Reges-Online: Operațiuni esențiale și situații speciale. Ghid practic pentru o gestionare corectă și eficientă a registrului. Vezi agenda evenimentului și participă →
Articolul descrie riscuri semnificative, cum ar fi plata unor sume mari către Fondul de Mediu sau executarea garanțiilor, în cazul în care nu sunt îndeplinite obiectivele de reciclare. Departamentul trebuie să identifice aceste riscuri și să pregătească măsuri de prevenție.
Contractele încheiate între toți operatorii implicați în procesul de gestionare a obligațiilor de mediu vor trebui adaptate la noile schimbări aduse recent de OUG 125/2022 cadrului legislativ ce guvernează Fondul de Mediu - OUG 196/2005. Citește articolul
Articolul arată cum deciziile guvernamentale (precum plafonarea prețurilor) pot afecta negativ valoarea și profitabilitatea unor companii, ceea ce reprezintă un risc financiar important pentru departamentul care gestionează riscurile.
Cele mai relevante 25 de companii la care statul este acționar sunt evaluate la 141,4 miliarde de lei. Pachetele majoritare ale statului valorează mai mult de 80,6 miliarde de lei, iar totalul deținerilor depășește 91 de miliarde de lei. Cele mai multe companii sunt energetice, producători, distribuitori și furnizori, și companii de administrare a aeroporturilor și porturilor. Li se adaugă Poșta Română și Societatea Naţională a Sării – SALROM. Citește articolul
Acest departament trebuie să evalueze riscurile operaționale și financiare legate de nerespectarea regulilor e-Transport, inclusiv amenzile și posibilitatea unor controale mai dese din partea autorităților, și să implementeze controale interne adecvate.
Ordonanța e-Transport a suferit mai multe modificări importante, conform unei ordonanțe oficializate recent de Guvern. Printre acestea se numără amânarea regimului sancționatoriu cu încă trei luni, până la 1 ianuarie 2023, dar și alte noutăți importante privind raportarea transporturilor de bunuri riscante pe drumurile publice de la noi. Citește articolul
Acest departament trebuie să identifice riscurile la care este expusă firma și să găsească soluții. Lipsa unei fișe a postului clare putea duce la procese și probleme de conformitate, iar acum aceste riscuri sunt diminuate.
Revenirea obligației tuturor angajatorilor de a avea, pentru fiecare angajat în parte, câte o fișă a postului este un aspect extrem de avantajos pentru angajații firmelor mici unde, timp de un an de zile, au fost puși în fața acceptării unor sarcini verbale și unde, practic, felul muncii putea fi schimbat unilateral și discreționar de angajator. Citește articolul
Modificările legislative pot crea noi riscuri sau oportunități pentru companie. Departamentul de management al riscului trebuie să evalueze și să gestioneze impactul acestor schimbări asupra operațiunilor și reputației firmei, în special în relația cu angajații.
Criteriile actuale care stabilesc încadrarea în grad de handicap doar pentru anumite forme de cancer și doar dacă sunt în stadii avansate de evoluție urmează să fie modificate, printr-un ordin al ministrului Muncii, astfel încât pentru toate formele de cancer să se acorde acest certificat, timp de cinci ani încă de la diagnosticare. De aceeași facilitate urmează să beneficieze și persoanele care au suferit un transplant de organe. Citește articolul
Articolul vorbește despre riscuri de reîncadrare fiscală și inspecții ale Fiscului, iar acest departament are nevoie de aceste informații pentru a identifica potențialele probleme și a stabili cum să le prevină sau să le gestioneze.
În fiecare săptămână au loc mai multe evenimente ce vizează firmele și persoanele fizice. Astfel, indiferent de perioada anului, săptămânal există obligații legale pe care le au de îndeplinit contribuabilii sau schimbări legislative ce afectează activitatea acestora. De aceea, îți prezentăm cele mai importante evenimente anunțate ale săptămânii care începe astăzi. Citește articolul
Modificările legislative, mai ales cele legate de taxe și penalități, introduc noi riscuri pentru firmă. Acest departament va analiza aceste riscuri (financiare, de conformitate, operaționale) și va propune măsuri pentru a le reduce, asigurându-se că firma este pregătită pentru orice schimbare.
Modul de stabilire a taxelor de salubrizare a suferit modificări, la nivel de reglementare, după ce o ordonanță a intrat în vigoare vineri. Una dintre modificările importante pentru utilizatori, adică persoane fizice, asociații de proprietari ori persoane juridice de la care se colectează deșeuri, este că taxa de salubrizare se poate modifica de-acum în timpul anului oricând. Apoi, ordonanța stabilește și aspecte ce țin de tarifele maxime ce pot fi impuse celor care nu încheie contracte pentru salubrizare ori care nu colectează separat deșeurile. Citește articolul
Fluctuațiile semnificative ale prețurilor la energie și gaz reprezintă un risc major pentru stabilitatea operațională și financiară a unei companii. Departamentul este interesat de aceste informații pentru a evalua riscurile și a elabora strategii de mitigare, inclusiv planuri pentru asigurarea continuității aprovizionării cu energie.
Avocatnet.ro şi Digi24.ro vă prezintă cele mai importante ştiri ale dimineţii. Citește articolul
Acest departament este interesat pentru a identifica și evalua riscurile financiare și legale la care se expune compania dacă angajații nu respectă regulile privind tichetele de masă, ajutând la implementarea unor controale interne eficiente.
Angajații au dreptul să lucreze la mai mulți angajatori, dar nu au dreptul să primească anumite avantaje și colo, și colo. Exemplul cel mai bun: tichetele de masă. Dacă angajatul, chiar cu bună-știință, declară și la un angajator, și la altul că are funcția de bază acolo, primind astfel din două părți tichete de masă, se expune la două tipuri de riscuri. Citește articolul
Schimbările privind impozitarea dividendelor și a contribuțiilor, precum și termenele și procedurile, pot aduce riscuri financiare sau de conformitate pentru companie. Acest departament analizează aceste riscuri și se asigură că există controale interne pentru a le gestiona eficient.
Al treilea trimestru din 2022 s-a încheiat, ceea ce înseamnă că firmele care au înregistrat profit în perioada ianuarie - septembrie, dar și în anii anteriori, pot începe demersurile necesare împărțirii dividendelor interimare. Practic, asta este ultima șansă pentru a evita temporar majorarea taxelor datorate pentru veniturile din dividende, ce se va aplica din 2023. Citește articolul