avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 647 soluții astăzi
Acasă Departament: Resurse Umane (HR)

Departament: Resurse Umane (HR)

ACCES PREMIUM

Opinie De ce legea privind cele patru zile de muncă de acasă pentru angajații părinți nu era, de fapt, necesară

Este esențial pentru gestionarea relațiilor cu angajații, pentru a înțelege cum noile reguli pot influența motivarea, satisfacția și prezența la birou, cum se gestionează cererile de telemuncă și cum se pot evita nemulțumirile în echipă.

Simona Voiculescu în Resurse umane
Director Editorial, avocatnet.ro
24 Iulie 2023 | 3061 | Timp de citire: 3 min.

Scopul legii care prevede cele patru zile de muncă de acasă pentru cei care au în întreținere copii până la 11 ani este, desigur, de apreciat și se înscrie în dezideratul european de întărire a echilibrului dintre viața profesională și cea de familie. Însă legea nu rezolvă o problemă actuală a pieței muncii pe care o întâlnim atât la noi, cât și în alte țări europene sau în State Unite - deschiderea angajatorilor către telemuncă (acolo unde e posibilă, desigur). În realitate, în companiile unde munca în regim hibrid a fost îmbrățișată pe termen lung, salariații cu copii oricum au obținut beneficiul de a mai lucra și de acasă. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Agenda săptămânii 24 - 30 iulie 2023

Este important pentru ei să știe despre depunerea formularului 112, care include informații despre salarii și contribuțiile angajaților, și despre discuțiile referitoare la rezidența fiscală a persoanelor fizice, care pot afecta angajații.

avocatnet.ro în Aspecte juridice
24 Iulie 2023 | 752 | Timp de citire: 1 min.

În fiecare săptămână au loc mai multe evenimente ce vizează firmele și persoanele fizice. Astfel, indiferent de perioada anului, săptămânal există obligații legale pe care le au de îndeplinit contribuabilii sau schimbări legislative ce afectează activitatea acestora. De aceea, îți prezentăm cele mai importante evenimente anunțate ale săptămânii curente. Citește articolul

ACCES GRATUIT
Revista presei

BNR lansează o monedă argint cu tema 100 de ani de la naşterea Reginei Ana

Acest departament este interesat de siguranța și bunăstarea angajaților, iar informațiile despre caniculă și hidratarea corectă sunt esențiale pentru a-i proteja și a le asigura condiții de muncă adecvate, mai ales în perioadele cu temperaturi extreme.

avocatnet.ro în Știri & Revista presei
24 Iulie 2023 | 929 | Timp de citire: 3 min.

Avocatnet.ro şi Digi24.ro vă prezintă cele mai importante ştiri ale dimineţii. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Hărțuirea la locul de muncă: Insultarea unui angajat, printr-un e-mail adresat și altor colegi de-ai săi, poate fi sancționată

Este un subiect extrem de important pentru acest departament, deoarece se ocupă direct de bunăstarea angajaților, de regulile interne din companie și de cum trebuie gestionate situațiile de hărțuire, pentru a asigura un mediu de lucru corect și sigur pentru toată lumea.

Simona Voiculescu în Relații de muncă & Asigurări sociale
Director Editorial, avocatnet.ro
23 Iulie 2023 | 10595 | Timp de citire: 3 min.

Hărțuirea la locul de muncă poate îmbrăca numeroase forme, iar hărțuirea morală duce la deteriorarea condițiilor de muncă ale victimei sau chiar la compromiterea carierei sale. Hărțuirea poate apărea inclusiv într-un schimb de mesaje sau în mesajul profund ofensator transmis printr-un e-mail de către un superior sau un alt angajat, precum într-o situație pe care o întâlnim în această speță: Citește articolul

ACCES GRATUIT

Angajați nevoiți să lucreze în condiții de disconfort termic - cui se pot adresa pentru îmbunătățirea condițiilor de lucru?

Rolul acestui departament este să se asigure că angajații au condiții bune de muncă și să gestioneze relațiile cu aceștia, inclusiv reclamațiile. Articolul le oferă informații despre cum să prevină și să rezolve probleme legate de condițiile de lucru, cum ar fi căldura excesivă.

Dan Năstase în Salarizare, taxare & relația cu statul
Consilier juridic specializat în relații de muncă,
23 Iulie 2023 | 2 | 4372 | Timp de citire: 3 min.

