Rămâi informat cu avocatnet.ro, acum și pe Google News. Click aici și apasă pe urmărește-ne (follow sau steluță)!
Acest departament este direct responsabil pentru implementarea măsurilor de sănătate (triaj, dezinfectare) și siguranță (distanțare, program decalat) pentru a proteja angajații de boli.
Avocatnet.ro şi Digi24.ro vă prezintă cele mai importante ştiri ale dimineţii. Citește articolul
Acest departament este direct preocupat de asigurarea odihnei suficiente a angajaților pentru a preveni oboseala excesivă, care poate duce la accidente sau probleme de sănătate la locul de muncă.
O recentă decizie a Curții de Justiție a Uniunii Europene (CJUE) în materia repausului zilnic la care au dreptul angajații ne arată că acesta trebuie privit în persoana fiecărui angajat, iar nu în ansamblu, atunci când există mai multe contracte de muncă. CJUE nu a răspuns însă și cu privire la situația contractelor la angajatori diferiți, ci doar cu privire la situația cumului de funcții. Ce se întâmplă dacă inspectorii muncii constată că cele 12 ore minime prevăzute de Codul muncii nu sunt respectate? Citește articolul
Se ocupă de siguranța și sănătatea angajaților la muncă, iar articolul arată ce verifică Inspecția Muncii legat de fișele medicale și măsurile de protecție pentru angajatele gravide sau care alăptează.
Inspecția Muncii îndeplinește funcția de autoritate de stat, prin care asigură exercitarea controlului în domeniile relațiilor de muncă, securității și sănătății în muncă și supravegherii pieței, având în subordine inspectorate teritoriale de muncă, instituții cu personalitate juridică, care se organizează în fiecare județ și în municipiul București. În cadrul controalelor efectuate, inspectorii vor vrea să vadă anumite documente care trebuie să se regăsească la locul de muncă. Citește articolul
Acest departament urmărește campania de vaccinare pentru a asigura un mediu de lucru sigur și sănătos, evaluând riscurile și măsurile de prevenție legate de sănătatea angajaților.
Avocatnet.ro şi Digi24.ro vă prezintă cele mai importante ştiri ale dimineţii. Citește articolul
Informațiile despre modificările platformei de vaccinare și disponibilitatea vaccinurilor sunt esențiale pentru Sănătate și Securitate în Muncă, pentru a înțelege și comunica riscurile de sănătate la locul de muncă și pentru a implementa politicile de siguranță pentru angajați.
Avocatnet.ro şi Digi24.ro vă prezintă cele mai importante ştiri ale dimineţii. Citește articolul
Chiar dacă se axează pe sănătatea la locul de muncă, departamentul SSM este preocupat și de bunăstarea generală a angajaților. Problemele de sănătate (fizică sau mentală) ale copiilor pot influența starea de spirit și concentrarea părinților la muncă, deci informațiile despre prevenirea dependențelor sunt utile pentru o abordare holistică a sănătății.
Am ajuns să constrângem copiii să stea nemișcați în fața ecranului și șase - șapte ore zilnic pentru școala online. Pe lângă aceste ore dedicate școlii, copiii cer să li se ofere și ore în plus de joacă, tot în mediul virtual. Cum păstrăm echilibrul ca părinți în condițiile în care pandemia și implicit școala online ne impune noi condiții de adaptare și flexibilitate în gândire și mai ales în modul de acțiune? Citește articolul
Este esențial pentru departamentul de Sănătate și Securitate în Muncă să știe despre aceste tratamente, deoarece ele pot contribui la recuperarea angajaților care au suferit accidente de muncă sau au boli profesionale. De asemenea, este relevant pentru angajații din medii cu risc (ex: radioactiv), pentru care astfel de măsuri de recuperare sunt importante.
Statul acordă în acest an aproape 60.000 de bilete de tratament balnear pentru pensionarii și salariații asigurați care au nevoie de tratament pentru diverse afecțiuni medicale de care suferă, potrivit unei hotărâri publicate recent în Monitorul Oficial. Citește articolul
Acest departament este direct responsabil pentru identificarea, evaluarea și prevenirea riscurilor de sănătate și siguranță specifice telemuncii, inclusiv cele legate de sănătatea mintală și afecțiunile fizice, și pentru propunerea de măsuri de protecție.
Cu toate că telemunca are o reglementare în legislația noastră încă de acum aproape trei ani, Legea nr. 81/2018, dovedită extrem de utilă când, acum un an de zile, a venit un îndemn oficial, odată cu instalarea stării de urgență, la trimiterea angajaților să lucreze de acasă, acolo unde e posibil, legea are în continuare anumite lipsuri pe cel puțin două aspecte importante ale acestei munci: pe partea de sănătate și securitate în muncă (SSM) și pe cea de prelucrare a datelor și de securitate a informațiilor cu care operează angajații. Citește articolul
Datele actualizate despre un vaccin important ajută la planificarea măsurilor de siguranță și sănătate la locul de muncă și la oferirea de informații corecte angajaților.
Avocatnet.ro şi Digi24.ro vă prezintă cele mai importante ştiri ale dimineţii. Citește articolul
Acest departament este interesat de recunoașterea și gestionarea riscurilor la locul de muncă (precum expunerea la boli infecțioase) și de modul în care acestea sunt adresate sau compensate, chiar și financiar.
Şi personalul medical sau auxiliar care profesează în baza altor contracte decât cele individuale de muncă şi care s-a ocupat de bolnavii COVID-19, pe durata stării de urgenţă, va primi stimulentul de risc de 2.500 lei acordat celor angajaţi în sănătate, potrivit unei OUG oficializate joi. Citește articolul