Pentru a identifica cursuri de pregătire profesională relevante pentru angajații din departamentele financiar-contabile.
În fiecare săptămână au loc mai multe evenimente ce vizează firmele și persoanele fizice. Astfel, indiferent de perioada anului, săptămânal există obligații legale pe care le au de îndeplinit contribuabilii sau schimbări legislative ce afectează activitatea acestora. De aceea, îți prezentăm cele mai importante evenimente anunțate ale săptămânii curente. Citește articolul
Acest departament are nevoie să știe exact cum trebuie gestionate cererile de concediu de creștere a copilului și de acomodare pentru adopție. Ei trebuie să cunoască condițiile de eligibilitate, durata concediilor, drepturile angajaților și cum să proceseze suspendarea contractelor de muncă, pentru a asigura o revenire corectă la muncă.
În mare, ca urmare a dublării duratei concediului de acomodare, acesta se aseamănă tot mai mult cu concediul de creștere în ceea ce privește premisele de obținere, limitele indemnizațiilor și alte condiții aplicabile. Ambii beneficiari pot obține cam aceleași venituri în paralel cu indemnizația, iar protecția la locul de muncă este similară. Citește articolul
Acest departament este direct interesat de regulile privind scutirea de impozit pentru angajații IT, deoarece acestea influențează salariile nete și beneficiile acestora.
Avocatnet.ro vă prezintă, în sinteză, cele mai importante noutăți legislative publicate în Monitorul Oficial în perioada 1 - 7 mai 2023. Ele aduc noutăți care vizează atât mediul de afaceri sau activitatea profesională, cât și viața personală. Pentru fiecare punctăm pe scurt principalele prevederi și data de la care se aplică, iar explicații detaliate găsiți accesând link-urile disponibile, care vă trimit la articolele scrise de redacția noastră despre respectivele acte normative. Citește articolul
Acest departament este responsabil direct de gestionarea angajaților, iar informațiile despre procedura de încetare a contractului individual de muncă la îndeplinirea condițiilor de pensionare, termene și obligații, sunt esențiale pentru activitatea lor zilnică.
Deși normele de tehnică legislativă impun o redactare clară, fluentă și inteligibilă, fără dificultăți sintactice și pasaje obscure sau echivoce, a textului legislativ, art. 56 alin. (1) lit. c) din Codul muncii ridică în continuare întrebări în privința momentului în care încetează, de drept, contractul individual de muncă în cazul pensionării angajatului.
Citește articolulAjută la înțelegerea opțiunilor și performanței fondurilor de pensii facultative, informații utile pentru pachetele de beneficii ale angajaților, precum și pentru provocările de recrutare a personalului care necesită permis de conducere.
Avocatnet.ro şi Digi24.ro vă prezintă cele mai importante ştiri ale dimineţii. Citește articolul
Articolul abordează provocările gestionării prezenței angajaților în sistem hibrid, oferă alternative la supravegherea invazivă și subliniază aspectele legale și etice legate de monitorizarea angajaților, esențiale pentru crearea unui mediu de lucru corect și transparent.
Chiar dacă un sistem de supraveghere video l-ar ajuta pe angajator să-și atingă scopul cel mai simplu și fără loc de echivoc, monitorizarea prezenței la birou a angajaților ce lucrează în sistem hibrid se poate face și în alte moduri care să nu constituie o problemă din perspectiva prelucrării datelor personale. Citește articolul
Acest departament este interesat de bunăstarea angajaților și de sprijinirea echilibrului dintre viața profesională și cea personală. Articolul poate fi o resursă utilă pentru angajații-părinți, ajutându-i să învețe cum să comunice mai bine cu copiii lor și să le construiască încrederea, ceea ce poate reduce stresul și îmbunătăți starea generală de bine a angajaților.
Ne dorim să creștem un copil care are încredere în sine. După sănătate, ceea ce ne dorim cel mai mult pentru copiii noștri este fericirea. Ne dorim să creștem copii plini de încredere în ei, optimiști, siguri pe ei, curajoși și care să-și asume deciziile și părerile. Studiile din ultimii ani arată că, deși abilitățile intelectuale ajută mult la construirea fericirii, mult mai importantă este inteligența emoțională. Citește articolul
Acest departament gestionează direct relațiile cu angajații și procesele de negociere colectivă, fiind responsabil de inițierea și derularea acestor discuții conform noilor cerințe legale.
Legea nu distinge între angajații pe perioadă determinată sau cei pe perioadă nedeterminată atunci când impune obligația de a negocia colectiv. Astfel, chiar dacă un angajator atinge sau depășește numărul de zece angajați doar sezonier, la momentul respectiv „dobândește” și obligația de a iniția negocierile. Citește articolul
Acest departament gestionează procesele de detașare a angajaților, inclusiv drepturile salariale, beneficiile și procedurile administrative, și trebuie să cunoască regulile ca să le aplice corect.
Detașarea de la un angajator din mediul privat este posibilă și nu de puține ori utilizată. Ce reguli urmează? Cele ale Codului muncii, care stabilesc, printre altele, că angajatul detașat îşi păstrează funcţia şi toate celelalte drepturi prevăzute în contractul individual de muncă. În mod obiectiv însă, e posibil ca angajatul să nu primească acele drepturi negociate, pentru că angajatorul bugetar nu are voie să plătească mai mult decât îi permite legea, așa cum relevă o recentă decizie a Înaltei Curți. Citește articolul
Orice modificare la impozitul pe salariu sau la alte contribuții care afectează veniturile angajaților este esențială pentru calculul salariilor și pentru politica de beneficii.
Supraimpozitarea salariilor ”mari” este o temă falsă ca, de altfel, întreaga discuție despre impozitarea progresivă. În primul rând, supraimpozitarea vehiculată nu are sens economic sau social: nu ar aduce încasări la buget care să rezolve măcar parțial situația dificilă a deficitului și nici nu ar genera echitate între contribuabili, atâta timp cât este pus arbitrar un prag fără nicio modelare economică pentru a-l justifica. În al doilea rând, impozitarea progresivă nu poate fi introdusă în viitorul apropiat fără o reformă solidă a administrației fiscale care, în condițiile actuale, nu este pregătită să gestioneze milioane de declarații și nici fără un studiu care să indice variantele optime de impozitare pentru economia locală. Așa cum mediul de afaceri a susținut repetat, fără o analiză temeinică a sistemului fiscal, fără o reformă serioasă și fără implementarea de tehnologie în administrarea fiscală, schimbările în fiscalitate nu vor aduce beneficii. Citește articolul