Rămâi informat cu avocatnet.ro, acum și pe Google News. Click aici și apasă pe urmărește-ne (follow sau steluță)!
Departamentul de Resurse Umane (HR) este interesat de acest conținut deoarece sprijină bunăstarea angajaților și echilibrul dintre viața profesională și cea personală. Informațiile despre gestionarea comportamentelor dificile ale copiilor pot reduce stresul părinților angajați, ajutându-i să fie mai concentrați și echilibrați la locul de muncă.
Comportamente problemă ale copiilor. Copiii lovesc, mușcă, țipă, fug de lângă tine, au tantrumuri, se joacă violent sau nu își asumă responsabilități? Sunt comportamente normale pentru copii până la un moment dat. Reacția părinților când aceste comportamente apar este foarte importantă. Le puteți descuraja și îi puteți învăța unele mult mai bune. Citește articolul
Acest departament realizează prezentări frecvent pentru instruirea angajaților, comunicarea internă a politicilor sau pentru sesiuni de onboarding, unde claritatea și impactul vizual sunt esențiale pentru a transmite informații complexe sau noi.
În viața profesională ne obișnuim rapid cu ideea de a realiza și de a primi prezentări. Totuși, care este scopul lor? De ce sunt preferate altor forme de comunicare? Cum ar trebui să le construim? Acestea sunt concluziile la care am ajuns după mai mulți ani de scris și citit prezentări. Citește articolul
Ghidul despre delegarea angajaților este direct relevant pentru gestionarea personalului. De asemenea, podcastul despre fericirea la muncă și cartea despre umilirea publică online oferă perspective asupra bunăstării, productivității angajaților și a politicilor de comportament în mediul digital, aspecte cheie gestionate de HR.
La Inteligo, ne-am propus să ajutăm oamenii să se dezvolte și să își găsească lucrurile care îi pasionează și la care pot fi buni, cu adevărat. Așa că în fiecare săptămână, Inteligo îți va pregăti un subiect interesant de dezbătut și o serie de recomandări de lectură, de podcasturi, de cursuri care te pot interesa și în viața profesională, dar și în cea personală. Citește articolul
Acest departament este direct responsabil de stabilirea grilelor de salarizare, de managementul compensațiilor și beneficiilor, și de negocierea contractelor colective, fiind esențial să înțeleagă cum se modifică regulile naționale.
Coeficienții de salarizare aplicabili la nivelul întregii țări au fost valabili ultima oară în 2010, iar ulterior au fost abandonați deoarece legislația n-a mai permis reintroducerea lor pentru toți angajații din România. În prezent, parlamentarii dezbat o revenire a coeficienților de salarizare, ceea ce ar implica salarii minime diferite, în funcție de pregătirea profesională a angajaților. Citește articolul
Gestionează programul de lucru al angajaților, politicile privind orele suplimentare și compensațiile, fiind direct afectat de orice discuție despre repausul săptămânal și munca în weekend.
Șansele ca salariații să primească, dacă sunt de acord, doar compensații financiare pentru zilele de repaus săptămânal în care lucrează (acestea din urmă fiind, de obicei, zilele de weekend) au devenit mici. Acest lucru este prevăzut într-un proiect de act normativ ajuns la Senat, ca primă cameră sesizată. Însă proiectul a primit un raport de respingere. Concret, se propunea ca salariații care muncesc în zilele de weekend să fi putut opta să primească doar o remunerație bănească pentru munca depusă, renunțând astfel la o zi de repaus săptămânal. În prezent, munca în timpul weekendului implică acordarea repausului săptămânal în alte zile ale săptămânii. Citește articolul
Dacă firma închiriază locuințe pentru angajați (expatriatți, detașați), departamentul de Resurse Umane trebuie să înțeleagă drepturile și obligațiile legale ale proprietarului și chiriașului pentru a gestiona corect aceste aranjamente și a evita litigii.
Toamna se numără nu doar bobocii, ci și contractele de închiriere a locuințelor. Dacă ți-ai pus proprietatea la bătaie drept locațiune trebuie să știi că e extrem de indicat să nu o faci prin vorbe, ci printr-un contract (ceva mai mult decât un tipizat de la o agenție), dar și că trebuie să declari veniturile la Fisc pentru a nu te trezi cu autoritățile pe cap și poate chiar cu un dosar penal. Citește articolul
Acest departament este interesat de cât câștigă oamenii în diferite domenii, pentru a ști cum să ofere salarii competitive, să atragă noi angajați și să-i păstreze pe cei existenți.
avocatnet.ro și Digi24.ro vă prezintă cele mai importante știri ale dimineții. Citește articolul
Articolul menționează termene pentru înscrieri la examene profesionale în domenii precum notariatul, magistratura și consultanța fiscală. Acest tip de informație poate fi utilă pentru a sprijini dezvoltarea profesională a angajaților sau pentru a înțelege mai bine piața muncii în aceste sectoare.
Vineri, sâmbătă și luni sunt trei termene-limită pentru companii și pentru persoanele fizice, pentru îndeplinirea anumitor obligații sau pentru unele înscrieri, cum ar fi plata tranșei a doua a impozitelor locale, notificarea restructurării financiare a marilor datorii la stat sau obținerea unei finanțări în programele Rabla pentru mașini. Ca să fie mai ușor de urmărit, le-am reunit pe toate în această sinteză. Citește articolul
Raportarea non-financiară trebuie să includă multe detalii despre angajați, cum sunt tratați, ce cursuri fac și cum sunt respectate egalitatea de șanse, aspecte de care se ocupă direct departamentul HR.
Pentru exercițiul financiar 2019, peste 700 de companii vor fi obligate să publice informații non-financiare, în conformitate cu prevederile Ordinului MFP Nr. 3456/2018 și Ordinului MFP Nr. 1938/2016. Având în vedere noutatea acestui tip de raportare pentru companiile din România și complexitatea procesului care trebuie parcurs, este necesară clarificarea anumitor aspecte, care vor fi abordate în cele ce urmează. Citește articolul
Acest departament este interesat de tendințele de pe piața muncii, cum ar fi disponibilitatea angajaților, nivelul salariilor oferite și modul în care companiile reușesc să atragă și să păstreze personalul. Știrile despre concedieri masive în alte sectoare sunt, de asemenea, foarte importante pentru a înțelege contextul general și a planifica viitorul.
avocatnet.ro și Digi24.ro vă prezintă cele mai importante știri ale dimineții. Citește articolul