avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 772 soluții astăzi

Creștem împreună! Datorită vouă, comunitatea avocatnet.ro a înregistrat 12,8 milioane de vizite în primele 7 luni din 2025.

Acasă Departament: Managementul Riscului & Control Intern

Departament: Managementul Riscului & Control Intern

ACCES PREMIUM

Sponsorizarea cluburilor sportive se poate face fără costuri efective pentru firme, însă există riscuri de reîncadrare a cheltuielilor

Identifică și previne riscurile financiare care pot apărea din interpretarea greșită a legilor fiscale privind sponsorizările.

Alexandru Boiciuc în Contabil și fiscal
Redactor-șef, avocatnet.ro
26 Octombrie 2021 | 7064 | Timp de citire: 4 min.

În momentul de față, legislația fiscală permite firmelor să scadă sponsorizările acordate cluburilor sportive, în anumite limite, din impozitul pe profit sau din impozitul micro. Cu toate acestea, companiile trebuie să fie foarte atente la cum procedează efectiv, pentru că, în urma unui control fiscal, se poate ajunge la reîncadrarea sponsorizării în activitate de reclamă sau publicitate, atrag atenția specialiștii NNDKP. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Microgranturi: Ce trebuie să știi despre contul în care vei primi finanțarea

Acest departament ar dori să știe despre procesul de accesare a microgranturilor pentru a identifica riscurile potențiale (de exemplu, erori în aplicație, nerespectarea condițiilor) și pentru a stabili controale interne care să asigure că fondurile sunt gestionate corect și conform regulilor.

avocatnet.ro în Finanțări
26 Octombrie 2021 | 1689 | Timp de citire: 1 min.

Pentru accesarea microgranturilor de până la 2.000 de euro, aplicanții trebuie să selecteze una dintre băncile partenere în procesul de înscriere. Potrivit procedurii, pentru a primi finanțarea de la stat e necesară crearea unui cont curent distinct la banca aleasă. Citește articolul

ACCES GRATUIT

UPDATE Intrarea în majoritatea instituțiilor publice se face doar în baza certificatului verde. Lista excepțiilor a fost extinsă aseară

Permite evaluarea riscurilor operaționale și de conformitate asociate modului în care compania interacționează cu instituțiile statului și cum își asigură continuitatea activităților în contextul noilor reglementări.

Lucia Tozaru în Salarizare, taxare & relația cu statul
Redactor, avocatnet.ro
26 Octombrie 2021 | 1 | 13203 | Timp de citire: 6 min.

Prezentarea certificatului verde a devenit obligatorie, de luni, la intrarea în majoritatea instituțiilor publice. Totuși, există o serie de excepții de la această regulă, cele mai notabile făcând referire la accesul în spitale și clinici, justiție, precum și pentru persoanele care au de ridicat prestații sociale sau pensii. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Call center-ul ANAF e nefuncțional. Ce alte variante ai pentru a relaționa cu Fiscul de la distanță?

Pentru a identifica riscurile asociate cu noile restricții de acces și cu dependența de serviciile online ale ANAF (care pot avea probleme tehnice), asigurând că firma poate continua să-și îndeplinească obligațiile fiscale.

Alexandru Boiciuc în Contabil și fiscal
Redactor-șef, avocatnet.ro
26 Octombrie 2021 | 2255 | Timp de citire: 2 min.

În contextul în care, de luni, persoanele fără certificat verde privind COVID-19 pot relaționa numai la distanță cu personalul Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF), Call center-ul instituției a cedat în această dimineață. În aceste condiții, iată ce alte variante au la dispoziție persoanele nevaccinate, netestate sau nevindecate pentru a relaționa cu Fiscul. Citește articolul

ACCES GRATUIT

De-acum, masca de protecție e obligatorie în toate spațiile publice închise sau deschise, fără să mai conteze incidența locală

Ajută la identificarea și gestionarea riscurilor legate de nerespectarea regulilor de sănătate publică și a impactului acestora asupra operațiunilor companiei.

Dragoș Niculescu în Salarizare, taxare & relația cu statul
Redactor coordonator, avocatnet.ro
26 Octombrie 2021 | 2611 | Timp de citire: 2 min.

După ce aseară a fost oficializat un ordin în acest sens, portul măștii de protecție a devenit obligatoriu în toate spațiile publice, indiferent dacă vorbim despre cele deschise sau cele închise, fără să mai conteze care este incidența locală. Spre începutul lunii, masca redevenise obligatorie în spațiile publice deschise, dar doar dacă incidența locală depășea 6 la mia de locuitori. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Moderna anunţă că vaccinul său antiCovid este eficient şi sigur la copiii cu vârste între 6 şi 11 ani

Pentru a evalua riscurile legate de sănătatea angajaților și a familiei lor, care pot afecta continuitatea afacerii, și pentru a planifica strategii de reducere a acestor riscuri.

