Articolul menționează facilități fiscale care pot influența salariile angajaților și costurile cu personalul, informații relevante pentru departamentul HR.
Evoluția bugetului din 2023 pare că a luat prin surprindere autoritățile, diferența dintre veniturile statului și cheltuieli fiind deja de 1% din produsul intern brut (PIB) după primele două luni ale anului. Cum situația este îngrijorătoare, iar declarațiile de la cel mai înalt nivel nu au venit decât ca să o confirme repetat în ultimele zile, contribuabilii au început să fie la rândul lor preocupați de ceea ce urmează: măsuri de austeritate, creșteri de taxe, ambele? Citește articolul
Abordează un nou statut profesional, condițiile de muncă, tipurile de contracte și drepturile lucrătorilor culturali, informații necesare pentru gestionarea corectă a angajaților și colaboratorilor din acest domeniu.
Deși scopul Ordonanței privind Statutul lucrătorului cultural profesionist este unul bun, răspunzând unei nevoie stringente de a oferi protecție suplimentară lucrătorilor din sectorul cultural, modul în care a fost gândită dobândirea statutului, care va împărți lucrătorii în profesioniști și „neprofesioniști”, precum și carențele în reglementare ar putea, dacă ordonanța nu va fi semnificativ modificată în Parlament, să facă acestor lucrători o defavoare, într-un final. Citește articolul
Informațiile despre spitalele de gardă în timpul sărbătorilor legale sunt utile pentru a le comunica angajaților, asigurându-le acces la servicii medicale de urgență și contribuind la bunăstarea lor generală.
Avocatnet.ro şi Digi24.ro vă prezintă cele mai importante ştiri ale dimineţii. Citește articolul
Departamentul de Resurse Umane este interesat de termenele fiscale, cum ar fi cel pentru Declarația 112, care este esențială pentru raportarea salariilor și contribuțiilor sociale. De asemenea, poate fi interesat de informațiile despre redirecționarea impozitului pe venit către ONG-uri sau burse private, pentru programe de responsabilitate socială.
În fiecare săptămână au loc mai multe evenimente ce vizează firmele și persoanele fizice. Astfel, indiferent de perioada anului, săptămânal există obligații legale pe care le au de îndeplinit contribuabilii sau schimbări legislative ce afectează activitatea acestora. De aceea, îți prezentăm cele mai importante evenimente anunțate ale săptămânii curente. Citește articolul
Departamentul de HR este interesat de felul în care inovația la nivel național, prin 'capitalul uman și cercetare', poate influența disponibilitatea talentelor și dezvoltarea competențelor angajaților.
World Intellectual Property Organization (WIPO) a publicat Indexul Global al Inovației 2022, în care România se plasează pe locul 49 din 132 de țări analizate. Citește articolul
Acest articol este util pentru angajații-părinți, oferind sfaturi despre gestionarea relațiilor familiale și a stresului. Departamentul de Resurse Umane este interesat de bunăstarea angajaților și de echilibrul lor între viața personală și profesională, iar informațiile din articol pot contribui la o stare generală de bine a acestora.
Cum începe totul? Copilul ți-a întins nervii la maximum toată seara și ai ajuns la capătul răbdării. Ești obosită și stresată după o zi de muncă, iar el e obosit și țâfnos după o zi la grădiniță. În cele din urmă, lovește intenționat vasul în care tocmai ai pus legumele tocate pentru salata de la cină, răsturnându-le pe podea. În timp ce feliile de ardei și de castravete se lovesc de podea, tu lovești peretele. Citește articolul
Articolul oferă informații cruciale despre cum este definită și sancționată hărțuirea în diverse forme. Aceste detalii sunt vitale pentru departamentul HR pentru a crea politici interne eficiente, a gestiona plângerile angajaților și a asigura un mediu de lucru conform legii.
Dacă vrei să afli ce înseamnă hărțuire sau ce ar putea fi calificat drept hărțuire în contextul relațiilor de muncă (și nu numai), trebuie să navighezi prin vreo patru acte normative. Nu știm dacă din dărnicie sau din spiritul cutumiar al proastei legiferări din România am ajuns să avem patru acte normative care definesc hărțuirea într-un mod sau altul, cert e că suprareglementarea le pune probleme inclusiv autorităților de la noi, care nu știu exact cum să jongleze cu toate actele ce pot fi, la prima vedere, incidente într-o speță sesizată. Cu atât mai mult, suprareglementarea aceasta e de natură să-i bulverseze și pe angajații-victime ai unor comportamente de hărțuire, care oricum se înduplecă greu să scoată la lumină astfel de fapte și să-și ceară dreptatea. Ironic, în niciunul dintre cele patru acte normative menționate nu avem o definiție pentru conceptul de „hărțuire la locul de muncă”, dar avem pentru „hărțuire morală la locul de muncă”. Citește articolul
Chiar dacă nu e direct legat de locul de muncă, violența domestică poate afecta angajații (fie ca victime, fie indirect) și bunăstarea lor. Departamentul de HR este interesat de un mediu de lucru sigur și de sprijinirea angajaților, având în vedere impactul pe care astfel de probleme personale îl pot avea asupra performanței și stării de spirit.
În scopul prevenirii violenței domestice, Ministerul Familiei și Ministerul Afacerilor Interne au venit cu o metodologie ce reglementează o serie de măsuri destinate diminuării fenomenului și creșterii gradului de conștientizare a efectelor acestuia atât de către agresor, cât și de către victimă. Printre altele, polițiștii vor vizita periodic familiile în care au avut loc acte de violență între soți și vor informa agresorii în legătură cu consecințele acțiunilor lor, iar victimele, în legătură cu măsurile de sprijin de care pot beneficia. Citește articolul
Acest departament trebuie să știe cum se pot organiza angajații și colaboratorii independenți, care sunt drepturile lor de negociere și cum pot influența relațiile de muncă din cadrul companiei.
Având ca obiectiv declarat asigurarea unei protecții mai eficiente a lucrătorilor din sectorul cultural, OUG nr. 21/2023 privind statutul lucrătorului cultural profesionist este, în privința dialogului (mai mult sau mai puțin) social, o dublare a dispozițiilor Legii nr. 357/2022 care reglementează dialogul social. Și deși ordonanța se află acum în Parlament, unde va putea (și ar fi ideal) să cunoască unele modificări, nu trebuie să scăpăm din vedere că ea este deja în vigoare. Citește articolul
Pentru că una dintre condițiile de impozitare depinde de angajarea și menținerea unui salariat, ceea ce implică direct departamentul de HR.
Companiile nou-înființate în anul curent au două variante în care pot aplica regimul de impozitare micro, însă acest lucru depinde de îndeplinirea anumitor condiții, potrivit Codului fiscal. Cele două variante sunt aplicarea impozitului micro încă din 2023 și aplicarea acestuia abia din 2024. Citește articolul