avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 730 soluții astăzi

Creștem împreună! Datorită vouă, comunitatea avocatnet.ro a înregistrat 12,8 milioane de vizite în primele 7 luni din 2025.

Acasă Departament: Managementul Riscului & Control Intern

Departament: Managementul Riscului & Control Intern

ACCES GRATUIT
Revista presei

Nereguli în lanț în spitalele COVID. Autoritățile fac apel: Fără aeroterme, lumânări și candele în unitățile medicale

Articolul prezintă situații care arată cât de mari sunt riscurile (de incendiu, de pierdere de vieți) și cum pot fi lăsate să apară probleme grave dacă nu există un control bun și o identificare a pericolelor.

avocatnet.ro în Știri & Revista presei
11 Noiembrie 2021 | 559 | Timp de citire: 1 min.

Avocatnet.ro şi Digi24.ro vă prezintă cele mai importante ştiri ale dimineţii. Citește articolul

ACCES PREMIUM
Jurisprudență utilă

Când este detașarea, de fapt, un contract de muncă temporară. Salariatul trebuie să înțeleagă de la început ce tip de contract semnează

Ajută la identificarea și reducerea riscurilor legale și operaționale care pot apărea din greșeli în tipurile de contracte de muncă sau în gestionarea detașărilor, asigurând funcționarea internă fără probleme.

Dan Năstase în Relații de muncă & Asigurări sociale
Consilier juridic specializat în relații de muncă,
10 Noiembrie 2021 | 2 | 1846 | Timp de citire: 5 min.

O speță unde reclamanta avea scopul reintegrării în postul desființat și de unde fusese concediată ca urmare a desființării ne aduce în față o situație care merită luată în considerare din mai multe motive, unde angajatorul nu i-a prezentat angajatei sale ce tip de contract încheie de fapt. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Black Friday și Codul penal sau cum să-ți înșeli clienții că e superofertă

Acest departament analizează riscurile la care este expusă compania, cum ar fi amenzile sau suspendarea activității din cauza nerespectării legilor. Ei trebuie să știe cum să prevină astfel de situații și să protejeze afacerea.

Dan Năstase în Salarizare, taxare & relația cu statul
Consilier juridic specializat în relații de muncă,
10 Noiembrie 2021 | 1722 | Timp de citire: 3 min.

Reducerile de Black Friday seamănă destul de mult, dacă ne uităm în urmă câțiva ani: sunt comercianți care, deși atenționați an de an că procedează nu doar neconcurențial, dar și contrar normelor stabilite pentru protecția consumatorilor, continuă să prezinte reduceri care sunt înșelătoare pe platformele de achiziții online sau la raft. Recenta amendă aplicată de Protecția Consumatorului unui mare comerciant din România ne demonstrează un lucru: că e datoria noastră, de fapt, în calitate de consumatori, să fim atenți să nu fim înșelați de vânzător. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Inflația a depășit și cele mai negre scenarii. Este la cea mai mare valoare din ultimii 11 ani în România

Inflația ridicată reprezintă un risc economic major care poate afecta stabilitatea financiară și operațiunile firmei, iar acest departament monitorizează și gestionează astfel de riscuri pentru a proteja compania.

StirileProTV.ro în Știri & Revista presei
10 Noiembrie 2021 | 688 | Timp de citire: 1 min.

Ne aşteaptă o perioadă grea, cu o explozie de preţuri. Inflaţia a depăşit şi cele mai negre scenarii ale economiştilor şi a ajuns în octombrie la aproape 8%. Este cea mai mare din ultimii 11 ani. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Analiză Ce soluții au firmele pentru a face față numărului tot mai mare de raportări obligatorii către stat

Acest departament analizează și gestionează riscurile asociate cu nerespectarea obligațiilor de raportare, inclusiv riscurile financiare, reputaționale și de răspundere, aspecte cheie abordate în articol.

Alexandru Boiciuc în Contabil și fiscal
Redactor-șef, avocatnet.ro
10 Noiembrie 2021 | 1842 | Timp de citire: 7 min.

Așa cum scriam zilele trecute, în ultimii ani sesizăm o tendință a autorităților de a impune treptat noi raportări obligatorii pentru mediul de afaceri. Pentru a se conforma, companiile trebuie să aloce resurse financiare și umane adecvate. Însă ce se poate face efectiv? În esență, specialiștii indică trei mari soluții - fie dezvoltarea unui departament intern specializat, fie automatizarea, fie externalizarea (sau o versiune hibridă). Fiecare opțiune vine cu propriile avantaje și dezavantaje și trebuie luate în calcul mai multe aspecte pentru a lua decizia potrivită. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Integrarea în muncă a persoanelor cu dizabilități: Ce trebuie să știe angajatorii

Acest departament evaluează riscurile financiare și legale ale companiei, inclusiv pe cele care apar din nerespectarea obligațiilor de angajare a persoanelor cu dizabilități sau aplicarea incorectă a legilor.

avocatnet.ro în Relații de muncă & Asigurări sociale
10 Noiembrie 2021 | 2 | 4194 | Timp de citire: 4 min.

