Rămâi informat cu avocatnet.ro, acum și pe Google News. Click aici și apasă pe urmărește-ne (follow sau steluță)!
Acest departament este direct interesat de stabilitatea financiară a companiei și de planurile de restructurare care pot influența valoarea acțiunilor, structura capitalului sau relațiile cu investitorii existenți și potențiali.
Reducerea fenomenului insolvenței companiilor constituie o preocupare la nivelul tuturor statelor, în special în condițiile crizelor economice, când numărul companiilor aflate în dificultate crește. Odată cu transpunerea în legislația națională a Directivei UE nr. 1.023/2019, prin Legea nr. 216/2022 a fost modificată Legea nr. 85/2014, cadrele de restructurare preventivă fiind reconfigurate cu scopul asigurării unor pârghii mai eficiente de salvare a companiilor ce înregistrează dificultăți financiare, pentru a-și putea restructura afacerile și a evita insolvența. În acest context, procedura concordatului preventiv a fost ajustată, facilitând obținerea de către societățile aflate în dificultate a aprobării planului de restructurare de către creditori. Citește articolul
Investitorii și acționarii sunt interesați să înțeleagă cum aceste schimbări fiscale vor afecta profitabilitatea și stabilitatea financiară a companiei pe termen lung, influențând deciziile de investiție.
În anii trecuți, companiile au avut de făcut tot felul de verificări de la trecerea la un exercițiu financiar la altul pentru a identifica ce regim de impozitare trebuie să aplice. Adică să verifice, în funcție de activitatea anterioară, dacă pot să rămână la sistemul actual de impozitare a afacerii sau dacă trebuie să treacă la altul. Din 2023, lucrurile se vor simplifica semnificativ, deoarece vom avea un singur regim obligatoriu de impozitare și un regim opțional care va putea fi folosit, însă, o singură dată. Citește articolul
Transparența asupra proprietarilor reali este o parte esențială a unei bune guvernanțe corporative și este solicitată de investitori pentru a asigura încredere și conformitate cu standardele de etică și responsabilitate.
Așa cum ne-au obișnuit deja, autoritățile au operat din nou schimbări importante referitoare la obligația de declarare, la Registrul Comerțului, a beneficiarilor reali ai companiilor. Profităm de acest context pentru a inventaria noutățile din 2022 și pentru a reaminti termenele actuale de declarare. Citește articolul
Pentru a asigura buna guvernanță a companiei în gestionarea riscurilor cibernetice și pentru a comunica transparent cu investitorii.
Organizațiile, din sectorul public sau privat, trebuie să aibă în vedere implementarea unei strategii de securitate, ce este menită să asigure pe termen lung rezistența proceselor esențiale ale acestora la atacuri cibernetice țintite sau oportuniste. Pe de altă parte, asigurarea unei apărări perfecte este un obiectiv dificil de atins, având în vedere că aceasta necesită mobilizarea de resurse financiare considerabile, dar și umane, aspect care a devenit o provocare pentru organizații din cauza lipsei deja cronice de experți în domeniul securității cibernetice. Citește articolul
Oferă contextul economic național, informații cruciale pentru prezentările către investitori, analizele de performanță și discuțiile privind perspectivele companiei.
Avocatnet.ro şi Digi24.ro vă prezintă cele mai importante ştiri ale dimineţii. Citește articolul
Pentru a se asigura că modul în care compania își tratează angajații și stabilește salariile este corect, transparent și respectă bunele practici de conducere, ceea ce contează pentru investitori și reputația firmei.
Un angajator se gândește să includă în regulamentul intern acordarea unor bonusuri, tichete sau altor sume de bani pentru unii angajați. De pildă, bonusuri pentru cei care nu-și iau zile libere sau nu au nevoie de concediu medical, deși angajații au dreptul și la una, și la cealaltă. Care ar putea fi problema aici? Una, că, de principiu, orice elemente constitutive ale salariului nu pot fi acordate arbitrar de angajator, consultarea angajaților trebuind să aibă loc, iar, a doua problemă, că putem vorbi de situații de discriminare. Citește articolul
Articolul evidențiază riscurile financiare semnificative și problemele de guvernanță (lipsa de conformitate) asociate cu munca nedeclarată. Aceste aspecte sunt esențiale pentru investitori, care evaluează stabilitatea, riscul și conduita etică a unei companii.
Faptul că un angajator este sancționat cu amendă de 200.000 de lei este, cel puțin în ultima perioadă, o știre de senzație, iar asta pentru că se întâmplă rar și foarte rar astfel de situații. Iar în speța de față „senzațional” este și că vorbim de peste 800 de oameni ce munceau fără contract. Dacă ne uităm la amenda maximă ce poate fi aplicată pentru munca nedeclarată, oricât de mulți lucrători la negru ar găsi inspectorii, comparăm suma cu cât ar fi trebuit să vireze angajatorul amendat la stat cu titlu de taxe salariale, o să vedem cam cât de profitabil este pentru angajator această limitare a sancțiunii. Citește articolul
Respectarea riguroasă a obligațiilor fiscale este un semn bun de guvernare corporativă și transparență, aspecte importante pentru investitori. De asemenea, tendințele fiscale pot influența deciziile de investiții.
Un buget sănătos al unui stat, care să acopere cea mai mare parte a pozițiilor de cheltuieli prevăzute, poate fi construit, printre altele, cu aportul corect și prompt al contribuabililor, persoane fizice și juridice deopotrivă. Încasarea impozitelor, care sunt stabilite cu reținere la sursă ori prin impunere și plată pe bază de declarații voluntare este un proces atent urmărit de autoritățile fiscale la nivel global. Dar care sunt căile, modalitățile și instrumentele prin care contribuabilii sunt anunțați și îndemnați să se conformeze voluntar la plata datoriilor către stat? Creșterea gradului de colectare a impozitelor este prioritatea nr. 1 a autorităților fiscale din întreaga lume, nu doar a celor din România. Citește articolul
Investitorii sunt foarte interesați de starea generală a economiei, de performanța sectoarelor (industrie, comerț) și de tendințele regionale, deoarece aceste informații influențează direct deciziile de investiții și valoarea companiei.
„Personalitatea economică” a județelor din România, respectiv sectoarele care produc cea mai mare parte a valorii adăugate brute (VAB) de la nivel local, variază semnificativ de la județ la județ. Profilul economic al județelor e atât de divers, încât sectoarele de producere a VAB sunt așezate la extreme: de la Industrie la agricultură și de la IT&C la admistrația de stat ca prim jucător în economia județeană. Citește articolul
Informează investitorii despre riscurile și angajamentele financiare legate de mediu și se asigură că deciziile luate respectă bunele practici de guvernanță corporativă.
Firmelor care introduc pe piață sau produc ambalaje, echipamente electrice și electronice sau celor care gestionează deșeuri li se vor impune, de la anul, noi obligații, potrivit unui act normativ oficializat recent. Același act vine și cu noi sancțiuni, dar clarifică și în ce condiții garanția financiară de mediu va fi executată, respectiv încasată, de Administrația Fondului de Mediu (AFM). Citește articolul