Este direct relevant pentru HR, deoarece articolul explică ce este interzis în anunțurile de angajare și în procesul de recrutare. Ei trebuie să se asigure că angajarea se face corect, fără discriminare, pentru a atrage cei mai buni oameni și a respecta legea.
Legea impune accesul nediscriminatoriu la angajare între femei și bărbați. Un anunț de angajare în care se specifică printre condiții că un candidat eligibil este exclusiv de sex feminin este discriminatoriu, chiar și dacă, în schema de personal în care se încadrează acel post, toți ceilalți membri aparțin exclusiv celuilalt sex decât cel din anunțul de angajare. Citește articolul
Informații despre inflație sunt esențiale pentru a înțelege cum evoluează costul vieții și cum pot fi ajustate salariile și beneficiile angajaților, pentru a menține puterea de cumpărare.
Eurostat a dat publicității marți raportul ”Cifrele esențiale ale UE”. Citește articolul
Acest departament gestionează angajații și beneficiile lor. Chiar dacă articolul vorbește despre tichete cadou primite de la alte firme, el explică cum aceste tichete pot fi considerate venituri salariale și ce taxe implică, informație utilă pentru HR în general, la gestionarea oricăror beneficii pentru angajați.
În contextul apariției unei amnistii fiscale pentru tichetele cadou reîncadrate de Fisc din venituri din alte surse în venituri salariale, specialiștii spun că anumite companii sunt excluse din mecanism. Mai precis, este vorba de cei care au aplicat alt tratament fiscal decât cel pentru venituri din alte surse. Chestiunea a primit recent și o confirmare oficială odată cu publicarea normelor amnistiei. Citește articolul
Pentru că acest departament se ocupă direct de programele angajaților, orele suplimentare și contractele individuale de muncă, având nevoie de aceste informații pentru a gestiona corect personalul.
Posibilă în România încă din 2003, săptămâna de lucru de patru zile a ajuns în atenția publicului larg în momentul în care mai multe companii mari din afara României au decis că n-ar fi rău să testeze eficiența acestui tip de repartizare a timpului de muncă, unele reducând chiar numărul de ore/săptămână. Vorbim despre o repartizare inegală a timpului de muncă în cadrul săptămânii, iar în acest moment chiar despre un program individualizat, așa cum este el definit de anul trecut în Codul muncii. Citește articolul
Departamentul de HR poate dori să informeze angajații despre aceste programe de finanțare, care îi pot ajuta pe aceștia să-și acopere cheltuieli personale, să-și întemeieze o familie sau să-și continue studiile, contribuind la bunăstarea lor generală.
Programele Family Start și Student Invest, prin care cei interesați pot beneficia de credite garantate de stat pentru a acoperi diverse cheltuieli, au fost modificate printr-o lege recent oficializată. Modificările vizează creșterea numărului de beneficiari, introducerea unor noi cheltuieli eligibile, dar și majorarea valorii contractelor de creditare. Inițial, modificările erau cuprinse într-un proiect de ordonanță pus în martie 2023 în dezbatere publică, dar care au fost preluate, până la urmă, în această lege. Citește articolul
Informațiile despre rata inflației sunt importante pentru a planifica bugetele de salarii și beneficii, având în vedere impactul asupra costului de trai al angajaților.
Avocatnet.ro şi Digi24.ro vă prezintă cele mai importante ştiri ale dimineţii. Citește articolul
Acest departament se ocupă direct cu administrarea personalului, de la angajare până la încetarea contractului de muncă. Este esențial să știe ce documente trebuie eliberate angajaților (adeverințe de vechime, extrase Revisal) și care sunt termenele și obligațiile legale.
Angajatorii sunt obligați să elibereze automat, la încetarea contractului individual de muncă, o adeverință de vechime în muncă, însă raportările inspectoratelor teritoriale de muncă din țară arată frecvent că angajatorii nu sunt tocmai diligenți în această privință. Citește articolul
Se ocupă direct de gestionarea angajaților, a salariilor, promovărilor și proceselor de recrutare, toate fiind impactate de regulile de transparență salarială și interdicția de a cere istoricul salarial.
Pornind de la concepte și principii cu care angajatorii ar trebui deja să fie familiarizați, directiva privind transparența salarială, cea mai recentă reglementare europeană cu incidență deosebită în materia raporturilor de muncă, propune ridicarea standardului actual în materia egalității de tratament între femei și bărbați la locul de muncă. Asta înseamnă noi obligații pentru angajatori, inclusiv pentru întreprinderile mici. Citește articolul
Departamentul de Resurse Umane este interesat de modificările privind noi specializări recunoscute național (manager mediu, specialist deșeuri, auditor SSM), care pot influența strategiile de recrutare și dezvoltare profesională. De asemenea, îi interesează și cum se va recunoaște vechimea psihologilor, în cazul în care compania colaborează cu astfel de specialiști.
Avocatnet.ro vă prezintă, în sinteză, cele mai importante noutăți legislative publicate în Monitorul Oficial în perioada 10 - 16 iulie 2023. Ele aduc noutăți care vizează atât mediul de afaceri sau activitatea profesională, cât și viața personală. Pentru fiecare punctăm pe scurt principalele prevederi și data de la care se aplică, iar explicații detaliate găsiți accesând link-urile disponibile, care vă trimit la articolele scrise de redacția noastră despre respectivele acte normative. Citește articolul
Departamentul de Resurse Umane colaborează cu departamentul de Sănătate și Securitate în Muncă pentru a comunica angajaților politicile și măsurile privind munca în condiții de caniculă, asigurând respectarea drepturilor și bunăstarea angajaților în situații de căldură extremă.
Avocatnet.ro şi Digi24.ro vă prezintă cele mai importante ştiri ale dimineţii. Citește articolul