Reputația unei companii poate fi serios afectată de percepțiile sau acuzațiile de discriminare. Acest departament este direct interesat de menținerea unei imagini publice pozitive și de comunicarea angajamentului companiei pentru un mediu de lucru echitabil.
Te-ai simțit vreodată ignorat într-o ședință deși tocmai ai exprimat o idee valoroasă, sau ai observat cum privirile celorlalți se schimbă subtil când intri într-o încăpere? Aceste momente fugitive de disconfort, pe care mulți le experimentăm în tăcere, au un nume și o greutate reală. În societatea noastră de astăzi, chiar dacă legile împotriva discriminării s-au înmulțit, rănile invizibile provocate de prejudecăți au devenit mai ascunse, mai greu de dovedit, dar nu mai puțin dureroase pentru cei care le trăiesc zilnic. Discriminarea subtilă, adesea denumită și "microagresiune" sau "prejudecată implicită", reprezintă astăzi una dintre cele mai persistente bariere în calea unei societăți cu adevărat inclusive. Citește articolul
Acest departament este responsabil de imaginea publică a companiei. Modul în care firma gestionează zilele libere și plata angajaților, mai ales în perioade speciale ca sărbătorile, poate influența felul în care este percepută de public și de proprii angajați.
După cum stabilește Codul muncii, salariații din țara noastră, indiferent dacă sunt angajați la stat sau activează în mediul privat, beneficiază, în a doua jumătate a lunii aprilie, cu ocazia Paștelui, de o minivacanță de patru zile. Anul acesta, Paștele ortodox coincide cu cel catolic. Angajații care lucrează în perioada Paștelui trebuie să fie recompensați de către angajator. Citește articolul
Acest departament se ocupă de comunicarea companiei, atât intern, cât și extern. Cunoașterea detaliilor despre o sărbătoare importantă precum Paștele, inclusiv de ce data variază, ajută la crearea unor mesaje corecte și sensibile cultural pentru angajați, parteneri sau publicul larg, mai ales în contexte internaționale.
După cum se știe, Paștele nu se sărbătorește în aceeași zi în fiecare an, iar această sărbătoare este celebrată, de cele mai multe ori, în date diferite pentru creștinii ortodocși și cei catolici. Anul acesta însă, Paștele ortodox coincide cu cel catolic. Citește articolul
Comunică publicului, partenerilor și autorităților informații despre planurile și progresele SGR, îmbunătățind imaginea și acceptarea sistemului.
Un proiect de hotărâre de Guvern, pus recent în dezbatere publică pe site-ul ministerului Mediului, stabilește direcția de dezvoltare aferentă următorilor patru ani pentru Sistemul de garanție - returnare (SGR). Obiectivele propuse în document sunt legate de extinderea și mărirea rețelei de colectare, eficientizarea costurilor logistice și operaționale, îmbunătățirea experienței utilizatorilor și extinderea punctelor de colectare în mediul rural. Citește articolul
Acest departament urmărește cum sunt percepute firma și mediul de afaceri în public, mai ales când e vorba de discuții cu autoritățile despre reguli noi care pot afecta imaginea sau activitatea companiilor.
Proiectul de ordin al Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorului (ANPC) referitor la informarea consumatorilor privind adaosul comercial aplicat produselor a fost retras. Instituția susține că a decis să renunțe la această inițiativă după ce a primit reacții negative din partea mediului de afaceri, dar și pentru a evita ”posibilitatea scăderii competitivității României în raport cu alte state”. Citește articolul
Legea impune un nivel ridicat de transparență și informare publică despre activitatea companiilor de stat, inclusiv prin publicarea de rapoarte și indicatori, aspecte gestionate de relațiile publice.
Legea ce vizează îmbunătățirea guvernanței corporative, creșterea profitabilității și a transparenței în cadrul întreprinderilor publice a apărut azi în Monitorul Oficial. Documentul a fost elaborat în baza modelelor de bune practici aplicate de statele membre ale Organizației pentru Cooperare și Dezvoltare Economică (OCDE), precum și a ghidurilor privind guvernanța corporativă privind anti-corupția, integritatea, controlul intern, etica și conduita responsabilă în afaceri. Citește articolul
Legea vizează procesele inițiate pentru a reduce la tăcere persoane care abordează public subiecte sensibile. Acest departament este responsabil de imaginea și comunicarea publică a companiei, fiind esențial să înțeleagă cum pot fi gestionate situațiile în care reputația este afectată de litigii sau de discuții publice.
O inițiativă legislativă propusă de Ministerul Justiției vine să ofere protecție suplimentară persoanelor și organizațiilor implicate în dezbateri publice, cum ar fi jurnaliști, activiști sau cetățeni care își exprimă opiniile pe teme de interes general. Proiectul de lege, care va transpune o directivă europeană obligatorie și care este adaptat pentru a include și procesele civile interne, urmărește să descurajeze procedurile judiciare abuzive, cunoscute sub numele de SLAPP (”Strategic Lawsuits Against Public Participation”). Citește articolul
Acest tip de articol este foarte util pentru comunicarea pozitivă a imaginii companiei către public, evidențiind implicarea în comunitate, protejarea mediului și grija față de angajați.
Pentru Kaufland România, sustenabilitatea nu este un obiectiv de bifat pe hârtie, ci o componentă integrată în toate operațiunile companiei, de la modul în care sunt construite magazinele, până la relațiile cu furnizorii și proiectele din comunitate. Este parte dintr-o strategie pe termen lung, care susține atât performanța economică, cât și dezvoltarea socială. Statutul de Consumer & Business Superbrand, obținut în Programul Superbrands 2024-2025, confirmă angajamentele asumate față de clienți, parteneri și întreaga economie românească.
Citește articolulFraudele care folosesc identitatea unor persoane pot afecta reputația companiei, mai ales dacă angajații sau partenerii sunt vizați. Acest departament este interesat de comunicarea riscurilor și de modul în care astfel de incidente pot fi gestionate public.
Uniunea Națională a Barourilor din România (UNBR) a transmis recent un avertisment cu privire la o nouă metodă de înșelătorie care implică furtul identității avocaților în mediul digital. Folosind fotografii și prenume preluate de pe rețelele sociale, escrocii creează conturi false și solicită bani în mod fraudulos apropiaților avocatului vizat. Citește articolul
Pentru a înțelege cum o nouă lege influențează reputația dezvoltatorilor imobiliari și pentru a comunica transparent cu publicul și media despre modul în care compania respectă noile reguli.
O propunere adoptată luni la Senat va interzice dezvoltatorilor să solicite un avans prea mare din prețul total al imobilului, urmând să fie limitat în funcție de stadiul construcţiei. Se stabilește, totodată, că avansurile trebuie să fie depuse într-un cont special dedicat și că nu pot fi cheltuite de dezvoltatori decât în scopul "dezvoltării imobiliare". Citește articolul