Creștem împreună! Datorită vouă, comunitatea avocatnet.ro a înregistrat 12,8 milioane de vizite în primele 7 luni din 2025.
Articolul identifică riscuri precum discriminarea pe piața muncii, volatilitatea prețurilor la energie și neîndeplinirea obiectivelor de mediu, aspecte cruciale pentru evaluarea și gestionarea riscurilor operaționale și reputaționale ale companiei.
Avocatnet.ro şi Digi24.ro vă prezintă cele mai importante ştiri ale dimineţii. Citește articolul
Acest departament trebuie să identifice și să evalueze riscurile legate de încălcarea legilor de protecție a datelor atunci când firma implementează măsuri de sănătate legate de COVID-19 și să se asigure că există controale interne eficiente pentru a preveni astfel de probleme și posibile amenzi sau prejudicii de reputație.
Din rațiuni pe care le consideră legitime sau utile, firmele sunt tentate să strângă informații ce privesc gradul de vaccinare al salariaților. La fel, dacă îi testează periodic, date privind rezultatele testelor. Între a verifica vizual anumite condiții de intrare într-o incintă sau a colecta date anonimizate pentru scop statistic și a consemna sau înregistra datele respective în documentele firmei este o diferență uriașă din perspectiva obligațiilor privind procesarea datelor personale. Citește articolul
Articolul prezintă strategii fiscale care pot influența modul în care compania își gestionează obligațiile și banii. Acest departament are nevoie să înțeleagă aceste strategii pentru a evalua posibilele riscuri și pentru a se asigura că totul se desfășoară conform regulilor interne și externe.
Dată fiind multitudinea de provocări economice existente pe fondul pandemiei de coronavirus, firmele aleg să recurgă la diverse mecanisme fiscale legale în scopul maximizării fluxurilor de numerar, au subliniat câțiva fiscaliști în cadrul unei conferințe de fiscalitate organizate marți de avocatnet.ro. De la aplicarea facilităților fiscale disponibile și implementarea unor măsuri fiscale benefice, precum scutirea de impozit a profitului reinvestit sau bonificații pentru îmbunătățirea capitalurilor proprii, la metode de utilizare a pierderilor fiscale și modificarea termenelor de plată a facturilor, vă prezentăm în continuare ce soluții practice au identificat specialiștii în legislație. Citește articolul
Acest departament este interesat de identificarea și evaluarea riscurilor financiare, operaționale și de reputație care pot apărea din conflictele de muncă, precum și de stabilirea măsurilor necesare pentru a le preveni sau gestiona eficient.
Legislația muncii a fost construită astfel încât să pună în echilibru atât drepturile și obligațiile salariaților cu cele ale angajatorilor, iar la baza rezolvării unui conflict de muncă trebuie să se afle buna-credință a ambelor părți și dorința de a soluționa amiabil neînțelegerea. Citește articolul
Analizează și previne riscurile, iar nerespectarea legilor privind angajarea și datele personale poate duce la amenzi mari sau la afectarea reputației firmei.
Acolo unde firmele funcționează în clădiri de birouri mai mari sau sunt situate în centre comerciale, noile reguli stabilite de Guvern impun prezentarea certificatului verde pentru accesul în incintă. Același lucru e valabil pentru anumite tipuri de activități, unde certificatul e cerut tuturor terților, fie ei clienți, curieri ș.a.m.d. Dacă pentru angajați nu există restricții, pentru potențialii angajați - da. Prin urmare, participarea acestora la un interviu de recrutare în incintă ar presupune solicitarea certificatului verde - din perspectiva prelucrărilor de date personale, asta ar putea fi ușor excesiv. Dar asta e doar una dintre probleme. Citește articolul
Departamentul de management al riscului trebuie să evalueze riscurile asociate cu accesarea sau oferirea de credite în cadrul acestor programe, inclusiv condițiile de garantare și clauzele de insolvență.
Valabilitatea programului IMM Invest, conceput să ajute IMM-urile cu obținerea de credite bancare, prin garantarea acelor credite, de către stat, și acoperirea dobânzilor, până la un anumit punct, a fost prelungită, de Comisia Europeană (CE), până la data de 30 iunie 2022, potrivit reprezentanților Fondului Naţional de Garantare a Creditelor pentru Întreprinderile Mici şi Mijlocii (FNGCIMM), citați de Agerpres. Citește articolul
Ajută la identificarea și evaluarea riscurilor legate de pierderea sau deteriorarea echipamentelor companiei și la implementarea unor măsuri pentru a preveni aceste situații și eventualele pierderi financiare.
Salariatul care strică, din vina sa, telefonul sau laptopul primite de la angajator pentru a putea munci în interesul firmei poate fi obligat să suporte reparațiile pentru astfel de echipamente, dar în anumite condiții. Citește articolul
Pentru a evalua riscurile de nerespectare a reglementărilor și pentru a implementa controale interne care să asigure conformitatea cu noile măsuri, protejând compania de posibile amenzi sau daune de imagine.
În condițiile noilor restricții aplicabile de luni, date de Guvern în contextul stării de alertă generate de pandemia de coronavirus, accesul în saloanele de înfrumusețare se poate face fără certificat verde, cu excepția celor amplasate în locuri precum centrele comerciale, pentru care există o prevedere expresă referitoare la obligația de a prezenta certificatul verde pentru accesul în locație. Citește articolul
Evaluarea și gestionarea riscurilor financiare și legale sunt cruciale pentru acest departament. Cunoașterea exactă a costurilor legate de executările silite, inclusiv a onorariilor executorilor și a TVA-ului, permite o estimare mai precisă a potențialelor cheltuieli și o planificare mai bună pentru a evita surprize neplăcute.
Ca să pună capăt unor confuzii și să asigure un tratament fiscal egal tuturor executorilor, Ministerul Justiției propune modificarea ordinului cu limitele onorariilor executorilor judecătorești pentru a stabili că acestea nu includ taxa pe valoarea adăugată (TVA). Citește articolul
Blocajele din lanțurile de aprovizionare reprezintă un risc major pentru operațiunile companiei (întârzieri de producție, lipsă de stocuri, costuri crescute), iar acest departament trebuie să identifice și să gestioneze astfel de riscuri.
Avocatnet.ro şi Digi24.ro vă prezintă cele mai importante ştiri ale dimineţii. Citește articolul