avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 836 soluții astăzi

Rămâi informat cu avocatnet.ro, acum și pe Google News. Click aici și apasă pe urmărește-ne (follow sau steluță)!

Acasă Act normativ: ORDONANȚĂ DE URGENȚĂ nr 37 / 2021

Act normativ: ORDONANȚĂ DE URGENȚĂ nr 37 / 2021

ACCES PREMIUM

Fișele de post redevin obligatorii de joi pentru micii angajatori. Există vreo sancțiune pentru angajatori în lipsa acestui document lângă contractul de muncă?

Simona Voiculescu în Relații de muncă & Asigurări sociale
Director Editorial, avocatnet.ro
5 Octombrie 2022 | 1 | 3414 | Timp de citire: 3 min.

Ordonanța prin care s-a renunțat, anul trecut, la obligația microîntreprinderilor cu până la nouă salariați de a întocmi regulamentul intern și de a avea fișe de post este oficial abrogată pe 6 octombrie. Teoretic, asta înseamnă că de joi niciun angajat nu va trebui să fie fără de acest document atașat contractului de muncă. Ce s-ar întâmpla, totuși, dacă acesta lipsește? Citește articolul

ACCES PREMIUM

UPDATE Adoptarea regulamentelor interne de către angajatorii care nu le au acum - procedură și aspecte utile

Simona Voiculescu în Relații de muncă & Asigurări sociale
Director Editorial, avocatnet.ro
5 Octombrie 2022 | 3512 | Timp de citire: 5 min.

Revenirea, din 6 octombrie, la obligația firmelor cu puțini angajați de a avea regulament intern nu ar trebui să le dea bătaie de cap multor angajatori. Pe de o parte, vorbim, totuși, de firme care doar trebuie să „revitalizeze” aceste documente, pentru că le aveau deja și au renunțat doar la a se raporta la ele în ultimul an și ceva, iar pe de altă parte vorbim de angajatorii nou-înființați, adică din mai anul trecut și până acum, care vor avea totuși la dispoziție o perioadă rezonabilă de timp pentru a se consulta cu reprezentanții salariaților și a adopta regulamentele. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Chiar și PFA-urile, II-urile și IF-urile cu salariați trebuie să revină la fișele de post și regulamentele interne

Lucia Tozaru în PFA & Profesii liberale
Redactor, avocatnet.ro
5 Octombrie 2022 | 1 | 3609 | Timp de citire: 3 min.

OUG 37/2021, prin care Guvernul a decis eliminarea regulamentului intern și a fișei de post pentru microîntreprinderi, urmează să abrogată din 6 octombrie. Asta înseamnă că angajatorii cu mai puțin de nouă salariați vor trebui să refacă sau să întocmească aceste documente, iar în această categorie intră și persoanele fizice autorizate (PFA), întreprinderile individuale (II) și întreprinderile familiale (IF). Citește articolul

ACCES PREMIUM

UPDATE Oficial: De joi, regulamentul intern și fișa postului redevin obligatorii la microfirmele cu până la nouă salariați

Alexandru Boiciuc în Relații de muncă & Asigurări sociale
Redactor-șef, avocatnet.ro
3 Octombrie 2022 | 4 | 18033 | Timp de citire: 2 min.

Ordonanța de urgență care a stabilit, în mai 2021, că regulamentul intern și fișa postului sunt opționale pentru microîntreprinderile cu până la nouă salariați urmează să fie respinsă oficial prin lege, actul normativ oficializat azi în acest sens fiind aplicabil efectiv din 6 octombrie 2022. Asta înseamnă că măsurile luate de Guvern se anulează și că de joi se revine la obligativitatea celor două documente. Citește articolul

ACCES PREMIUM

UPDATE Când, cum și cât se poate modifica fișa postului

Dan Năstase în Resurse umane
Consilier juridic specializat în relații de muncă,
3 Octombrie 2022 | 2 | 36385 | Timp de citire: 4 min.

