Rămâi informat cu avocatnet.ro, acum și pe Google News. Click aici și apasă pe urmărește-ne (follow sau steluță)!
Chiar dacă a dispărut obligația impusă la nivel legislativ, de Executiv, privind purtarea măștii la interior și exterior, nu înseamnă că angajatorii nu ar mai putea impune salariaților să poarte masca la locul de muncă. Legislația privind sănătatea și securitatea în muncă (SSM) îi îndrituiește să facă acest lucru, dacă în urma evaluării riscurilor de la respectivul loc de muncă se ajunge la concluzia că masca ar trebui să fie parte din echipamentul angajaților. Citește articolul
Modificarea recentă a normelor de aplicare ale Legii SSM a adus o serie de schimbări cu impact asupra angajatorilor privind accidentele de muncă produse în afara României. Procedura cercetării unui astfel de eveniment s-a simplificat, prin înlocuirea unor documente necesare cu declarații pe propria răspundere, fiind introdus și un termen limită al cercetării acestor accidente. Citește articolul
Normele de aplicare ale Legii securității și sănătății în muncă (SSM) nr. 319/2006 au fost modificate luni, printr-o hotărâre de Guvern publicată în Monitorul Oficial, ce prevede punerea în aplicare a noutăților privind semnarea electronică a documentelor de muncă, aduce o serie de simplificări procedurilor privind accidentele de muncă din străinătate în cazul lucrătorilor unor angajatori români, dar ce conține și modificări la declararea și cercetarea bolilor profesionale. Citește articolul
Normele de aplicare ale Legii nr 319/2006 a securității și sănătății în muncă (SSM) au fost modificate la începutul acestei săptămâni, cu ocazia oficializării unei hotărâri de Guvern, printre schimbări numărându-se și punerea în practică a semnării electronice în documentele din domeniu SSM, cum ar fi fișa de instructaj individuală sau cea colectivă. Citește articolul
În cazul apariției unui control a reprezentanților inspectoratului teritorial de muncă (ITM), angajatorul care are documentele în format electronic și/sau care sunt semnate electronic, le va pune la dispoziție doar în format electronic, fără a fi nevoie să le prezinte în format fizic. Cum se procedează efectiv a explicat Dantes Nicolae Bratu, inspector general de stat al Inspecției Muncii (IM), în cadrul unei conferințe organizate vinerea trecută. Citește articolul
Pentru că firma nu scapă de responsabilitățile în materia sănătății și securității în muncă (SSM) în cazul telesalariaților, ceea ce ar însemna, de altfel, o discriminare față de cei care lucrează la birou în materia obligațiilor pe care (nu) și le asumă angajatorul, adaptarea politicii de SSM în cazul telemuncii ar trebui să plece de la o evaluare a riscurilor. Pentru asta, avem la dispoziție un model de chestionar pe care telesalariații ar trebui să-l completeze pentru a vedea cam care sunt condițiile de lucru de acasă ale angajaților. Citește articolul
Într-un raport recent, Avocatul Poporului arată că impunerea vaccinării sau a testării suportate din buzunarul angajatului care refuză vaccinarea sunt contrare Constituției pentru că nu ating însăși existența dreptului la muncă. În analiza sa, instituția recomandă legiuitorului, care are încă pe masă un proiect de lege cu acest obiect, ca orice soluție ar adopta „să stăruie pentru menținerea raporturilor de muncă”. Citește articolul
După revenirea din concediul de creștere a copilului (CCC), indiferent că a stat perioada maximă de 2 ani sau de 3 ani, în cazul copilului cu dizabilități, sau s-a întors mai devreme în câmpul muncii, salariatului îi este greu să revină la vechea rutină de muncă, chiar dacă revine pe același post în cadrul firmei. Totuși, obligațiile angajatorului nu se limitează doar la reactivarea contractului de muncă suspendat pentru perioada CCC, ci există și o serie de reinstruiri prevăzute de actele normative aplicabile în domeniul relațiilor de muncă. Citește articolul
Legea ce privește securitatea și sănătatea salariaților nu face referire doar la obligația angajatorilor de a-și ține lucrătorii în siguranță și departe de pericole, ci și să îi protejeze de afecțiunile ce pot fi provocate de munca în sine, cum ar fi cele musculoscheletice. Citește articolul
Conform Legii nr. 319/2006 și a normelor sale de aplicare, stabilite prin Hotărârea Guvernului nr. 1.425/2006, înregistrarea și raportarea accidentelor de muncă și analiza accidentelor în vederea determinării acțiunilor preventive/corective sunt obligatorii pentru toate locațiile și departamentele ce desfășoară orice tip de activitate. Iată cum trebuie să procedeze un angajator care se confruntă cu un accident de muncă, potrivit legislației din domeniul securității și sănătății în muncă (SSM). Citește articolul