Pentru a informa și sprijini angajații care ar putea fi interesați să beneficieze de acest program de finanțare pentru locuințele lor, ca parte a inițiativelor de bunăstare a personalului.
Peste numai câteva zile, se lansează o nouă sesiune a programului Casa Verde Fotovoltaice, prin care se pot cere bani de la stat pentru instalarea de sisteme fotovoltaice destinate generării de energie electrică din surse regenerabile. Anul acesta, cu condiția să aibă domiciliul în România și să nu aibă datorii la stat, printre altele, cei interesați să-și instaleze panouri fotovoltaice vor depune personal documentele necesare obținerii finanțării. Citește articolul
Departamentul de Resurse Umane este direct responsabil de aplicarea sancțiunilor disciplinare și de gestionarea relațiilor cu angajații, având nevoie să cunoască exact limitele legale pentru aceste măsuri și cum pot fi acordate beneficiile extrasalariale.
Amenzile discplinare și dubla sancționare a angajatului pentru aceeași abatere disciplinară sunt interzise, iar aplicarea de alte sancțiuni disciplinare decât cele din lege nu este permisă. Cu toate acestea, când construiește o politică de beneficii extrasalariale, angajatorul poate să stabilească și criteriile în care X sau Y beneficiu este câștigat de angajații săi, criterii care le sunt aduse la cunoștință angajaților. Citește articolul
Pentru departamentul de Resurse Umane este vital să înțeleagă că siguranța angajaților este o prioritate, care sunt responsabilitățile angajatorului și ale angajaților în acest sens și cum pot fi prevenite evenimentele care duc la probleme legale. Ei trebuie să se asigure că angajații sunt informați și instruiți corect.
Neluarea și nerespectarea măsurilor de securitate și sănătate în muncă sunt pedepsite inclusiv la nivelul Codului penal și fie că vorbim de fapte intenționate sau din culpă. De cele mai multe ori, ne indică practica, dosarele penale se deschid doar după ce s-a și întâmplat un accident de muncă, deși infracțiunile pe care le avem în discuție sunt unele de pericol, iar nu de rezultat. Inspecția Muncii ne-a spus că în 2022 au fost înaintate 45 de astfel de sesizări organelor de urmărire penală și că, de fapt, inspectorii au oricum posibilitatea să sisteze activitățile sau să oprească funcționarea echipamentelor de muncă în situații ce vizează nerespectarea legislației SSM. Citește articolul
Deoarece articolul menționează angajații și rolurile lor în accesarea SPV, departamentul de Resurse Umane este interesat să se asigure că angajații au acces doar la informațiile necesare pentru munca lor, respectând confidențialitatea datelor și protecția datelor personale ale angajaților.
În momentul de față, persoanele care au acces la contul unei firme din Spațiul Privat Virtual (SPV) pot vedea toate informațiile fiscale disponibile în aplicație, dar și date personale, indiferent de rolul lor în cadrul firmei. Din acest motiv, Camera Consultanților Fiscali (CCF) atrage atenția că trebuie făcute schimbări la aplicație pentru ca facilitățile/informațiile din cont să fie accesate pe module. Deși autoritățile fiscale au schimbări în plan, este neclar când ar putea deveni realitate acestea. Citește articolul
Articolul face referire la încălcări ale legislației muncii și la rolul 'managerului de transport' sau al altor persoane cheie în menținerea 'bunei reputații' a firmei. Departamentul HR este responsabil de respectarea legilor muncii și de gestionarea personalului care poate influența reputația și legalitatea operațiunilor companiei.
Legislația Uniunii Europene (UE) se opune ca o întreprindere să poată desemna o un terț responsabil de respectarea dispozițiilor UE privind perioadele de conducere și de repaus ale conducătorilor auto și să transfere astfel către aceasta din urmă răspunderea penală pentru încălcările acestor dispoziții, atunci când dreptul național nu permite luarea în considerare a încălcărilor astfel imputate prepusului menționat pentru a aprecia dacă întreprinderea de transport se conformează cerinței privind buna reputație. Este decizia pronunțată joi de Curtea de Justiție a Uniunii Europene (CJUE) într-o speță de vizează legislația austriacă, care le permitea transportatorilor să nu piardă niciodată certificarea din cauza nerespectării condiției bunei reputații dacă „pasau” responsabilitatea unui terț. Citește articolul
Acest departament este interesat pentru că informațiile despre ajutoarele de stat pentru facturile la energie pot fi relevante pentru unii angajați. HR poate informa sau îndruma angajații care se califică, contribuind la bunăstarea lor.
Legislația privind ajutorul temporar acordat persoanelor cu venituri mici în 2023 pentru plata facturilor la energie, în valoare de 1.400 de lei, a suferit o serie de modificări, după cum apare într-o ordonanță oficializată joi. Astfel, s-a stabilit acum clarificarea cheltuielilor ce se pot acoperi cu banii de la stat, și anume faptul că ajutorul nu poate fi folosit la plata penalităților de întârziere, ci doar pentru plata valorilor inițiale din facturi. Citește articolul
Este responsabil cu angajații și cu buna desfășurare a relației de muncă, inclusiv cu plata corectă și la timp a salariilor, pentru a evita problemele și plângerile.
Știrea recentă potrivit căreia un angajator și-a sancționat toți angajații „pentru că nu-și fac treaba” și nu le-a plătit salariile la termenul prevăzut în contract este de natură să-i sperie pe lucrători și să le dea angajatorilor de înțeles că pot proceda astfel în anumite situații. Salariul, fiind un element esențial al contractului individual de muncă, nu este nici un privilegiu și nici un instrument cu ajutorul căruia angajatorul ar putea să impună respectarea regulilor de disciplină a muncii ori realizarea, întocmai și la timp, a sarcinilor de serviciu. Citește articolul
Acest departament poate fi interesat să informeze sau să sprijine angajații care se încadrează în categoriile de venituri mici și care ar putea beneficia de acest ajutor guvernamental pentru facturile la energie.
În cazul în care autoritățile descoperă că, atunci când s-a stabilit acordarea ajutorului pentru plata facturilor la energie, beneficiarul nu îndeplinea condițiile necesare pentru a-l primi, cardul de energie se va anula, iar plățile către acesta se vor sista, potrivit unei ordonanțe prin care au fost aduse recent mai multe schimbări în legătură cu ajutorul pentru energie. Totuși, banii deja plătiți de beneficiarul cardului vor fi suportați de la bugetul de stat și nu vor trebui returnați. Citește articolul
Deși nu este direct despre beneficii oferite de companie, articolul vorbește despre ajutoare de stat pentru persoanele cu venituri mici. HR-ul poate fi interesat să înțeleagă ce sprijin financiar este disponibil pentru angajați, contribuind la bunăstarea lor generală.
Beneficiarii ajutorului de 1.400 de lei, bani ce pot fi folosiți de persoanele cu venituri mici pentru plata facturilor la energie, vor putea afla câți bani mai sunt disponibili pe card chiar de la poștașii care-i vizitează, după cum apare într-o ordonanță publicată joi în Monitorul Oficial. Citește articolul
Oferă informații importante pentru salarii și beneficii, deoarece inflația afectează puterea de cumpărare a angajaților și costul vieții.
Avocatnet.ro şi Digi24.ro vă prezintă cele mai importante ştiri ale dimineţii. Citește articolul