Modul în care o companie gestionează plângerile interne, hărțuirea sau avertizările în interes public poate avea un impact major asupra imaginii sale publice și a relațiilor cu diverse părți interesate.
Există diferențe esențiale între Legea privind avertizorii în interes public și Hotărârea privind combaterea hărțuirii la locul de muncă în ceea ce privește canalele de sesizare, instanța competentă, etapele investigației și protecția persoanelor implicate. Deși ambele reglementări vizează soluționarea alertelor profesionale, ele stabilesc proceduri distincte, iar încadrarea corectă a sesizărilor este esențială pentru angajatori. Confuzia frecventă între cele două mecanisme juridice impune o clarificare a sferei de aplicare specifice fiecăruia. Citește articolul
Strategia include campanii de informare și proiecte privind prevenirea criminalității prin mass-media și online. Departamentul de Relații Publice este interesat de aceste inițiative pentru a înțelege cum poate compania să contribuie la sau să comunice despre eforturile de reintegrare socială, gestionând astfel imaginea publică și relațiile cu comunitatea.
Cu scopul de a reduce numărul persoanelor condamnate care se întorc în spatele gratiilor, Guvernul a oficializat luni o strategie națională pentru prevenirea recidivei, ce vizează perioada 2025-2029, și planul de acțiune pentru implementarea acesteia, documente ce se regăsesc într-o hotărâre publicată în Monitorul Oficial. În plus, tot acum se stabilește, prin aceeași hotărâre, și înființarea unui comitet interministerial pentru coordonarea și monitorizarea implementării strategiei. Citește articolul
Conținutul articolului, care reflectă discuțiile publice și declarațiile politice despre eficiența statului și economia națională, este util pentru a înțelege climatul socio-politic și pentru a comunica adecvat cu publicul și autoritățile.
Într-un context marcat de incertitudine politică și fiscală, statul român se confruntă cu o realitate tot mai apăsătoare: creșterea explozivă a cheltuielilor cu dobânzile. În primul trimestru al anului 2025, România a plătit peste 12,5 miliarde lei doar pentru dobânzi – echivalentul a 6,8% din totalul cheltuielilor bugetare. Este o creștere cu 64% față de aceeași perioadă a anului trecut, un ritm amețitor care devansează toate celelalte categorii de cheltuieli, inclusiv cele de personal sau pentru investiții. Citește articolul
Articolul anunță că firma a câștigat un premiu important ('Superbrand'), ceea ce ajută la îmbunătățirea imaginii publice și a reputației companiei.
Dezvoltarea Bucureștiului modern este cu siguranță influențată de viziuni imobiliare de excepție. Clădiri multifuncționale cu spații de locuit moderne, birouri ultra-certificate și tehnologizate și facilități comerciale și de agrement de ultimă oră au redefinit viața urbană recentă a Capitalei. Un nume care a devenit deja sinonim cu calitatea din spatele unor astfel de proiecte emblematice este One United Properties. Iar acest nume reprezintă mai mult decât un simplu dezvoltator comercial sau imobiliar: este creatorul unor comunități durabile, care modelează un stil de viață mai bun. Citește articolul
Pentru a comunica public despre angajamentul companiei față de mediu și de programele guvernamentale care sprijină transportul ecologic, contribuind la imaginea publică, mai ales dacă sunt implicate în industria auto sau în domenii conexe.
Cei interesați să-și cumpere o mașină nouă pot cere, cu condiția casării unei mașini vechi, un sprijin de la stat, care, în cazul cumpărării unei mașini electrice, poate ajunge la aproape 7.500 de euro, după cum stabilește noul ghid al programului Rabla, apărut recent. Noul ghid stabilește, printre altele, atât caracteristicile mașinilor ce pot fi cumpărate prin programul Rabla, cât și limitări legate de acestea. De exemplu, prin programul Rabla nu se mai pot cumpăra mașini pe motorină, iar vehiculele ce pot achiziționate trebuie să se încadreze în niște limite de preț. Citește articolul
Urmăresc dezbaterile din Parlament și evenimentele politice (precum alegerile) pentru a înțelege cum acestea pot influența imaginea publică a companiei și relațiile cu partenerii.
În fiecare săptămână au loc mai multe evenimente ce vizează firmele și persoanele fizice. Astfel, indiferent de perioada anului, săptămânal există obligații legale pe care le au de îndeplinit contribuabilii sau schimbări legislative ce afectează activitatea acestora. De aceea, îți prezentăm cele mai importante evenimente anunțate ale săptămânii curente. Citește articolul
Studiul critică o politică guvernamentală și oferă argumente pentru eliminarea ei, informații utile pentru comunicarea publică și eforturile de influențare a politicilor.
Controversatul impozit minim pe cifra de afaceri (IMCA), ce vizează firmele cu afaceri de peste 50 milioane euro, își arată deja efectele practice nocive, fiind puse indirect în pericol sute de mii de locuri de muncă. Conform unui studiu recent al specialiștilor de la The Tax Institute, majoritatea firmelor afectate de IMCA activează în industria prelucrătoare și în comerț, dar efectele se resimt (mai mult sau mai puțin) și în cazul altor activități. Citește articolul
Acest departament se ocupă de imaginea publică a companiei. Trebuie să fie la curent cu astfel de reglementări pentru a gestiona corect comunicarea și reputația, mai ales în contextul vânzării de produse sensibile și protecției minorilor.
Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorului (ANPC) a emis, în aprilie, un ordin care obligă comercianții să afișeze informația conform căreia vânzătorilor le este permis să legitimeze clienții care doresc să cumpere produse din tutun ori asociate acestora, în scopul verificării vârstei pe care o au. Măsura intră în vigoare pe 11 mai 2025. Citește articolul
Poate folosi informațiile despre noile reguli de accesibilitate pentru a îmbunătăți imaginea publică a companiei și a arăta că îi pasă de diversele categorii de clienți, comunicând eforturile de incluziune.
Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) a modificat, în aprilie, normele referitoare la informarea persoanelor cu dizabilități cu privire la transportul public. Schimbările includ obligativitatea afișării prețului călătoriilor în sistem Braille în interiorul vehiculelor, precum și înlocuirea termenului „handicap” cu „dizabilitate”, pentru a evita o etichetare stigmatizantă. Ordinul ANPC intră în vigoare în data de 11 mai. Citește articolul
Este util pentru a înțelege cum autoritățile de reglementare (precum ANSPDCP) comunică deciziile și sancțiunile. Aceste informații sunt importante pentru gestionarea imaginii publice a companiei și pentru a ști cum să reacționezi în cazul unor controale sau sesizări legate de conformitate.
Dispozitivele de înregistrare audio-video de tip BodyCam sunt utilizate de polițiști în timpul intervențiilor și acțiunilor de rutină. Înregistrările pot fi folosite pentru a documenta evenimente, a rezolva conflicte și a proteja atât polițiștii, cât și cetățenii. Cu toate acestea, utilizarea acestor camere trebuie să respecte anumite norme legale și etice. Dacă polițiștii naționali au dreptul de a purta și folosi astfel de dispozitive, nu același lucru este valabil în cazul polițiștilor locali. Autoritatea Națională de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal (ANSPDCP) sancționeaza periodic poliția locala pentru folosirea camerelor, pentru că nu există o prevedere legală expresă cu privire la utilizarea de către polițiștii locali mijloacelor de supraveghere audio-video. Citește articolul