avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 177 soluții astăzi
Acasă Subiect: ssm
Subiect: ssm
ACCES PREMIUM

Locurile de muncă unde riscul de infectare cu coronavirus e cel mai mare și angajatorii trebuie să ia măsuri sporite de protecție

Andreea Tutulan în Relații de muncă & Asigurări sociale
Redactor, avocatnet.ro
15 Mai 2020 | 0 | 1956 | Timp de citire: 2 min.

Distanțarea socială generată de pandemia de coronavirus a creat o situație fără precedent pe piața muncii. Nu toți angajații au putut lucra de acasă, așa că unii au fost nevoiți să meargă la birou sau pe teren, fiind mult mai expuși riscului de îmbolnăvire. Printre locurile de muncă ce prezintă un risc foarte ridicat de infectare cu coronavirus se numără domeniul vânzărilor și cel al serviciilor de cazare, în timp ce la polul opus, cu un risc foarte scăzut de infectare, se află domeniul energetic (furnizarea de gaze și electricitate), mineritul sau domeniul comunicării, informează Centrul European pentru Dezvoltarea Formării Profesionale (CEDEFOP). Citește articolul

ACCES PREMIUM

Distanțarea socială la locul de muncă: Ce recomandă autoritățile și specialiștii

Simona Voiculescu în Resurse umane
Redactor-șef, avocatnet.ro
13 Mai 2020 | 0 | 2373 | Timp de citire: 3 min.

Ce ar putea să însemne distanțarea socială la birou, în următoarea perioadă? Autoritățile și specialiștii arată toți înspre o reconfigurare pe cât posibil a birourilor, micșorarea numărului angajaților care se află simultan într-un birou, limitarea accesului în spațiile foarte mici, protocoale sanitare pentru salariați, dar și pentru terții care intră în clădire. Citește articolul

ACCES PREMIUM
Coronavirus

Continuitate activitate IMM: Aspecte financiare și strategice la care să fii atent și cum să ții afacerea pe linia de plutire

Alexandru Boiciuc în Aspecte juridice
Redactor-șef, avocatnet.ro
12 Mai 2020 | 0 | 4193 | Timp de citire: 4 min.

Întreprinderile mici și mijlocii (IMM-uri) trebuie să-și continue activitatea cu mare atenție, în perioada următoare, dacă vor să-și păstreze afacerile funcționale, în contextul crizei coronavirusului. Din acest motiv, specialiștii Federației Internaționale a Contabililor au emis o serie de recomandări financiare și strategice pentru IMM-uri. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Recomandări pentru angajați în cazul deplasărilor de serviciu pentru a evita răspândirea COVID-19

Simona Voiculescu în Salarizare, taxare & relația cu statul
Redactor-șef, avocatnet.ro
6 Mai 2020 | 0 | 2004 | Timp de citire: 2 min.

Deplasările în interes de serviciu pot pune multe riscuri de răspândire a virusului COVID-19. Chiar și în cazul deplasărilor cu mașina personală, dacă mai călătorește și altcineva în afară de șofer, se impun minime măsuri de protecție. Angajații care, poate, până acum, au stat acasă și care se întorc în activitate trebuie să fie conștienți că e nevoie de multă prevenție pentru a se proteja pe sine și pe ceilalți în următoarea perioadă. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Organizația Internațională a Muncii: Cum asiguri securitatea în muncă pentru angajații tăi, în timpul unei epidemii

Andreea Tutulan în Relații de muncă & Asigurări sociale
Redactor, avocatnet.ro
4 Mai 2020 | 2 | 1937 | Timp de citire: 4 min.

Indiferent că vorbim de o firmă mică cu un număr redus de angajați sau de o multinațională, toate companiile, mai mici sau mai mari, au obligația de a asigura securitatea și sănătatea în muncă (SSM). Acest aspect devine cu atât mai important cu cât țările din întreaga lume, inclusiv România, se confruntă cu o situație specială generată de epidemia de coronavirus. În astfel de perioade, comunicare cu angajații și asigurarea unui climat corespunzător la locul de muncă, ținând cont de recomandările autorităților, sunt esențiale, informează Organizația Internațională a Muncii (OIM). Citește articolul

ACCES PREMIUM

Angajatorul solicită întoarcerea la birou a celor care au muncit de acasă. Se pot opune angajații?