StirileProTV.ro în Știri & Revista presei
26 Octombrie 2021 | 606 | Timp de citire: 1 min.

Moderna a anunţat că vaccinul său antiCovid a generat un răspuns imunitar puternic şi că a fost în general bine tolerat la copiii cu vârste cuprinse între şase şi 11 ani. Citește articolul

ACCES GRATUIT
Măsurile se aplică indiferent cât e incidența locală

UPDATE Stare de alertă: Noile restricții pentru firme și persoanele fizice au fost ajustate oficial aseară

Această echipă trebuie să identifice și să gestioneze riscurile operaționale și de conformitate generate de noile reglementări, asigurându-se că firma poate funcționa fără probleme.

Alexandru Boiciuc în Salarizare, taxare & relația cu statul
Redactor-șef, avocatnet.ro
26 Octombrie 2021 | 5 | 8660 | Timp de citire: 4 min.

Noi restricții drastice date de Guvern se aplică, începând din 25 octombrie 2021, în contextul stării de alertă generate de pandemia de coronavirus. Acestea au fost corectate aseară pentru a include unele activități pentru care situația era neclară inițial. Măsurile se aplică în toată țara, fără să mai fie raportate la incidența locală, și vizează atât persoanele fizice, cât și cele juridice. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Comerț online în UE: Cum se face efectiv, pas cu pas, înregistrarea în OSS

Acest departament se asigură că firma nu își asumă riscuri mari, inclusiv fiscale. Articolul îi ajută să înțeleagă riscurile asociate cu nerespectarea noilor reguli de TVA și să pună în aplicare controale interne pentru a preveni erorile sau amenzile.

Alexandru Boiciuc în Contabil și fiscal
Redactor-șef, avocatnet.ro
26 Octombrie 2021 | 1 | 4061 | Timp de citire: 4 min.

Prezentăm azi pașii procedurali care trebuie urmați pentru a înregistra o firmă într-unul dintre cele trei regimuri speciale de TVA aplicabile în cazul comerțului online european de bunuri către consumatori. Asta în contextul în care, din iulie 2021, în țara noastră se aplică noi reguli de TVA la comerțul online de bunuri, introduse prin Ordonanța de urgență a Guvernului 59/2021. Astfel, pentru simplificare, comercianții pot folosi ghișeul unic de TVA (One Stop Shop - OSS) pentru a declara TVA-ul în cadrul regimurilor UE, nonUE și de import. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Firmele care decontează, de acum, șomajul tehnic mai au interdicții de concediere a salariaților pentru care au cerut bani de la stat?

Ajută la înțelegerea riscurilor legale și financiare asociate cu gestionarea contractelor de muncă în situații de criză și la asigurarea conformității cu legislația în vigoare pentru a evita sancțiunile.

Dan Năstase în Relații de muncă & Asigurări sociale
Consilier juridic specializat în relații de muncă,
25 Octombrie 2021 | 4462 | Timp de citire: 3 min.

Deși Guvernul a mai impus înainte, de data aceasta, când a decis din nou decontarea indemnizațiilor de șomaj tehnic, nu a mai prevăzut obligația de a păstra o perioadă minimă de timp în firmă, ulterior, pe angajații pentru care a decontat indemnizațiile de la stat. Pe lângă prevederile ordonanței cu decontările, nici Codul muncii nu impune, în acest caz de șomaj tehnic, interdicții de concediere. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Certificatul verde, obligatoriu și pentru intrarea în clădirile de birouri, în anumite condiții

Acest departament evaluează riscurile operaționale și de conformitate, asigurându-se că firma respectă regulile impuse pentru a evita amenzi, întreruperi de activitate sau probleme de imagine și pentru a menține activitatea în condiții de siguranță.

Lucia Tozaru în Aspecte juridice
Redactor, avocatnet.ro
25 Octombrie 2021 | 2 | 4449 | Timp de citire: 1 min.

De-astăzi, accesul la operatorii economici care se află în clădiri de birouri private se face, în anumite condiții, tot pe baza certificatului verde, care atestă vaccinarea, vindecarea sau testarea, ca și în cazul instituțiilor publice. Exceptați de la această regulă sunt angajații. Citește articolul