ar fi că o mare parte din firmele românești preferă, în continuare, să deruleze intern ambele servicii. Citește articolul
Scopul principal al verificărilor este identificarea și reducerea riscurilor (de reputație, financiare, operaționale) pe care le pot aduce angajații sau partenerii de afaceri, ceea ce intră direct în atribuțiile acestui departament.
În lumea de business, caracterizată de un ritm alert, știrile circulă repede, iar o reputație construită în ani poate fi distrusă în câteva ore. Cunoașterea membrilor echipelor, a clienților și a partenerilor de afaceri și, pe de altă parte, construirea încrederii în relația cu fiecare dintre aceștia sunt aspecte-cheie pentru siguranța și integritatea afacerii, pentru că permit factorilor de decizie să ia hotărâri în cunoștință de cauză și să identifice prompt potențialele riscuri. De aceea, verificările de fond s-au dovedit vitale în prevenirea fraudei în contexte diverse, precum recrutarea, tranzacțiile financiare și relația cu clienții și cu partenerii de afaceri. Dar care sunt cele mai frecvente prejudecăți legate de acestea? Citește articolul
Identifică și previne situațiile care pot duce la nemulțumiri ale angajaților, proteste sau probleme legale costisitoare.
Reducerea activității este o situație care îl pune angajator într-o situație mai puțin confortabilă, însă utilizând instrumentele legale potrivite, soluțiile sunt accesibile și părțile pot ajunge la cea potrivită, evitând o situație de conflict. Un exemplu apărut recent în presa locală de „așa nu”: Citește articolul