Acest departament gestionează angajații și politicile firmei legate de personal. Ei trebuie să știe cum să răspundă cererilor de muncă de acasă, cum să facă actele adiționale, să actualizeze dosarele angajaților și să stabilească procedurile interne pentru telemuncă.
Chiar și dacă acordă beneficiul celor patru zile de telemuncă pe lună angajaților cu copii de până în 11 ani, tot e nevoie de un minim formalism pentru acordarea acestuia. Vorbim, mai exact, de aspecte ce țin de completarea contractelor, de regulamentele interne și nu numai. Citește articolul
Deși raportarea este contabilă, articolul menționează în mod specific includerea cheltuielilor cu salariile și contravaloarea tichetelor acordate angajaților, informații care sunt pregătite și furnizate de departamentul de Resurse Umane pentru a fi incluse în rapoartele financiare.
Regulile pentru Sistemul de raportare contabilă la 30 iunie 2023 au fost oficializate recent, astfel că firmele pot începe pregătirile pentru întocmirea și depunerea bilanțurilor semestriale. În acest sens, iată ce documente trebuie să transmită companiile, în funcție de reglementările contabile pe care le aplică. Citește articolul
Este relevant pentru a înțelege exact la ce servicii medicale au dreptul angajatele însărcinate și cum pot beneficia de ele, ajutând la gestionarea eficientă a beneficiilor și la oferirea de sprijin angajaților.
Hotărârea ce conține noul contract-cadru prin care sunt reglementate condiţiile acordării asistenţei medicale, a medicamentelor şi a dispozitivelor medicale, în cadrul sistemului de asigurări sociale de sănătate prevede anul acesta, începând cu 1 iulie, noi servicii la dispoziția gravidelor. Astfel, sumele alocate laboratoarelor pentru serviciile medicale paraclinice legate de sarcină se pot suplimenta şi peste valoarea plafonului lunar, astfel încât gravidele să beneficieze de analize într-un interval de timp cât mai scurt posibil, potrivit Casei Naționale de Asigurări de Sănătate (CNAS). Citește articolul
Acest departament gestionează direct relația cu angajații și trebuie să știe cum să proceseze cererile de muncă de acasă, ce documente sunt necesare și cum să actualizeze contractele de muncă conform noilor prevederi legale.
Recent publicată, legea care prevede că salariații care au în întreținere copii în vârstă de până la 11 ani vor putea beneficia, la cerere, de patru zile pe lună în care să muncească în telemuncă/muncă la domiciliu nu le garantează acestora, fără alte formalități, cele patru zile de muncă de acasă. Citește articolul
Articolul vorbește despre cum salariile nete ale angajaților vor scădea, despre riscul ca specialiștii să plece din țară, despre nevoia de forță de muncă străină și despre programele de dezvoltare a tinerilor, toate acestea fiind direct legate de gestionarea personalului.
Peste 400.000 din angajații din România muncesc în construcţii, în timp ce numărul românilor care lucrează pentru companii de construcții din UE este cu 75% mai ridicat, depășind 700.000 de persoane, conform Federaţiei Patronatelor Societăţilor din Construcţii în România (FPSCR). Citește articolul
Articolul este crucial pentru acest departament deoarece explică cum anumite decizii legate de angajați, cum ar fi suspendarea contractelor, pot afecta statutul fiscal al firmei.
Dacă unicul angajat al microîntreprinderii are contractul suspendat o perioadă mai lungă de timp, suspendarea cu totul a activității societății nu o va scăpa de riscul trecerii la impozit pe profit. Atunci când contractul de care depinde păstrarea regimului de impozitare micro este „în pericol”, cea mai bună variantă rămâne în continuare înlocuirea rapidă a acestuia. Citește articolul
Schimbările fiscale pot afecta modul în care sunt calculate salariile, contribuțiile angajaților sau costurile cu colaboratorii independenți, informații esențiale pentru gestionarea personalului.
Modificarea sistemului de taxe, un subiect care recent a luat amploare în spațiul public, este inevitabilă pe fondul unei tot mai probabile depășiri a țintei de deficit bugetar pentru acest an, situație care ar putea duce la pierderea unor fonduri europene și la creșterea costului de împrumut pentru stat. Reducerea surselor de finanțare ar avea impact imediat în creșterea economică. Însă situația actuală are rădăcini adânci într-o perioadă lungă în care schimbările de taxe și impozite s-au făcut ad hoc, fără analize, fără studii de impact și, practic, au subțiat baza de impozitare, afectând echitatea fiscală. Citește articolul
HR-ul trebuie să fie la curent cu aceste schimbări pentru a actualiza regulile interne, a preveni agresiunile și hărțuirea la locul de muncă și a ști cum să gestioneze situațiile delicate, protejând angajații.
Pentru a crește nivelul de siguranță a cetățenilor, infracțiunile violente, care au un impact major asupra victimelor, vor fi pedepsite mai dur de acum înainte, potrivit celor mai recente modificări aduse Codului Penal. Astfel, pedepsele aferente lovirii sau vătămării corporale a unui minor ori în cazul în care agresiunea are loc în public, au fost majorate cu o treime. De asemenea, pedepsele prevăzute pentru fapte săvârșite împotriva judecătorilor, procurorilor, politiștilor, militarilor și agentilor silvici au fost majorate cu jumătate din cuantumul existent până acum. Citește articolul
Acest departament gestionează angajații și politicile firmei. Reforma îi ajută să știe cum să răspundă cererilor părinților pentru muncă de acasă, să adapteze regulile interne de lucru și să gestioneze forța de muncă.
În cazul în care tipul activității desfășurate le permite asta, părinții care au copii cu vârsta de până la 11 ani pot cere să lucreze de acasă patru zile pe lună, conform unei legi noi care a modificat Codul muncii. Citește articolul
Acest departament este interesat deoarece se ocupă de sănătatea și bunăstarea angajaților. Informațiile despre serviciile medicale preventive gratuite oferite de stat sunt utile pentru a informa angajații despre beneficiile la care au dreptul și pentru a promova un stil de viață sănătos în rândul echipei.
Asigurații și copiii până la 18 ani au dreptul de la 1 iulie la consultații preventive anuale, în mod gratuit, a căror frecvență variază în funcție de vârsta acestora. Medicii pot recomanda efectuarea unor investigații care sunt, de asemenea, gratuite. Scopul acestor servicii este acela de a preveni eventuale îmbolnăviri sau de a oferi asiguraților asistență medicală încă din faza incipientă a unei eventuale boli. Citește articolul