Pentru a înțelege cum procesele corecte de definire a sarcinilor și evaluare a performanței angajaților ajută la evitarea problemelor legale și operaționale, contribuind la un control intern mai bun al activității companiei.
Faptul că peste jumătate dintre angajați, salariați sau lucrători nu-și cunosc responsabilitățile specifice postului, așa cum o arată un studiu prezentat recent în presa centrală, este, în mod evident, o certitudine -- însă organizarea și funcționarea unității sunt tocmai în sarcina angajatorului, iar aici intră și stabilirea atribuțiilor fiecărui salariat, „în condițiile legii”. Probabil că fix această sintagmă, „în condițiile legii”, este cea care stă la baza rezultatului pe care ni-l relevă un atare studiu, adică la baza necunoașterii atribuțiilor, iar atunci când el este dublat de evaluări neconforme, ambii parteneri ai relației de muncă pierd. Citește articolul
Acest departament ar fi interesat de condițiile și cerințele pentru accesarea ajutoarelor de stat, pentru a identifica și gestiona riscurile de neconformitate sau eligibilitate, asigurându-se că procesele interne respectă reglementările.
Avocatnet.ro şi Digi24.ro vă prezintă cele mai importante ştiri ale dimineţii. Citește articolul
Acest departament este interesat de orice situație care ar putea aduce companiei daune financiare sau reputaționale, iar amenzile sau impunerile fiscale nejustificate sunt un risc major pe care încearcă să-l evite.
În cazul în care o companie vrea să anuleze sau să împiedice o impunere suplimentară a inspectorilor fiscali, în contextul controalelor privind serviciile intragrup, specialiștii spun că există mai multe variante pe care aceasta le poate încerca. Citește articolul
Acest departament monitorizează riscurile financiare, inclusiv pe cele legate de greșeli în rapoartele contabile, și se asigură că există proceduri interne pentru a le preveni și corecta, protejând astfel compania.
Atunci când vine vorba de corectarea erorilor din situațiile financiare depuse de companii, legislația face distincție între două categorii de erori, fiecare având reguli proprii. Astfel, avem erorile contabile și alte tipuri de erori. Citește articolul
Acest departament analizează riscurile cu care se confruntă firma, cum ar fi calamitățile naturale. Informația despre sprijinul de la stat îi ajută să înțeleagă ce măsuri există pentru a reduce impactul pierderilor viitoare și a planifica gestionarea riscurilor.
Fiindcă și 2022 a fost un an secetos, autoritățile au stabilit, printr-o ordonanță oficializată marți, o schemă de ajutor de stat care să vină în ajutorul fermierilor afectați de această situație. Ajutorul financiar în valoare de până la 335 de lei pe hectar se acordă fermierilor pentru culturile afectate de secetă în proporție de cel puțin 30%, sumele urmând a se plăti până la sfârșitul anului.
Citește articolulAnaliza competitivității și a punctelor slabe ale regiunilor (ex: infrastructură, inovare, instituții) oferă informații importante pentru a identifica și gestiona riscurile operaționale și strategice ale companiei.
România a avut în ultimii ani o creștere economică de top, însă calitatea creșterii economice este plafonată de limitele competitivității regiunilor sale de dezvoltare – potrivit scorurilor obținute de acestea în Indexul actualizat al Competitivității Regionale (RCI) construit de Comisia Europeană (DG Regio). Citește articolul
Oferă exemple concrete de riscuri variate, de la cele legate de contracte, la dezastre naturale și la evenimente geopolitice, ajutând la planificarea pentru situații neprevăzute.
Avocatnet.ro şi Digi24.ro vă prezintă cele mai importante ştiri ale dimineţii. Citește articolul
Acest departament analizează riscurile potențiale pentru firmă. Înțelegerea regulilor privind contractele colective ajută la identificarea și prevenirea riscurilor legate de forța de muncă sau respectarea legii.
Negocierea colectivă este obligatorie la nivelul unităţilor care au cel puţin 10 angajaţi/lucrători, precum şi la nivel de sector de negociere colectivă, stabilește Legea nr. 367/2022 privind dialogul social. Chiar dacă angajatorul nu se poate trezi că a devenit, peste noapte, obligat să aplice un contract colectiv de muncă (CCM) la negocierea căruia nu a participat într-un fel sau altul, existența unui CCM sectorial nu ar trebui neglijată în mod absolut de către angajator. De curând, odată cu alte modificări la Legea dialogului social, s-a stabilit că în toate CCM-urile încheiate la nivel de sector sau național trebuie să se introducă clauze specifice aplicabile fiecărei categorii de IMM-uri. Citește articolul
Acest departament este interesat de riscurile care pot apărea din cauza contractelor intragrup greșit întocmite și de modul în care pot fi prevenite problemele cu autoritățile fiscale.
Companiile care contractează servicii intragrup trebuie să acorde o importanță ridicată redactării contractelor în sine, pentru a evita potențialele probleme în urma controalelor fiscale, atrag atenția specialiștii. Practic, orice neclaritate contractuală poate fi speculată de inspectori pentru a face impuneri suplimentare, iar firmele trebuie să ajungă până în instanță pentru a obține anularea acestora. Citește articolul
Este important pentru că articolul avertizează asupra riscurilor financiare mari, cum ar fi amenzile și impozitele suplimentare, care pot apărea dacă firma nu analizează corect extinderea activității în străinătate.
Subiectul sediilor fixe și permanente a revenit recent în atenția publică în contextul unor controale ample anunțate de autoritățile fiscale de la noi. Din acest motiv, orice companie care intenționează să-și extindă afacerile către alte state sau care deja a început să facă acest lucru ar trebui să analizeze potențialele riscuri de impozitare, dacă nu vrea să riște ulterior să aibă probleme majore. Analiza e relevantă indiferent dacă vorbim de o firmă din România care vrea să colaboreze cu firme din străinătate sau de o firmă străină care vrea să colaboreze cu firme din România. Citește articolul