Reges-Online: Operațiuni esențiale și situații speciale. Ghid practic pentru o gestionare corectă și eficientă a registrului. Vezi agenda evenimentului și participă →
Supraveghează riscurile financiare și operaționale și trebuie să se asigure că firma respectă termenele și condițiile pentru a nu pierde ajutoarele de stat și pentru a controla cheltuielile.
Începând din septembrie 2022, schema de sprijin a Guvernului prin care firmele beneficiază de facturi reduse la energia electrică se aplică numai la cererea expresă a acestora. Astfel, solicitările trebuie depuse la furnizori până sâmbătă, altfel firmele vor ieși din schema de sprijin. Solicitările pot fi depuse și ulterior termenului amintit, dar asta înseamnă reducerea perioadei în care se aplică sprijinul de stat. Citește articolul
Modificările fiscale privind sponsorizările pot introduce noi riscuri de conformitate sau financiare. Acest departament trebuie să înțeleagă aceste riscuri și să implementeze controale interne adecvate pentru a se asigura că firma aplică corect noile reguli și gestionează eficient fondurile alocate sponsorizărilor.
O serie de schimbări importante legate de sponsorizări și obținerea creditului fiscal, de către plătitorii de impozit micro și impozit pe profit, au fost introduse odată cu trecerea din 2021 în 2022, acestea fiind puse în aplicare recent printr-un ordin al Fiscului. Cu această ocazie, pentru că noul sistem de obținere a creditului fiscal are un termen la finalul lui 2022, am reunit în acest articol principalele noutăți pentru firme. Citește articolul
Clasificarea corectă a ocupațiilor este esențială pentru a evita riscurile de neconformitate legală și eventualele sancțiuni. Acest departament monitorizează respectarea reglementărilor interne și externe, inclusiv cele legate de legislația muncii, pentru a minimiza expunerea companiei la riscuri.
Patru profesii au fost introduse în Clasificarea Ocupațiilor din România (COR), printr-un ordin oficializat azi de Ministerul Muncii și Solidarității Sociale (MMSS), aceasta fiind cea de-a patra modificare din acest an. Totodată, au fost reorganizate alte patru profesii. Citește articolul
Ajută la identificarea și gestionarea riscurilor legate de proprietatea firmei, cum ar fi spălarea banilor sau alte activități ilegale, asigurând că firma este conformă cu regulile și își protejează reputația.
Așa cum ne-au obișnuit deja, autoritățile au operat din nou schimbări importante referitoare la obligația de declarare, la Registrul Comerțului, a beneficiarilor reali ai companiilor. Profităm de acest context pentru a inventaria noutățile din 2022 și pentru a reaminti termenele actuale de declarare. Citește articolul
Ajută la prevenirea riscurilor legale sau financiare care pot apărea dacă sumele din salarii nu sunt reținute corect, asigurând că firma respectă regulile și evită amenzi sau procese.
Atunci când sunt solicitări de poprire asupra veniturilor angajaților, cei care se ocupă de salarizare trebuie să fie foarte atenți la limitele în care se poate face poprirea: pe de o parte, să nu-l lase pe angajat fără întregul salariu pe luna în curs, iar, pe de altă parte, să ia în considerare că sunt anumite sume de bani pe care le dau angajaților și care nu pot fi poprite nicicum. Citește articolul
Pentru a identifica, evalua și diminua riscurile cibernetice și pentru a se asigura că există controale interne eficiente.
Organizațiile, din sectorul public sau privat, trebuie să aibă în vedere implementarea unei strategii de securitate, ce este menită să asigure pe termen lung rezistența proceselor esențiale ale acestora la atacuri cibernetice țintite sau oportuniste. Pe de altă parte, asigurarea unei apărări perfecte este un obiectiv dificil de atins, având în vedere că aceasta necesită mobilizarea de resurse financiare considerabile, dar și umane, aspect care a devenit o provocare pentru organizații din cauza lipsei deja cronice de experți în domeniul securității cibernetice. Citește articolul
Acest departament ajută compania să identifice ce probleme pot apărea, cum ar fi amenzi pentru proasta gestionare a datelor, și să pună în aplicare măsuri pentru a evita astfel de riscuri și a se asigura că totul funcționează corect.
Una dintre obligațiile angajatorului prevăzute de Codul muncii este de a asigura confidențialitatea datelor cu caracter personal ale salariaților, iar în această categorie intră și informațiile de natură salarială. În situația în care decide să ofere fluturașul de salariu unui alt angajat decât cel vizat, fără ca datele să poată rămâne confidențiale, angajatorul riscă ca acele date personale să fie prelucrate în mod defectuos. Citește articolul
Ajută la identificarea și evaluarea riscurilor economice, financiare și valutare (legate de cursul dolarului) care pot afecta stabilitatea și operațiunile companiei.
Avocatnet.ro şi Digi24.ro vă prezintă cele mai importante ştiri ale dimineţii. Citește articolul
Noile reguli de acces online la datele angajaților pot aduce riscuri noi, cum ar fi cele legate de securitatea datelor sau de neconformitate. Acest departament trebuie să identifice aceste riscuri și să stabilească controale interne pentru a le minimiza.
Deși în luna mai a fost oficializată o lege ce introducea posibilitatea salariaților de a accesa propriile date din registrul general de evidență a salariaților (prin portalul Reges sau aplicația Revisal), operaționalizarea accesului va veni abia din 2025, după cum reiese dintr-o hotărâre de Guvern (HG) adoptată săptămâna trecută de Guvern și publicată azi în Monitorul Oficial. Până la implementarea noului sistem informatic, salariații vor putea obține adeverințele de vechime ca și până acum. Citește articolul
Ei analizează pericolele la care este expusă firma. Faptul că lipsa unui cont bancar este considerată un 'semnal de alarmă' și un factor de risc de către autorități este o informație crucială pentru evaluarea și gestionarea riscurilor financiare și fiscale ale companiei.
Pe viitor, toate companiile care vor să deruleze activități economice ar putea fi obligate să dețină un cont bancar, o modificare a Codului de procedură fiscală în acest sens fiind în lucru la autorități, a declarat recent Lucian Heiuș, președintele Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF). Acesta a spus că, dacă schimbarea nu va fi posibilă, va face demersuri ca măcar obținerea codului de TVA să fie condiționată de existența unui cont bancar. În prezent, lipsa unui cont bancar este considerată un indiciu de risc fiscal. Citește articolul