O inspecție fiscală reprezintă un risc important pentru companie. Acest departament trebuie să înțeleagă noile proceduri de control, inclusiv cele legate de legitimare la distanță, pentru a evalua riscurile, a implementa măsuri de prevenție și a asigura că firma este pregătită să facă față unor astfel de situații.
Ca urmare a modificărilor procedural-fiscale de la finalul anului 2022, s-a stabilit că trebuie emisă o procedură specială pentru legitimarea în cadrul inspecțiilor fiscale derulate de Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF). În acest sens, luni a fost oficializat un ordin ce acoperă regulile legitimării pentru toate situațiile întâlnite în practică, deci inclusiv când este nevoie ca inspectorii să se legitimeze, de la distanță, prin apel video. Citește articolul
Acest departament identifică și gestionează riscurile cu care se confruntă firma. RCA este o asigurare obligatorie care acoperă riscuri financiare în caz de accident, iar modificările legislative sunt importante pentru a reevalua și controla aceste riscuri.
Consiliul Autorității de Supraveghere Financiară (ASF) a adoptat recent modificarea Normei 20/2017 privind asigurările auto din România, măsura devenind oficială de astăzi. S-a oficializat, de fapt, prelungirea termenului maxim în care contractul de asigurare de răspundere civilă auto (RCA) poate intra în vigoare de la 30 la 60 de zile de la încheierea sa. Scopul este să faciliteze încheierea contractelor și să răspundă unei cereri crescute de polițe pe piață. Citește articolul
Datele despre fluctuațiile averii globale pot semnala riscuri economice sau de piață care necesită monitorizare și planificare de contingență.
Avocatnet.ro şi Digi24.ro vă prezintă cele mai importante ştiri ale dimineţii. Citește articolul
Datele despre fluctuațiile averii globale pot semnala riscuri economice sau de piață care necesită monitorizare și planificare de contingență.
Avocatnet.ro şi Digi24.ro vă prezintă cele mai importante ştiri ale dimineţii. Citește articolul
Departamentul are nevoie să înțeleagă riscurile financiare și fiscale la care sunt expuse firma și, indirect, angajații săi. Știind cum acționează Fiscul, mai ales prin metode rapide precum verificarea documentară, poate ajuta la îmbunătățirea controalelor interne pentru a preveni problemele sau pentru a gestiona mai bine situațiile neprevăzute.
Autoritățile fiscale au preferat, în prima jumătate din 2023, să folosească verificarea documentară ca principal instrument de control la persoanele fizice, așa cum reiese din statisticile puse recent la dispoziție. Verificarea situației fiscale personale a rămas în plan secundar. Citește articolul
Identificarea, evaluarea și reducerea riscurilor legate de utilizarea inteligenței artificiale sunt esențiale pentru acest departament, care trebuie să gestioneze pericolele precum pierderea de date confidențiale sau probleme legate de drepturile de proprietate intelectuală.
Deși încurajată și pe deplin utilă în tot mai multe sectoare de activitate, inteligența artificială generativă (IAG) poate aduce, odată cu folosirea sa necorespunzătoare, diverse riscuri în companii. Ca atare, recomandarea de a avea o politică internă, în permanență adaptată la nou, unde angajaților li se spune clar ce au voie și ce nu au voie să folosească la job este tot mai des discutată. De pildă, angajaților ar trebui să li se explice că IAG poate avea limitări care să defavorizeze compania, angajații, dar și persoane terțe, că informațiile oferite trebuie revizuite întotdeauna, că anumite date din companie nu ar trebui „să hrănească” sistemul și să ajungă, astfel, la alții, dar și că e posibil să existe probleme legate de proprietatea intelectuală a altcuiva sau a companiei înseși. Citește articolul
Toate modificările fiscale și noile obligații de raportare (ex. tranzacții suspecte, e-Factura, e-Transport) introduc noi riscuri de neconformitate și financiare, pe care acest departament trebuie să le identifice și să le gestioneze.
În aproximativ două săptămâni vom intra, cel puțin calendaristic, în toamnă. Dincolo de multiplele măsuri fiscale majore pregătite de autorități, dar încă neasumate public, companiile și PFA-urile ar trebui să fie atente și la alte chestiuni importante. Iată ce e de știut în momentul de față: Citește articolul
Managementul Riscului analizează posibilele probleme care pot afecta compania. Modificările legislative aduc riscuri de neconformitate dacă nu sunt respectate, ceea ce ar putea duce la amenzi sau la afectarea reputației. Ei trebuie să se asigure că firma aplică noile reguli corect.
Ministerul Economiei, Antreprenoriatului și Turismului (MEAT) a modificat legislația pentru ghizii de turism. Concret, un nou ordin a intrat în vigoare miercuri, însă prevederile sale vor putea fi aplicate după ce Autoritatea Națională pentru Calificări (ANC) va stabili noile standarde ocupaționale pentru această profesie. De asemenea, pentru a putea organiza cursuri în domeniu, formatorii vor trebui să se reautorizeze. Ghizii vor fi împărțiți în locali, naționali și specializați, iar ordinul introduce reguli noi pentru atestare, scăzând nivelul minim de școlarizare necesar pentru a permite localnicilor să presteze această activitate. Citește articolul
Articolul subliniază riscurile legate de greșeli în raportare și importanța verificării datelor. Acest departament este interesat să identifice aceste riscuri și să pună la punct metode interne pentru a le minimiza, asigurând că firma funcționează fără probleme și este protejată.
Raportarea fișierului SAF-T prin formularul 406 este, de departe, cea mai complexă și cea mai importantă obligație declarativă cu care s-au confruntat contribuabilii din România. Implementarea raportării SAF-T, în perioada 2022 - 2025, va sta la baza unor viitoare simplificări majore, dar declarația va fi și unul dintre principalele instrumente de identificare a neconformării. Având în vedere aceste chestiuni, contribuabilii nu se pot mulțumi cu o simplă implementare „de mântuială” a raportării, ci trebuie să-i acorde o importanță sporită prin măsuri adecvate pe termen lung. Citește articolul
Acest departament ar fi interesat, deoarece o bună organizare a siguranței muncii și implicarea angajaților prin reprezentanți ajută la reducerea riscurilor de accidente și la evitarea problemelor legale sau financiare pentru companie.
De cele mai multe ori se consideră că angajatorul este singurul responsabil în privința securității și sănătății în muncă (SSM), însă ansamblul normativ care reglementează relațiile de muncă permit sau chiar obligă direct și indirect atât angajatorii, cât și salariații să participe la asigurarea condițiilor optime, sigure și care să nu pună în pericol sănătatea celor implicați în procesul de muncă. Citește articolul