Rămâi informat cu avocatnet.ro, acum și pe Google News. Click aici și apasă pe urmărește-ne (follow sau steluță)!
Dincolo de registrele contabile obligatorii, legislația în vigoare mai prevede că există și alte registre ce trebuie ținute de către companii. În esență, ne referim la registre referitoare la evidența fiscală, evidența salariaților și a zilierilor și evidența controalelor desfășurate de autorități. Citește articolul
Antares Romania împreună cu Cluster Mobilier Transilvan au realizat primul scaun de birou inteligent din România: #MyTesla. Scaunul își propune să corecteze postura utilizatorului prin notificarea acestuia cu ajutorul unei aplicații care poate fi rulată de pe mobil sau calculator. Citește articolul
În ultimii cinci ani, numărul accidentelor de traseu pe care le-au avut salariații români a fost în creștere, reiese din informațiile furnizate de Inspecția Muncii, entitate care a publicat recent statistica aferentă anului 2018. Din moment ce accidentul de traseu este considerat accident de muncă, angajatorii pot fi trași la răspundere. Astfel, explicăm astăzi, cu ajutorul celor de la Eurofin Consult, ce pot face firmele pentru a fi evitate, pe cât posibil, aceste evenimente nefericite. Citește articolul
Recent, epuizarea prin muncă (burnout-ul) a fost recunoscută oficial ca boală de către Organizația Mondială a Sănătății (OMS) și a fost introdusă într-o nouă versiune a clasificării internaționale a bolilor. Clasificarea respectivă este un document folosit atât de medici, pentru diagnosticare, cât și de cei din domeniul asigurărilor de sănătate, iar noua sa versiune se va aplica din 2022. Citește articolul
În această perioadă, Inspecția Muncii cere informații de la angajatori privind conformarea la regulile de securitate și sănătate în muncă (SSM), pe care le va folosi pentru acțiuni viitoare de informare sau pentru controale, ne-au explicat reprezentanții instituției. Concret, autoritățile monitorizează în acest an felul în care microîntreprinderile cu până la nouă salariați respectă legislația SSM. Citește articolul
Anul 2019 înseamnă pentru inspectorii muncii, în special, verificarea respectării obligațiilor din domeniul securității și sănătății în muncă (SSM), precum și a relațiilor de muncă dintre angajator și angajat. Acestea vor fi principalele nereguli căutate de inspectorii muncii în acest an, tendință comunicată și regăsită în programele-cadru de acțiuni anuale elaborate de Inspecția Muncii. De exemplu, printre acțiunile pregătite în primul trimestru se află verificarea stadiului normalizării locurilor de muncă la angajatorii care au obținut reînnoirea avizului de încadrare a locurilor de muncă în condiții deosebite și monitorizarea riscurilor existente la locurile de muncă din microintrepinderi (până la nouă angajați). În baza acestora, echipa Eurofin face câteva recomandări esențiale și practice în 2019 pentru buna desfășurare a organizației din care faceți parte. Citește articolul
Referitor la controalele fiscale ce vizează beneficiile acordate de firme salariaților proprii, specialiștii EY România avertizează că practica inspectorilor este una destul de agresivă. Mai precis, Fiscul vrea justificări pentru orice cheltuieli care se fac pentru angajați, în vederea (ne)impozitării acestora. Citește articolul
Toate principiile generale legate de câmpul muncii, de la prevenirea riscurilor profesionale, protecția sănătății și securității lucrătorilor sau eliminarea factorilor de risc, până la accidente de muncă, informare, instruirea angajaților și a reprezentanților lor, precum și direcțiile generale pentru implementarea acestor principii, sunt stabilite de Legea nr. 319/2006 privind securitatea și sănătatea în muncă. Cum orice lege este perfectibilă și acest act cu regulile de securitate și sănătate în muncă (SSM) necesită, în opinia specialiștilor din domeniu, o serie de completări sau modificări. Citește articolul
Boala profesională apare prin exercitarea unei meserii sau profesii, conform legislației din domeniul securității și sănătății în muncă (SSM). Aceasta poate avea mai multe cauze, una dintre ele fiind suprasolicitarea organismului în timpul muncii. Citește articolul
Rezultatul cercetării unui accident de muncă trebuie consemnat de angajator într-un proces-verbal de cercetare, conform legislației din domeniul securității și sănătății în muncă (SSM). Practic, acesta este unul dintre documentele esențiale care trebuie să figureze în dosarul pentru cercetarea unui asemenea eveniment. Citește articolul