O propunere legislativă ce prevede acordarea contravalorii în lei a tichetelor de creșă, de către angajatori, direct creșelor sau entităților asimilate, ca excepție de la regula acordării doar pe carduri electronice de bilete, a fost miercuri adoptată de Camera Deputaților, la votul final. Citește articolul
Un angajator care vrea să păstreze avantajele fiscale prevăzute de lege nu poate acorda unui angajat atât tichete de masă, cât și hrana la locul de muncă, o limitare în acest sens fiind prevăzută chiar de lege - nici măcar în ipoteza în care valoarea tichetului și contravaloarea hranei pe zi s-ar încadra în plafonul cerut de lege. Citește articolul
„O veste bună: avem consens între sindicate și patronate referitor la indexarea valorii tichetelor de masă de la 40 la 50 de ron”, scria ministrul muncii pe pagina sa de Facebook zilele trecute (vestea proastă era că nu s-a ajuns la o concluzie privind evoluția salariului minim din ianuarie 2026). Adevărul e că acel consens dintre partenerii de dialog social privind indexarea nu reprezintă mare lucru: o dată, pentru că tichetele de masă sunt un adaos facultativ la salariul de bază, iar, în al doilea rând, pentru că legea nu obligă angajatorii care au luat decizia să le acorde să majoreze valoarea per tichet. De ce ne facem că nu înțelegem această distincție sau pe cine vrem să păcălim? Citește articolul
Ministrul Muncii anunța zilele trecute că partenerii de dialog social s-au înțeles asupra indexării valorii maximale a tichetului de masă: nu cu puțin, ci cu aproape 25%. Dar asta nu înseamnă neapărat mai mulți bani în buzunarele angajaților. Citește articolul
Începând cu octombrie 2025, tichetele culturale oferite salariaților se majorează cu 20 de lei față de nivelurile anterioare, conform unui ordin comun publicat recent în Monitorul Oficial. Citește articolul
Începând cu octombrie 2025, valoarea tichetelor de creșă este majorată la 710 lei, conform unui ordin comun al miniștrilor finanțelor și muncii recent oficializat. Această creștere, de 40 de lei față de valoarea anterioară de 670 lei, este rezultatul indexării cu indicele inflației calculat între ianuarie 2019 și iulie 2025. Citește articolul
În ecosistemul complex al relațiilor de muncă, puține subiecte generează atâta confuzie și practică neunitară precum statutul elementelor constitutive ale salariului, dincolo de salariul de bază brut lunar, unele fiind cunoscute mai mult sub forma unor așa-zise „beneficii extrasalariale”. Ne referim aici, cu precădere, la tichetele de masă, dar și la alte avantaje materiale sau financiare care completează venitul salariatului. Întrebarea fundamentală care se impune este: unde le este locul acestor drepturi? Citește articolul
Pentru cineva aflat la început de drum în câmpul muncii, clauzele și formulările dintr-un contract individual de muncă pot părea greu de descifrat. De multe ori, prima ofertă de angajare, primită înainte de semnarea contractului individual de muncă (CIM), ridică semne de întrebare: ce este obligatoriu, ce se poate negocia, ce înseamnă anumite formulări? Este firesc ca, mai ales la primele locuri de muncă, să apară îndoieli și să nu știm exact unde se oprește obligația legală a angajatorului și unde încep beneficiile suplimentare pe care acesta le poate acorda. Citește articolul
O speță recent întâlnită, semnalată în spațiul public, aduce în discuție o practică neconformă: un angajator care, deși menționează pe fluturașul de salariu contravaloarea tichetelor de masă și operează reținerile fiscale aferente, omite să alimenteze cardurile salariaților. Ce-i de făcut? Citește articolul
Noile măsuri fiscal-bugetare intrate recent în vigoare schimbă, pentru 2026, doar regulile privind acordarea voucherelor de vacanță în sectorul bugetar. Bugetarii cu salarii nete de până la 6.000 lei vor primi vouchere în valoare de 800 lei, fără obligația de cofinanțare a pachetelor turistice. În mediul privat, condițiile rămân neschimbate, angajații nefiind afectați de aceste modificări, chiar dacă voucherele sunt reglementate prin aceeași ordonanță. Citește articolul