Articolul identifică diverse riscuri pentru companie, cum ar fi litigii cu angajații, amenzi sau afectarea reputației, oferind perspective pentru îmbunătățirea modului în care se lucrează intern și prevenirea problemelor.
Asigurarea unei existențe conforme cu demnitatea umană are, pentru cei mai mulți, o legătură directă cu prestarea unei activități în schimbul unei remunerații care, la nivel internațional, se numește salariu; dar ce trebuie să faci pentru a-l obține și până unde se întinde dreptul angajatorului acestuia de a dispune de un salariat? Oricât de mult ne-am hazarda să credem că în cadrul marilor companii condițiile de muncă sunt mai bune, beneficiile mai mari sau oportunitățile de dezvoltare mai frecvente, de multe ori, realitatea pare diferită. Am analizat azi, pe larg, realitatea povestită a unei angajate dintr-o multinațională: de la sumele de bani restante, bonusurile intangibile și până la condițiile dificile de obținere a concediului de odihnă într-un context marcat de lipsa acută de personal. Citește articolul
Acest departament analizează potențialele probleme și accidente, și cum asigurarea corectă poate reduce riscurile financiare și operaționale pentru companie în timpul călătoriilor internaționale.
Cartea Verde este un certificat internațional de asigurare auto, asociat asigurării de răspundere civilă auto (RCA), valabil într-o serie de țări, ce sunt notate pe formular. Dar ce se poate face dacă asigurarea Carte Verde nu este valabilă pe teritoriul unui stat pe care urmează să-l vizitezi, respectiv este tăiat numele acestuia pe formular? În acest caz, trebuie încheiată o asigurare Carte Verde care să fie valabilă în țara vizată (de cele mai multe ori, se poate vorbi cu asigurătorul RCA pentru o extindere a poliței) sau, dacă nu se optează pentru prima variantă, trebuie cumpărată, la intrarea în respectiva țară, o asigurare de frontieră valabilă doar acolo. Citește articolul
Numărul record de falimente la nivelul UE și creșterea acestora în anumite sectoare (cazare, transport) sunt indicatori importanți de risc economic. Acest departament monitorizează astfel de tendințe pentru a identifica și a reduce riscurile la care ar putea fi expusă compania.
Avocatnet.ro şi Digi24.ro vă prezintă cele mai importante ştiri ale dimineţii. Citește articolul
Pentru a se asigura că există proceduri clare și că riscurile legate de nerespectarea legilor privind concediile medicale sunt identificate și gestionate corespunzător.
Stagiul minim de cotizare este necesar în majoritatea cazurilor în care angajații au nevoie de concedii medicale, precum concediul pentru incapacitate temporară de muncă, concediul de maternitate sau concediul pentru îngrijirea copilului bolnav. Potrivit legii, acest stagiu reprezintă o perioadă minimă în care beneficiarul să fi contribuit la buget pentru a putea primi indemnizația aferentă concediului. Există însă și situații în care cerința stagiului de cotizare nu este necesară, cum ar fi în cazul urgențelor medico-chirurgicale sau al unor boli infectocontagioase. În cazul celor ce lucrează pe mai multe contracte, stagiul de cotizare e privit individual, iar nu cumulat, întrucât indemnizația se plătește la fiecare angajator. Citește articolul
Informațiile ajută la identificarea și gestionarea riscurilor de securitate și operaționale, precum și la implementarea controalelor interne pentru a proteja bunurile și interesele companiei.
Din perspectiva obligațiilor de sănătate și securitate în muncă (SSM), agenții de pază trebuie să se prezinte la serviciu în stare de sănătate corespunzătoare, să utilizeze corect echipamentul de protecție și să evite intervenția în zone periculoase nesemnificative pentru atribuțiile lor. Accesul în obiectiv trebuie să respecte normele legale și interne, iar orice acțiune care ar putea aduce prejudicii unității păzite trebuie prevenită prin cunoașterea punctelor vulnerabile din perimetru. Citește articolul
Ajută la identificarea și gestionarea riscurilor legate de călătoriile auto internaționale ale angajaților sau cu vehiculele companiei, evitând probleme legale și blocaje operaționale.
În anumite situații, la reținerea permisului auto, șoferii primesc de la polițiști o dovadă înlocuitoare a acestuia cu drept de circulație. Această hârtie le permite șoferilor să mai poată conduce o perioadă după momentul în care au rămas fără permis de conducere. Totuși, șoferii pot conduce în baza acestui document doar în țară, și anume, dovada nu le permite șoferilor să treacă granița sau să circule în străinătate. Citește articolul
Acest departament este interesat să se asigure că noile procese de facturare sunt sigure, că datele din sistemele interne corespund perfect cu cele raportate la autorități și că există o pistă de audit clară, pentru a reduce riscurile operaționale și fiscale.
Sistemul RO e-Factura ar putea deveni obligatoriu, la nivel generalizat, chiar începând cu 1 ianuarie 2024, pentru toate tipurile de tranzacții între firmele stabilite în România. În acest context, EY România a derulat un sondaj pentru a înțelege cât de pregătiți sunt agenții economici să se integreze în sistemul RO e-Factura generalizat şi care ar fi perioadele de care au nevoie pentru o înrolare cu succes în sistem. Citește articolul
Acest departament este interesat de riscurile legale și financiare care pot apărea dacă mașinile firmei nu sunt înmatriculate corect sau la timp, cum ar fi amenzi sau suspendarea înmatriculării.
Pentru a putea circula pe drumurile publice, o mașină trebuie, mai întâi, înmatriculată. Înmatricularea unui vehicul se face în baza datelor de identificare ale acestuia, dar și ale proprietarului și condiționează eliberarea certificatului prin care se poate demonstra înmatricularea, precum și a plăcuțelor cu numărul de înmatriculare. Potrivit unor date recente ale Ministerului Afacerilor Interne, în prima jumătate a anului au fost emise cu peste 41.000 mai multe certificate de înmatriculare decât în aceeași perioadă din 2022. Citește articolul
Acest departament este interesat de orice schimbare legislativă care poate aduce riscuri (ex: amenzi) pentru companie, ajutându-l să identifice și să gestioneze aceste riscuri, asigurând că există controale interne pentru a respecta toate cerințele.
Primele demersuri pentru implementarea raportării DAC7, ce este obligatorie din 2023 pentru operatorii de platforme online, au fost făcute miercuri de Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF). Mai exact, a fost oficializat un ordin care descrie cum controlează ANAF operatorii de platforme și ce măsuri poate să ia pentru a se asigura că ajunge în posesia informațiilor despre comercianții și prestatorii de pe marketplace-uri și alte tipuri de platforme. Citește articolul
Alegerea greșită a regimului fiscal sau nerespectarea condițiilor poate duce la amenzi și complicații, iar acest departament identifică și gestionează riscurile financiare și operaționale ale companiei.
O companie nou-înființată în 2023 poate să opteze pentru aplicarea impozitului micro de la apariție numai dacă îndeplinește anumite condiții prevăzute în mod expres în Codul fiscal. În schimb, dacă s-a optat din start pentru impozit pe profit și, câteva săptămâni mai târziu, se încearcă trecerea la impozit micro, acest lucru nu este posibil în 2023, cel puțin teoretic. Citește articolul