Creștem împreună! Datorită vouă, comunitatea avocatnet.ro a înregistrat 12,8 milioane de vizite în primele 7 luni din 2025.
Acest departament este preocupat de modul în care sunt administrate aceste fonduri și de potențialele riscuri financiare, precum și de verificarea procedurilor interne pentru a minimiza erorile sau pierderile legate de proprietățile companiei.
Fondul de rulment reprezintă unul dintre cele două fonduri speciale obligatorii ale oricărei asociații de proprietari ce trebuie plătit de către proprietarii apartamentelor. Cel de-al doilea face referire la fondul de reparații. Citește articolul
Acest departament identifică și reduce riscurile pentru companie, cum ar fi amenzile sau problemele legale generate de nerespectarea obligațiilor privind reintegrarea și instruirea angajaților care revin din concedii.
După revenirea din concediul de creștere a copilului (CCC), indiferent că a stat perioada maximă de 2 ani sau de 3 ani, în cazul copilului cu dizabilități, sau s-a întors mai devreme în câmpul muncii, salariatului îi este greu să revină la vechea rutină de muncă, chiar dacă revine pe același post în cadrul firmei. Totuși, obligațiile angajatorului nu se limitează doar la reactivarea contractului de muncă suspendat pentru perioada CCC, ci există și o serie de reinstruiri prevăzute de actele normative aplicabile în domeniul relațiilor de muncă. Citește articolul
Acest departament este direct interesat de evaluarea și gestionarea riscurilor economice, cum ar fi riscul de neplată a creditelor și stabilitatea financiară generală, pentru a asigura reziliența companiei.
Banca Centrală Europeană (BCE) consideră că lentoarea ritmului vaccinării împotriva Covid-19 în anumite părţi ale lumii ar putea ameninţa stabilitatea financiară, în pofida faptului că relansarea economică a demarat, relatează AFP. Citește articolul
Evaluează riscurile economice și vulnerabilitățile la nivel regional sau sectorial, cum ar fi dependența de o anumită industrie, pentru a le gestiona proactiv.
Avocatnet.ro şi Digi24.ro vă prezintă cele mai importante ştiri ale dimineţii. Citește articolul
Acest departament este interesat de metodele prin care se pot reduce riscurile financiare și de conformitate, iar o cale de atac eficientă împotriva deciziilor fiscale greșite este un instrument important în gestionarea acestor riscuri.
Deciziile Comisiei Fiscale Centrale (CFC), hotărârile Curții de Justiție a Uniunii Europene (CJUE) și deciziile Înaltei Curți de Casație și Justiție (ICCJ) pot reprezenta temei de solicitare a reexaminării deciziei de soluționare a contestației, astfel că specialiștii recomandă ca aceste decizii și hotărâri să fie urmărite în mod constant pentru ca firmele să nu rateze ceva ce ar putea să le avantajeze. Citește articolul
Nerespectarea obligațiilor legale poate duce la amenzi și costuri suplimentare pentru companie. Acest departament este interesat să identifice aceste riscuri financiare și de reputație și să se asigure că există controale interne pentru a preveni problemele.
Firmele private și entitățile publice cu peste 50 de angajați trebuie să plătească o contribuție la fondul de handicap dacă nu se achită de obligația legală de a angaja persoane cu handicap. Această așa-zis contribuție se raportează la salariul minim, așa că, urmare a faptului că salariul minim va crește, din ianuarie 2022, la 2.550 lei, contribuția la fondul de handicap va înregistra și ea o ușoară creștere. Citește articolul
Pentru acest departament este important să analizeze noile riscuri legate de conformitatea fiscală și de tranzacțiile cu criptomonede, stabilind metode interne de control pentru a se asigura că firma respectă toate regulile și evită posibile amenzi sau probleme.
Tot mai multe informații financiare despre activitatea firmelor vor putea ajunge, treptat, la autoritățile statului în următorii ani. Concret, este vorba de două directive europene care vizează activitatea comercianților online, dar și de un proiect de regulament european ce vizează identificarea celor care folosesc criptoactive. Citește articolul
Acest departament identifică și gestionează riscurile pentru companie. Amenzile și întârzierile descrise în articol arată riscurile care pot apărea din cauza nerespectării regulilor de către furnizorii de utilități. Ei trebuie să știe despre aceste riscuri pentru a proteja compania de posibile probleme sau blocaje.
Autoritatea Națională de Reglementare în Domeniul Energiei (ANRE) a aplicat amenzi totale de circa 2,3 milioane de lei distribuitorilor de energie electrică și gaze naturale, în perioada martie-octombrie 2021, pentru nerespectarea termenelor pentru emiterea sau modificarea avizelor de racordare sau branșare. Citește articolul
Acest departament este responsabil cu identificarea și reducerea riscurilor pentru companie. O înregistrare incorectă a angajaților ar putea duce la probleme legale sau amenzi. Articolul oferă informații despre un proces de corectare a erorilor, contribuind la un control intern eficient și la diminuarea riscurilor.
Dacă a fost introdus în mod greșit un contract de muncă în Revisal în contul unui alt angajator decât în contul celui corect, există o serie de pași care, dacă sunt urmați, pot duce la rezolvarea problemei. Citește articolul
Ajută la evaluarea riscurilor economice generale și la anticiparea modului în care condițiile de piață pot afecta afacerea.
Creşterea economiei româneşti a încetinit la 0,3% în trimestrul III faţă de trimestrul anterior, în timp ce comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut avansul PIB a fost de 7,2% pe serie brută şi 8% pe serie ajustată. Citește articolul