Disconfortul termic intră, în mare măsură, în zona subiectivismului, fiecare individ resimțind în mod diferit temperatura din mediul său de lucru, însă sunt și obligații clare pe care fiecare angajator trebuie să le respecte. De exemplu, în perioadele din an în care se înregistrează temperaturi extreme, precum zilele acestea, angajatorii sunt obligați să ia măsuri pentru protecția salariaților proprii.  Citește articolul

ACCES GRATUIT

Accesul părinților în școli, limitat prin noua lege a educației

Schimbările în regulile de acces la școli pot afecta angajații care sunt părinți, influențând programul sau nevoile acestora. Departamentul HR trebuie să fie informat pentru a înțelege potențialele impacturi asupra personalului.

Cristian Stanescu în Salarizare, taxare & relația cu statul
Redactor, avocatnet.ro
23 Iulie 2023 | 6724 | Timp de citire: 1 min.

Noua lege care reglementează învațământul preuniversitar stabilește clar condițiile în care părinții sau însoțitorii elevilor pot avea acces în incinta școlilor, limitând strict această posibilitate. Școlile pot stabili detaliile modului concret în care elevii, profesorii și părinții au acces în incinta lor prin regulmente interne. Citește articolul

ACCES GRATUIT

5 lucruri pe care copilul tău trebuie să le învețe înainte de a merge la grădiniță

Acest articol oferă informații utile pentru angajații care sunt părinți, ajutându-i să gestioneze mai bine provocările legate de educația copiilor mici și de integrarea acestora în grădiniță. Sprijinul angajaților în echilibrarea vieții profesionale cu cea personală (work-life balance) este un aspect important pentru departamentul de Resurse Umane, contribuind la bunăstarea și retenția personalului.

totuldespremame.ro în Weekend
22 Iulie 2023 | 1248 | Timp de citire: 4 min.

Vara de dinainte de începerea grădiniței este una în care îți faci destul de multe griji, iar cea mai mare ține de adaptarea celui mic. Ca să te faci tranziția cât mai simplă poți să începi să îți înveți copilul câteva lucruri utile care îi pot fi de folos la grădiniță. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Până când îmi poate impune angajatorul să respect clauza de confidențialitate a salariului?

Este important pentru HR deoarece oferă îndrumări despre cum să gestioneze politica de salarizare, să evite problemele legate de diferențele de salarii și discriminare, și cum să aplice regulile interne de confidențialitate legate de remunerație, ținând cont și de viitoarele directive privind transparența salarială.

Simona Voiculescu în Relații de muncă & Asigurări sociale
Director Editorial, avocatnet.ro
22 Iulie 2023 | 4441 | Timp de citire: 3 min.

În viitorul nu foarte îndepărtat, practicile actuale de obligare a angajaților să păstreze secretul propriei remunerații vor trebui să se schimbe. Până să ajungem însă la pasul următor pe traseul înspre un nivel ridicat de transparență salarială, ne oprim puțin asupra confidențialității salariului, așa cum e prevăzută de lege în prezent. Obligația de a asigura confidențialitatea aparține angajatorului, însă acesta poate avea interes să le impună angajaților săi să nu divulge salariul. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Câștigi bani din postări pe rețelele de socializare? Ce obligații fiscale ai dacă obții venituri constant sau doar ocazional

Chiar dacă nu e vorba de angajați, acest departament trebuie să știe cum sunt încadrate și plătite persoanele care colaborează cu firma, dar nu sunt angajate, evitând confuzia dintre colaborare și un contract de muncă.

Orlando Surugiu-Pânzaru în PFA & Profesii liberale
Funcționar public cu experiență în administrația publică centrală - domeniul fiscal,
22 Iulie 2023 | 5101 | Timp de citire: 6 min.

Ne propunem astăzi să expunem o serie de aspecte privind veniturile obținute de persoanele fizice din postări realizate pe diferite rețele de socializare. În condițiile în care autoritățile fiscale derulează controale inclusiv la persoanele care obțin asemenea venituri, este important de știut ce obligații legale există în această situație. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Diurna pentru administratori: Regimul fiscal diferă dacă aceștia sunt remunerați sau nu

Departamentul de HR are nevoie de aceste informații pentru a înțelege cum sunt tratate fiscal sumele plătite administratorilor pentru deplasări. Ei sunt responsabili pentru politicile de compensare și beneficii, iar o înțelegere corectă a regulilor privind diurnele îi ajută să aplice corespunzător politicile interne și să colaboreze eficient cu departamentul financiar.

Orlando Surugiu-Pânzaru în Contabil și fiscal
Funcționar public cu experiență în administrația publică centrală - domeniul fiscal,
21 Iulie 2023 | 1 | 11295 | Timp de citire: 4 min.

Referitor la diurnele acordate administratorilor unor societăți, este bine de știut că tratamentul fiscal aplicabil diferă în funcție de existența sau nu a unei remunerații lunare a administratorilor. Iată ce trebuie știut. Citește articolul