Reges-Online impune angajatorilor obligația de a transmite detalii complete despre suspendarea contractelor de muncă, incluzând perioada, cauzele și data încetării suspendării. Aceste informații trebuie raportate cel târziu în ziua anterioară datei suspendării sau încetării acesteia, cu excepția concediilor medicale, absențelor nemotivate și situațiilor de forță majoră, unde termenul este de trei zile lucrătoare. Citește articolul
Ordinul privind procedura de acces în Reges-Online a apărut în dezbatere la Ministerul Muncii spre final de aprilie a fost publicat vineri în Monitorul Oficial, cu câteva lămuriri în plus pentru cei interesați, față de forma pusă inițial în dezbatere. Citește articolul
Odată cu publicarea HG 295/2025, gestionarea relațiilor de muncă trece la un sistem complet digitalizat și aduce noutăți în privința modului de transmitere a datelor referitoare la detașări. Citește articolul
Registrul electronic al salariaților, Reges-Online, introduce beneficii esențiale pentru angajați prin accesul direct la informațiile din contractele de muncă și istoricul modificărilor acestora. Platforma elimină birocrația tradițională, oferind transparență sporită prin notificări în timp real despre orice schimbări contractuale. Sistemul de autentificare folosește tehnologii avansate de securitate, protejând datele personale la standarde similare celor din sectorul bancar. Pentru a beneficia de aceste avantaje, salariații trebuie doar să își creeze un cont în noul registru electronic. Citește articolul
Conceptul de „loc al muncii" reprezintă o componentă fundamentală a contractului individual de muncă, cu implicații juridice și practice semnificative. Odată cu implementarea Reges-Online, care va înlocui complet Revisal după 30 septembrie 2025, angajatorii sunt obligați să declare cu exactitate detaliile privind locul muncii, incluzând atât adresa completă (sediu social, sucursală, filială sau punct de lucru), cât și secția, serviciul sau departamentul. Deși sistemul permite precizarea locului de muncă fix sau mobil, câmpul „Alte detalii” din platformă, destinat individualizării complete a acestei clauze esențiale, ar putea fi frecvent ignorat din cauza lipsei de claritate a instrucțiunilor. Citește articolul
Regimul sancționatoriu aferent Reges-Online reflectă o evoluție spre o reglementare mai riguroasă în ceea ce privește consecințele pentru nerespectarea obligațiilor privind utilizarea registrului. Vorbim de amenzi pe alocuri mai mari, în timp ce pentru altele se specifică expres că acestea se aplică pentru fiecare angajat și caz de netransmitere a informațiilor în parte. Citește articolul
Deși pare un proces relativ simplu, la prima vedere, gestionarea corectă a concediilor medicale implică o serie de responsabilități atât din partea salariatului, cât și a angajatorului, fiind guvernată de o legislație specifică și, mai nou, influențată de digitalizarea proceselor administrative. Pe lângă legislația generală privind concediile și indemnizațiile de asigurări sociale de sănătate (în principal ne referim la OUG nr. 158/2005), recenta HG 295/2025 a adus modificări în modul de înregistrare și raportare a datelor salariaților prin noul sistem Reges-Online. Aceste schimbări au un impact asupra modului în care angajatorii trebuie să gestioneze administrativ perioadele de concediu medical, dat fiind că acesta presupune suspendarea contractului individual de muncă. Pornind de la aceste reguli, putem creiona un flux intern ideal pentru gestionarea concediilor medicale în cadrul unei companii. Citește articolul
Modificările importante ale contractului de muncă necesită acord bilateral, consemnat în act adițional semnat înainte ca acestea să producă efecte, conform Codului muncii. Transmiterea în Revisal/Reges trebuie făcută cel târziu în ziua anterioară modificării. Deși noul Reges-Online oferă opțiunea de a genera acte adiționale direct din platformă, ordinea corectă a operațiunilor rămâne esențială: întâi negocierea, semnarea actului adițional și apoi transmiterea în registru. Inversarea acestor pași poate crea probleme, mai ales că angajații cu cont în Reges primesc notificări instant despre modificările operate, putând interpreta transmiterea prematură drept un abuz din partea angajatorului. Citește articolul
Procedura de acces în Reges-Online este încă așteptată de angajatori și prestatorii de servicii, chiar dacă ea poate fi conturată deja, în mare parte, cu informațiile pe care le avem la acest moment. În lipsa ei, a unei comunicări coerente pe acest subiect, dar și în contextul unor prevederi din hotărârea de Guvern ce sunt deja contestate în rândul profesioniștilor, au apărut nenumărate nelămuriri în ceea ce privește tranziția la noul registru. Citește articolul
Codul muncii permite utilizarea semnăturii electronice avansate sau calificate pentru documentele din relațiile de muncă, cu condiția ca ambele părți să utilizeze același tip de semnătură pe tot parcursul relației contractuale. Dacă se optează pentru semnătura electronică, angajatorii sunt obligați să țină dosarele de personal în format electronic, respectând prevederile legale privind arhivarea documentelor electronice. Citește articolul