Gestionează relația cu angajații, contractele de muncă, concediile și programele de lucru. Articolul oferă informații esențiale despre noile reguli privind timpul de muncă, absențele și drepturile angajaților, ajutând la aplicarea corectă a politicilor interne.
Cu recenta completare din Codul muncii, adunăm, în mai puțin de un an de zile, câteva modificări de impact asupra relațiilor de muncă: abordarea asupra programului individualizat și mai multe drepturi în plus pentru angajați. Citește articolul
Responsabil cu bunăstarea angajaților, cu crearea unui mediu de lucru sigur și etic, și cu gestionarea politicilor legate de personal, inclusiv cele despre raportarea neregulilor.
Protecția celor care semnalează încălcări ale legii într-un context profesional a devenit, începând cu luna decembrie 2022, o obligație legală reglementată prin Legea nr. 361/2022 privind protecția avertizorilor în interes public (Legea) care transpune la nivel național Directiva Europeană 1937/2019. Deși importanța acestui act normativ în contextul asigurării securității relațiilor sociale este evidentă, impactul este cu atât mai semnificativ din perspectiva sustenabilității (politici de mediu, sociale și de guvernanță – ESG). Citește articolul
Este direct responsabil de politica salarială, de calculul și plata salariilor, de gestionarea impactului creșterilor salariale asupra bugetului de personal și a strategiei de recrutare și retenție.
Guvernul și-a propus să urce treptat salariul minim până în 2025, atingând valoarea de 3.900 de lei în 2024, iar zilele trecute a apărut în presa centrală ideea că este luată în calcul o primă creștere chiar toamna asta, adică mai devreme cu aproape jumătate de an decât se așteptau antreprenorii. Vestea îi determină pe antreprenori să caute soluții precum majorarea prețurilor, reducerea personalului sau chiar închiderea afacerilor, ne arată un sondaj. Doar că implementarea venitului minim european până în 2024 este o prioritate pentru România, care, deși a crescut salariul minim în ultimii ani, se află încă în coada clasamentului european la acest capitol. Citește articolul
Informațiile din articol sunt esențiale pentru a gestiona cererile angajaților privind munca la distanță, a actualiza politicile interne și a asigura o aplicare corectă și echitabilă a noilor prevederi legale.
Chiar dacă vorbim de doar un articol nou introdus în Codul muncii, beneficiul celor patru zile de telemuncă sau muncă la domiciliu pentru angajații părinți a ridicat deja mai multe întrebări în rândul angajatorilor decât am fi putut crede. Ce trebuie să scrie în actele adiționale ori cum influențează noua prevedere politicile de telemuncă în uz? „Un drept mic, o formalitate prea mare”, am putea spune, însă regulile sunt destul de clare în cazul telemuncii sau muncii la domiciliu, fie și de câteva zile într-o lună. Citește articolul
Chiar dacă amnistia vizează tichete cadou date angajaților altor firme, departamentul de HR este interesat de orice aspect legat de beneficiile angajaților și de modul în care acestea sunt tratate fiscal (cum ar fi impozitele și contribuțiile sociale), pentru a înțelege implicațiile generale și a gestiona corect compensațiile.
Chiar dacă procedura amnistiei fiscale pentru tichetele cadou reîncadrate prevede că autoritățile trebuie să se ocupe din oficiu de identificarea și anularea sumelor suplimentare stabilite prin decizii de impunere, fiscaliștii recomandă firmelor să ia inițiativa. Astfel, dacă depun cereri de anulare, cei ce n-au plătit încă sumele suplimentare pot să accelereze procesul. Citește articolul
Articolul vorbește direct despre cum sunt stabilite salariile, despre diferențele de plată între bărbați și femei și despre importanța diversității în echipă, toate aspecte cheie pe care HR-ul le gestionează pentru a atrage și păstra angajații.
Egalitatea de remunerare între femei și bărbați și diversitatea sunt subiecte importante în societatea de astăzi, iar industria serviciilor financiare nu face excepție. Recunoscând importanța echității, autoritățile de reglementare au adoptat noi inițiative de raportare menite să diminueze eventuale diferențe de remunerare între femei și bărbați și să promoveze diversitatea. Acest exercițiu de raportare permite băncilor să își evalueze propriile structuri de remunerare, să identifice orice discrepanțe bazate pe gen și să pună în aplicare strategii pentru a elimina astfel de diferențe. Citește articolul
Dacă o companie lucrează cu minori (de exemplu, angajați temporari, actori în reclame sau stagiari) sau trebuie să înțeleagă veniturile obținute de copiii angajaților, acest departament are nevoie să știe cum sunt impozitate aceste venituri și care sunt obligațiile legale legate de ele.
Referitor la obligațiile fiscale pe care le au minorii, atunci când obțin venituri independente în mod legal, este bine de știut că acestea trebuie îndeplinite, de principiu, de către părinți. Totodată, pentru că minorii nu-și pot face cont în Spațiul Privat Virtual (SPV) al Fiscului, acest lucru poate fi făcut de părinții lor. Citește articolul
Acest departament se ocupă direct de angajați, de politicile de lucru (inclusiv telemunca) și de beneficii. Este esențial să știe cum să aplice corect această nouă regulă și ce documente să ceară sau nu de la angajați.
Cei care cer cele patru zile de telemuncă pentru a munci de acasă trebuie să aducă, în unele situații, inclusiv o declarație pe propria răspundere de la celălalt părinte. Legea condiționează, practic, acordarea beneficiului celor patru zile de muncă de acasă de ideea că nu e deja un părinte acasă, tot în telemuncă sau muncă la domiciliu. Dar condiția impusă de lege nu ar trebui să îi determine acum pe toți angajatorii care au angajați părinți în telemuncă să ceară astfel de declarații de la partenerii acestora din urmă. Citește articolul
Urmărește schimbările legislative legate de pensii pentru a înțelege tendințele ce pot afecta beneficiile angajaților și se asigură că personalul este instruit privind tratamentul nediscriminatoriu al clienților.
Avocatnet.ro şi Digi24.ro vă prezintă cele mai importante ştiri ale dimineţii. Citește articolul
Acest departament gestionează beneficiile, salariile și cheltuielile cu angajații (cum ar fi abonamentele de sport sau diurnele), iar modificările fiscale prezentate în articol îi afectează direct.
În lunile recente, autoritățile au venit, pe de o parte, cu unele facilități fiscale noi pentru contribuabili, iar, pe de altă parte, cu extinderea anumitor facilități fiscale care deja existau. Iată care sunt acestea: Citește articolul