Integrarea persoanelor cu dizabilități pe piața muncii reprezintă un proces esențial pentru dezvoltarea profesională și perfecționarea abilităților și calificărilor acestei categorii sociale, dar și pentru garantarea egalității de șanse, sporirea incluziunii sociale și asigurarea unui trai decent pe termen lung. În legislația din România există prevederi speciale privind angajarea persoanelor cu handicap, dar și o obligație pentru firmele și instituțiile cu mai mulți angajați de a avea în schema de personal și astfel de lucrători, cu dizabilități, trebuind altfel să plătească o contribuție specială. Din 2019, firmele au putut inclusiv să ceară un mic ajutor financiar de la stat pentru angajații cu dizabilități.  Citește articolul

ACCES GRATUIT
Revista presei

BNR: Inflația va crește și anul viitor „peste valorile previzionate anterior”

Pentru a identifica și evalua riscurile economice (cum ar fi creșterea costurilor din cauza inflației) și pe cele de mediu care pot afecta stabilitatea financiară și operațiunile companiei.

avocatnet.ro în Știri & Revista presei
10 Noiembrie 2021 | 853 | Timp de citire: 3 min.

Avocatnet.ro şi Digi24.ro vă prezintă cele mai importante ştiri ale dimineţii. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Finanțări, ajutoare de stat, mecanisme pentru datorii și alte măsuri de sprijin acordate pentru PFA-uri în această perioadă

Ajută la identificarea și gestionarea riscurilor financiare prin prezentarea unor soluții de sprijin de la stat, cum ar fi eșalonarea datoriilor sau indemnizațiile în caz de oprire a activității, contribuind la stabilitatea afacerii.

avocatnet.ro în PFA & Profesii liberale
9 Noiembrie 2021 | 2311 | Timp de citire: 4 min.

Acordate în principal în contextul pandemic, al stării de alertă, dar nu numai, persoanele fizice autorizate (PFA) pot beneficia în egală măsură cu firmele de unele măsuri și mecanisme date/prelungite de stat în ultimul an: în relația cu autoritățile, ajutoare de stat, dar și măsuri în relația cu proprii angajați, dacă au contracte de muncă încheiate în calitate de angajatori. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Farmaciile vor putea oferi noi servicii, printre care și vaccinarea antigripală sau testarea nivelului glicemiei

Extinderea serviciilor farmaceutice poate aduce noi riscuri (ex: erori medicale, probleme de conformitate, gestionarea incorectă a datelor pacienților), iar acest departament trebuie să identifice și să gestioneze aceste riscuri.

Dragoș Niculescu în Salarizare, taxare & relația cu statul
Redactor coordonator, avocatnet.ro
9 Noiembrie 2021 | 2379 | Timp de citire: 1 min.

Serviciile farmaceutice de care poate beneficia orice cetățean au fost extinse, odată cu oficializarea recentă a nomenclatorului acestora, urmând să fie posibile, printre altele, vaccinarea antigripală sau măsurarea mai multor parametri ori funcții vitale în farmacii. Pentru ca măsura să fie pe deplin aplicabilă, autoritățile trebuie să elaboreze mai multe acte normative. Citește articolul

ACCES PREMIUM

În pofida ajutoarelor date de stat, firmele au nevoie și de modificarea mai rapidă a legislației privind insolvența

Articolul analizează semnele de dificultate financiară ale companiilor și modalitățile de a preveni problemele. Este esențial pentru a identifica și reduce riscurile ca o companie să intre în faliment sau să aibă dificultăți mari, ajutând la implementarea unor controale interne eficiente.

Simona Voiculescu în Aspecte juridice
Director Editorial, avocatnet.ro
9 Noiembrie 2021 | 1399 | Timp de citire: 5 min.

Cu toate măsurile de ajutor oferite de stat pentru mediul de afaceri în contextul pandemiei, în 2020 s-a înregistrat o scădere semnificativă a numărului de dosare de insolvență înregistrate, comparativ cu 2019. Ar fi însă incomplet să ne uităm doar la această parte a situației și să nu privim lucrurile și în perspectivă: numărul companiilor în stare de insolvență iminentă este cel mai ridicat, potrivit unor specialiști. Cum măsurile de ajutor ale statului nu vor putea fi oferite la nesfârșit, ne rămâne să ne uităm la unele modificări ale legislației insolvenței care vor ajuta mediul de afaceri - dar să vină în timp util. Citește articolul