Acest departament este interesat să se asigure că modul în care este aplicată perioada de probă nu creează riscuri pentru companie, cum ar fi litigii sau amenzi, și că se respectă regulile interne și legale pentru a preveni abuzurile.
Scopul perioadei de probă este stabilit în mod explicit în lege și se referă la verificarea aptitudinilor salariatului, fiind limitată atât durata acestei perioade, cât și utilizarea acesteia în alte scopuri care pot genera un dezechilibru în cadrul relațiilor de muncă. Citește articolul
Datele despre creșterea economică și fluctuațiile prețurilor sunt esențiale pentru a evalua riscurile economice și de piață care pot afecta stabilitatea afacerii.
Avocatnet.ro şi Digi24.ro vă prezintă cele mai importante ştiri ale dimineţii. Citește articolul
Ajută la înțelegerea cum funcționează verificările ANPC, pentru a identifica din timp posibilele probleme și a pune la punct măsuri interne care să asigure respectarea regulilor și să reducă riscurile de amenzi.
Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) prezintă într-un document actualizat procedura-cadru privind activitatea de supraveghere și control. Documentul, un ghid util pentru operatorii economici totodată, detaliază regulile generale de procedură, drepturile și obligațiile personalului de control, tipurile de acțiuni de control, documentele încheiate în cadrul acestora, măsurile și sancțiunile complementare, precum și alte aspecte relevante. Citește articolul
Ajută la identificarea și gestionarea riscurilor financiare și legale legate de aplicarea incorectă a TVA-ului în tranzacțiile imobiliare, contribuind la stabilirea unor proceduri interne pentru a asigura conformitatea fiscală și a evita amenzi.
Ne propunem, prin prezentul articol, să expunem o serie de aspecte fiscale privind cota de TVA ce se aplică atunci când se vinde un imobil vechi. În esență, ideea este că livrarea de imobile vechi este scutită de TVA, conform Codului fiscal, dar în anumite condiții. Citește articolul
Acest departament ajută la identificarea și prevenirea situațiilor care pot aduce probleme sau costuri suplimentare companiei, cum ar fi amenzile pentru nerespectarea obligațiilor legale legate de documentele angajaților.
Oricare ar fi motivul, dacă un salariat sau un fost salariat alege să solicite direct inspectoratelor teritoriale de muncă datele personale din registru trebuie să știe că serviciul nu este gratuit, el fiind prestat ulterior achitării unui tarif de 20 de lei/document. Astfel de situații pot fi întâlnite, de regulă, în momentul în care fostul angajator se află în imposibilitatea de a elibera aceste informații sau când și-a încetat existența, însă nu sunt excluse nici alte situații în care un salariat ori un fost salariat nu dorește să se adreseze angajatorului sau fostului angajator. Citește articolul
Acest departament este interesat de metodele prin care se reduce riscul de erori umane, se elimină birocrația și se îmbunătățește acuratețea și fiabilitatea proceselor, principii valoroase în orice organizație.
A doua sesiune a examenului de bacalaureat începe azi, cu proba la limba și literatura română. Odată cu începerea sesiunii august-septembrie a examenului de bacalaureat din acest an, Ministerul Educației generalizează evaluarea digitalizată a lucrărilor candidaților. Până acum, evaluarea digitală a lucrărilor scrise s-a făcut, atât în cazul bacalaureatului, cât și în cazul evaluării naționale, în cadrul unui proiect-pilot, doar în județele Călărași și Dâmbovița. Citește articolul
Acest departament este interesat pentru că trebuie să se asigure că firma respectă toate regulile, inclusiv cele fiscale, pentru a evita amenzi sau probleme. Înțelegerea corectă a modului în care se calculează plafonul de venituri ajută la prevenirea greșelilor care pot aduce riscuri financiare.
La calcularea plafonului de venituri de maximum 500.000 de euro, care permite firmelor să aplice impozitul micro, nu intră și avansurile, așa cum reiese din legislația în vigoare. Această speță a fost adusă recent în discuție în spațiul public, concluzia fiscaliștilor fiind unanimă - avansurile nu sunt considerate venituri atunci când vine vorba de plafonul regimului micro. Citește articolul
Articolul subliniază importanța sustenabilității pe termen mediu și lung a finanțelor publice. Instabilitatea financiară la nivel de stat poate reprezenta un risc major pentru mediul de afaceri. Prin urmare, departamentul de Management al Riscului este interesat de aceste analize pentru a identifica potențialele riscuri economice macro, care ar putea afecta stabilitatea și operațiunile companiei pe viitor.
Consiliul fiscal a publicat Raportul anual de activitate pe anul 2022, raport ce conține o analiză multianuală a structuii și sustenabilității cheltuielilor statului. O analiză relevantă în contextul în care Guvernul Marcel Ciolacu și-a propus, în paralel cu modificarea Codului fiscal, reducerea cheltuielilor statului cu scopul de a ține sub control deficitul bugetar. Citește articolul
Fluctuațiile economice majore la nivel național, cum ar fi creșterea datoriei publice sau schimbările în PIB, precum și propunerile legislative cu impact financiar (cum ar fi impozitarea băncilor), reprezintă riscuri potențiale pe care acest departament trebuie să le monitorizeze și să le evalueze pentru a proteja stabilitatea companiei.
Avocatnet.ro şi Digi24.ro vă prezintă cele mai importante ştiri ale dimineţii. Citește articolul
Departamentul poate analiza riscurile asociate cu nerespectarea reglementărilor internaționale privind transportul animalelor, mai ales dacă firma operează în domenii legate de logistică, transport sau relocări internaționale.
Vrei să pleci în vacanță însoțit de animalul tău de companie? Normele UE permit aceasta, dacă prietenul tău necuvântător are microcip, vaccin antirabic, tratament antitenie și documente (pașaport sau certificat UE). De aceea, trebuie să verifici câteva detalii esențiale înainte de începerea călătoriei. Citește articolul