Simona Voiculescu în Resurse umane
Redactor-șef, avocatnet.ro
4 Mai 2020 | 0 | 2865 | Timp de citire: 3 min.

Reluarea activității în firmele care și-au întrerupt total sau parțial activitatea este absolut necesară și trebuie să aibă loc cât mai curând posibil. Pentru alte firme însă reluarea activității ar putea însemna (și) întoarcerea la munca de birou a celor ce au putut să lucreze de acasă. Pe considerentul că au putut lucra "fără probleme" de acasă, ar putea acești angajați să refuze să reia munca de birou o perioadă de timp? Citește articolul

ACCES PREMIUM
SSM în timpul epidemiilor

În anumite cazuri, firmele ar trebui să modifice condițiile de lucru ale salariaților care au avut coronavirus

Dragos Niculescu în Relații de muncă & Asigurări sociale
Redactor, avocatnet.ro
30 Aprilie 2020 | 1 | 2432 | Timp de citire: 2 min.

Angajatorii care vor relua activitatea, odată cu relaxarea preconizată a măsurilor speciale în vigoare, au primit recent o serie de îndrumări specifice, printr-un ghid bazat pe informații furnizate de Agenția Uniunii Europene pentru siguranță și sănătate în muncă, astfel încât să protejeze salariații în această perioadă dificilă. O atenție deosebită ar trebui acordată celor ce au depășit îmbolnăvirea cu noul coronavirus, dar care au rămas cu sechele, și care, la întoarcerea în activitate, vor avea nevoie de alte condiții de lucru decât cele anterioare. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Recomandare la nivel UE: Angajatorii ar trebui să mențină munca la distanță, acolo unde activitatea le permite

Simona Voiculescu în Resurse umane
Redactor-șef, avocatnet.ro
28 Aprilie 2020 | 0 | 1686 | Timp de citire: 3 min.

Regimul telemuncii ar trebui păstrat o vreme de firmele care pot să o facă, iar la birou ar trebui să se întoarcă cei care nu au deloc mijloace sau posibilitatea să lucreze de acasă. Fiecare firmă ar trebui să analizeze care sunt muncile esențiale în următoarea perioadă, ce mai poate fi amânat, ce poate fi schimbat în modul de desfășurare a muncii la birou sau în spațiile de producție, astfel încât riscul răspândirii noului coronavirus să fie cât mai mic. Iar pentru cei care vor veni la muncă și care sunt nevoiți să intre în contact cu terțe persoane zilnic, firmele ar trebui să cumpere cel puțin măști și alte echipamente de protecție. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Minimizarea riscurilor de SSM: Ce pot să facă angajatorii pentru a gestiona mai bine și mai sigur reînceperea muncii

Alexandros Bakos în Relații de muncă & Asigurări sociale
Redactor, avocatnet.ro
28 Aprilie 2020 | 0 | 2532 | Timp de citire: 5 min.

Într-un ghid bazat pe informații furnizate de Agenția Uniunii Europene pentru siguranță și sănătate în muncă există o serie de îndrumări pentru angajatorii care reiau activitatea, în contextul actual în care riscurile create de coronavirus încă pot să existe. Practic, ghidul îi sfătuiește pe angajatori cum să reducă riscul infectării, cum ar trebui reluată activitatea sau cum să gestioneze lucrul de acasă.   Citește articolul

ACCES PREMIUM

Problemele întâlnite cel mai des la angajatori în 2019. Dacă nu le eviți, riști să te reclame salariații la ITM-uri

Alexandru Boiciuc în Relații de muncă & Asigurări sociale
Redactor-șef, avocatnet.ro
9 Martie 2020 | 0 | 1842 | Timp de citire: 3 min.

Anul trecut, printre problemele des întâlnite care au determinat salariații să-și reclame angajatorii la inspectoratele teritoriale de muncă (ITM-uri) se numără neplata salariilor, neplata orelor suplimentare, concedierile abuzive sau condițiile inadecvate de muncă. Așa reiese dintr-un raport de activitate pe anul 2019 al autorităților, publicat recent și analizat de avocatnet.ro. Citește articolul