avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 667 soluții astăzi
Acasă Subiect: ssm
Subiect: ssm
ACCES PREMIUM
Coronavirus

Controale ITM: Autoritățile caută angajatorii care au chemat salariații suspendați la muncă. Se intensifică verificările

Alexandru Boiciuc în Aspecte juridice
Redactor-șef, avocatnet.ro
30 Iunie 2020 | 0 | 4165 | Timp de citire: 3 min.

În condițiile în care numeroase firme au suspendat contractele salariaților și au cerut bani de la stat pentru a le plăti șomaj tehnic, reprezentanții inspectoratelor teritoriale de muncă (ITM-uri) au declanșat o campanie națională de controale la angajatori. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Medicii de medicina muncii și responsabilii SSM, activitate intensă la locul de muncă în următoarea perioadă

Dragos Niculescu în Relații de muncă & Asigurări sociale
Redactor, avocatnet.ro
25 Mai 2020 | 2 | 3311 | Timp de citire: 2 min.

În contextul revenirii la muncă a multor salariați, pe durata stării de alertă, firmele trebuie să ia o serie de măsuri pentru a preveni îmbolnăvirea angajaților cu COVID-19, adică, printre altele, să instituie obligativitatea purtării măștilor de protecție și să facă zilnic un triaj epidemiologic. După cum apare și într-un ordin recent al autorităților, de stabilirea condițiilor pentru purtarea măștii și instruirea salariaților privind noile reguli de securitate și sănătate în muncă (SSM) se ocupă medicii de medicina munca și responsabilii SSM din firmă. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Stare de alertă: În ce condiții pot intra terții în sediile firmelor. Regulile, publicate

Simona Voiculescu în Resurse umane
Redactor-șef, avocatnet.ro
25 Mai 2020 | 1 | 2521 | Timp de citire: 2 min.

Pe perioada stării de alertă, firmelor și profesioniștilor li se impun condiții speciale pentru vizitele terților în incinta de lucru: ca regulă, intră doar cei care au motive justificate să se afle în incintă, iar toate operațiunile cu curierii ar trebui să se facă în afara incintei. Cât despre cei care trebuie neapărat să intre, un recent act normativ impune obligația de a înregistra locul unde a fost condusă persoana respectivă (ce birou, departament etc.). Citește articolul

ACCES PREMIUM

Portul măștii și măsurarea temperaturii la locul de muncă: Aspecte esențiale pe care trebuie să le știe angajatorii

Simona Voiculescu în Resurse umane
Redactor-șef, avocatnet.ro
25 Mai 2020 | 1 | 5557 | Timp de citire: 4 min.

Firmele sunt obligate să facă triajul epidemiologic în cazul angajaților proprii în fiecare zi. Asta presupune observarea unor simptome care ar putea fi manifestări ale infectării cu virusul COVID-19, chiar și măsurarea temperaturii. Nimic din cele observate nu trebuie însă consemnat pentru că asta ar presupune, potrivit autorităților, o prelucrare de date personale. Dacă salariații prezintă potențiale simptome, aceștia sunt îndrumați către medicul de familie în primă fază. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Locurile de muncă unde riscul de infectare cu coronavirus e cel mai mare și angajatorii trebuie să ia măsuri sporite de protecție

Andreea Tutulan în Relații de muncă & Asigurări sociale
Redactor, avocatnet.ro
15 Mai 2020 | 0 | 2178 | Timp de citire: 2 min.

Distanțarea socială generată de pandemia de coronavirus a creat o situație fără precedent pe piața muncii. Nu toți angajații au putut lucra de acasă, așa că unii au fost nevoiți să meargă la birou sau pe teren, fiind mult mai expuși riscului de îmbolnăvire. Printre locurile de muncă ce prezintă un risc foarte ridicat de infectare cu coronavirus se numără domeniul vânzărilor și cel al serviciilor de cazare, în timp ce la polul opus, cu un risc foarte scăzut de infectare, se află domeniul energetic (furnizarea de gaze și electricitate), mineritul sau domeniul comunicării, informează Centrul European pentru Dezvoltarea Formării Profesionale (CEDEFOP). Citește articolul

ACCES PREMIUM

Distanțarea socială la locul de muncă: Ce recomandă autoritățile și specialiștii

Simona Voiculescu în Resurse umane
Redactor-șef, avocatnet.ro
13 Mai 2020 | 0 | 2519 | Timp de citire: 3 min.

