Rămâi informat cu avocatnet.ro, acum și pe Google News. Click aici și apasă pe urmărește-ne (follow sau steluță)!
Interesează cum își tratează compania angajații în perioade dificile, deoarece acest lucru reflectă angajamentul față de responsabilitatea socială și contribuie la reputația organizației.
Criza economică provocată de pandemie nu se simte în piața abonamentelor private de sănătate. Cele mai mari rețele de la noi anunță că în 2020 au înregistrat creșteri de peste 30%, cu 10% mai mult față de anii trecuți. Citește articolul
Acest departament este interesat de modul în care statul sprijină persoanele cu dizabilități, deoarece aceste informații pot ajuta la dezvoltarea programelor interne de responsabilitate socială sau la promovarea unei culturi de incluziune în cadrul companiei.
În 2020, autoritățile au decis ca persoanele cu dizabilități să poată beneficia de decontarea costului cu combustibilul consumat pentru a se deplasa cu mașina, dacă renunță la utilizarea, în mod gratuit, a transportului în comun. Decontarea efectivă a combustibilului consumat de persoanele cu handicap este posibilă de la începutul acestui an, de când a intrat în vigoare actul normativ ce conține procedura. Totuși, au mai rămas câteva aspecte neclare în ceea ce privește decontarea și, de aceea, Autoritatea Națională pentru Drepturile Persoanelor cu Dizabilități, Copii și Adopții (ANDPDCA) a adus recent o serie de lămuriri legate de procedura aplicabilă. Citește articolul
Se informează despre cerințele de mediu pentru noile construcții, pentru a le integra în strategia de sustenabilitate și responsabilitate socială a companiei.
Împreună cu specialiștii EY România, am discutat despre tranzacțiile imobiliare pentru persoane fizice, cât și pentru persoane juridice, dar și despre declararea veniturilor din tranzacții imobiliare - provocări și riscuri, inspecțiile fiscale și urmărirea penală. Citește articolul
Pentru a arăta angajamentul companiei față de sănătatea și bunăstarea angajaților, ca parte a responsabilității sociale și a imaginii sustenabile a firmei.
Campania de vaccinare împotriva COVID-19 este în plină desfășurare, având perspectiva că, dacă se respectă calendarul livrărilor de vaccine, etapa a III-a de vaccinare, cea care vizează majoritatea populației, va debuta în aprilie, potrivit unor recente declarații ale preşedintele Comitetului naţional de coordonare a activităţilor privind imunizarea împotriva SARS-CoV-2. Având aceste repere temporale, ne punem întrebarea: ar trebui angajatorii să le dea liber angajaților în zilele programate pentru vaccinare? Citește articolul
Acest departament ar putea fi interesat de inițiative legislative care promovează incluziunea și sprijinul pentru grupuri vulnerabile (cum ar fi gravidele sau părinții cu copii mici). Adoptarea unor astfel de măsuri poate fi aliniată cu valorile de responsabilitate socială și sustenabilitate ale companiei.
Şoferii care vor staţiona în intervalul 07:00-20:00 în dreptul unităţilor de învăţământ riscă amenzi de până la 725 lei, potrivit unui proiect de lege înregistrat la Senat ce vizează modificarea Codului Rutier. Citește articolul
Acest departament contribuie la imaginea companiei ca un angajator responsabil și ajută la îndeplinirea obiectivelor legate de cum se comportă compania față de societate și mediu, prin tratarea corectă a angajaților.
Dialogul social reprezintă procesul voluntar prin care partenerii sociali se informează, se consultă și negociază în vederea stabilirii unor acorduri în probleme de interes comun. Partenerii sociali sunt sindicatele sau organizațiile sindicale, angajatorii ori organizațiile patronale, precum și reprezentanții autorităților administrației publice, care interacționează în procesul de dialog social. Chiar dacă definiția legală a dialogului social precizează caracterul său voluntar, sunt numeroase texte de lege care iterează obligativitatea
Articolul menționează mutarea pieței certificatelor de emisii de gaze cu efect de seră, care este un instrument cheie în combaterea schimbărilor climatice și relevant pentru strategiile de sustenabilitate și raportarea ESG a companiei.
Avocatnet.ro şi Digi24.ro vă prezintă cele mai importante ştiri ale dimineţii.
Citește articolulDacă organizația are inițiative de responsabilitate socială sau susține cauze legate de bunăstarea animalelor, acest departament ar fi interesat să înțeleagă noile reguli pentru a se asigura că programele lor sunt în conformitate cu legislația și pentru a promova adopția responsabilă.
Persoanele care vor adopta mai mult de doi câini din adăposturile publice vor avea nevoie de acordul asociaţiilor de proprietari sau al vecinilor înainte de depunerea cererii de adopţiei, potrivit modificărilor care s-au făcut normelor de aplicare ale programului de gestionare a câinilor fără stăpân. Hotărârea de Guvern ce modifică regulile de adopţie a câinilor din adăposturile publice a fost publicată luni în Monitorul Oficial. Citește articolul
Ajută la înțelegerea aspectelor de mediu și sociale (ex: protecția consumatorilor) controlate de autorități, relevante pentru strategiile de sustenabilitate și responsabilitate socială a companiei.
Dincolo de controalele desfășurate de Fisc și de Inspecția Muncii, companiile mai pot fi supuse și unor verificări venite din partea altor autorități ale statului. De exemplu, ne referim la Protecția Consumatorilor, Autoritatea Sanitar-Veterinară, Garda de Mediu sau Consiliul Concurenței. Citește articolul
Salariile minime sunt un aspect important al modului în care o companie își tratează angajații și contribuie la societate, fiind relevant pentru imaginea de companie responsabilă.
Salariul minim pe economie din România (458 euro) s-a situat în ianuarie 2021 peste cel din Ungaria (442 euro) și cu mult peste cel din Bulgaria (332 euro), potrivit datelor publicate de Eurostat. Citește articolul