Ce ar putea să însemne distanțarea socială la birou, în următoarea perioadă? Autoritățile și specialiștii arată toți înspre o reconfigurare pe cât posibil a birourilor, micșorarea numărului angajaților care se află simultan într-un birou, limitarea accesului în spațiile foarte mici, protocoale sanitare pentru salariați, dar și pentru terții care intră în clădire. Citește articolul

ACCES PREMIUM
Coronavirus

Continuitate activitate IMM: Aspecte financiare și strategice la care să fii atent și cum să ții afacerea pe linia de plutire

Alexandru Boiciuc în Aspecte juridice
Redactor-șef, avocatnet.ro
12 Mai 2020 | 0 | 4465 | Timp de citire: 4 min.

Întreprinderile mici și mijlocii (IMM-uri) trebuie să-și continue activitatea cu mare atenție, în perioada următoare, dacă vor să-și păstreze afacerile funcționale, în contextul crizei coronavirusului. Din acest motiv, specialiștii Federației Internaționale a Contabililor au emis o serie de recomandări financiare și strategice pentru IMM-uri. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Recomandări pentru angajați în cazul deplasărilor de serviciu pentru a evita răspândirea COVID-19

Simona Voiculescu în Salarizare, taxare & relația cu statul
Redactor-șef, avocatnet.ro
6 Mai 2020 | 0 | 2287 | Timp de citire: 2 min.

Deplasările în interes de serviciu pot pune multe riscuri de răspândire a virusului COVID-19. Chiar și în cazul deplasărilor cu mașina personală, dacă mai călătorește și altcineva în afară de șofer, se impun minime măsuri de protecție. Angajații care, poate, până acum, au stat acasă și care se întorc în activitate trebuie să fie conștienți că e nevoie de multă prevenție pentru a se proteja pe sine și pe ceilalți în următoarea perioadă. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Organizația Internațională a Muncii: Cum asiguri securitatea în muncă pentru angajații tăi, în timpul unei epidemii

Andreea Tutulan în Relații de muncă & Asigurări sociale
Redactor, avocatnet.ro
4 Mai 2020 | 2 | 2188 | Timp de citire: 4 min.

Indiferent că vorbim de o firmă mică cu un număr redus de angajați sau de o multinațională, toate companiile, mai mici sau mai mari, au obligația de a asigura securitatea și sănătatea în muncă (SSM). Acest aspect devine cu atât mai important cu cât țările din întreaga lume, inclusiv România, se confruntă cu o situație specială generată de epidemia de coronavirus. În astfel de perioade, comunicare cu angajații și asigurarea unui climat corespunzător la locul de muncă, ținând cont de recomandările autorităților, sunt esențiale, informează Organizația Internațională a Muncii (OIM). Citește articolul

ACCES PREMIUM

Angajatorul solicită întoarcerea la birou a celor care au muncit de acasă. Se pot opune angajații?

Simona Voiculescu în Resurse umane
Redactor-șef, avocatnet.ro
4 Mai 2020 | 0 | 3148 | Timp de citire: 3 min.

Reluarea activității în firmele care și-au întrerupt total sau parțial activitatea este absolut necesară și trebuie să aibă loc cât mai curând posibil. Pentru alte firme însă reluarea activității ar putea însemna (și) întoarcerea la munca de birou a celor ce au putut să lucreze de acasă. Pe considerentul că au putut lucra "fără probleme" de acasă, ar putea acești angajați să refuze să reia munca de birou o perioadă de timp? Citește articolul