Angajatorul poate modifica fișa postului fără a schimba felul muncii, cu respectarea pregătirii profesionale a salariatului și fără a stabili sarcini pe care salariatul nu le-ar putea îndeplini sau care presupun o calificare ce nu corespunde funcției. Reamintim azi principalele aspecte pe care angajatorii trebuie să le aibă în vedere în privința fișelor de post, în contextul în care, în curând, fișele de post vor redeveni obligatorii pentru toți angajatorii din România. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Cum îi ajută pe angajații din micile firme că redevin obligatorii fișele de post

Dan Năstase în Salarizare, taxare & relația cu statul
Consilier juridic specializat în relații de muncă,
3 Octombrie 2022 | 3907 | Timp de citire: 3 min.

Revenirea obligației tuturor angajatorilor de a avea, pentru fiecare angajat în parte, câte o fișă a postului este un aspect extrem de avantajos pentru angajații firmelor mici unde, timp de un an de zile, au fost puși în fața acceptării unor sarcini verbale și unde, practic, felul muncii putea fi schimbat unilateral și discreționar de angajator. Citește articolul

ACCES PREMIUM

UPDATE Microîntreprinderile ar trebui să înceapă deja pregătirea pentru reintroducerea obligației de a avea regulament intern și fișe de post

Dan Năstase în Relații de muncă & Asigurări sociale
Consilier juridic specializat în relații de muncă,
8 Septembrie 2022 | 11038 | Timp de citire: 9 min.

Chiar dacă nu este încă oficializată revenirea la obligația de a întocmi regulamentul intern și fișele de post, microîntreprinderile care au fost exceptate prin OUG nr. 37/2021 și care, fie au renunțat de tot la aceste documente, fie nu le-au mai întocmit, ar trebui să înceapă să le pregătească. Miercuri, legea prin care această ordonanță este respinsă a fost adoptată la votul final, ceea ce înseamnă că e doar o chestiune de timp până când ordonanța va fi oficial abrogată. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Este obligat angajatorul să răspundă sesizărilor și reclamațiilor salariaților?

Dan Năstase în Relații de muncă & Asigurări sociale
Consilier juridic specializat în relații de muncă,
2 Iulie 2022 | 5265 | Timp de citire: 4 min.

Salariații au dreptul de a putea transmite sesizări și reclamații firmei, însă pentru ca acest drept să fie pus în practică, angajatorul trebuie să stabilească, în urma consultării cu subordonații, o procedură clară și ușor de parcurs. Lipsa unor astfel de dispoziții din cadrul regulamentului intern va duce la restrângerea sau chiar înlăturarea dreptului salariaților de a se adresa angajatorului, ce poate duce chiar la un conflict de muncă în instanță. Citește articolul

ACCES PREMIUM

În ce măsură putem modifica fișa postului și ce avem de făcut atunci când i-am comunicat doar verbal atribuțiile angajatului?

Dan Năstase în Relații de muncă & Asigurări sociale
Consilier juridic specializat în relații de muncă,
22 Februarie 2022 | 5082 | Timp de citire: 4 min.

Anul trecut, Guvernul modifica legislația muncii și elimina obligația microfirmelor de a face fișa postului pentru fiecare nou salariat - o măsură de debirocratizare, spuneau oficialii atunci. Obligația de a comunica o fișă în scris revine acestor firme mici acum doar dacă angajatul le cere expres să vadă atribuțiile. Ce ar trebui să vadă însă în această fișă scrisă nu poate merge foarte departe de ce s-a comunicat verbal și de ce e prevăzut oricum în contract. În fapt, discuția e despre cum anume putem să modificăm atribuțiile din fișa postului. Citește articolul

ACCES PREMIUM
Clarificare

Microîntreprinderile încă sunt obligate să țină evidența orelor de lucru prestate de salariați

Lucia Tozaru în Relații de muncă & Asigurări sociale
Redactor, avocatnet.ro
3 Septembrie 2021 | 5762 | Timp de citire: 2 min.

OUG 37/2021, în vigoare de la începutul lunii mai și care conține măsuri de debirocratizare pentru angajatorii cu mai puțin de nouă salariați, nu i-a scăpat pe aceștia de obligația de a ține pontajul, ci doar le-a dat posibilitatea să țină această evidență a orelor lucrate în funcție de cum le este mai comod și lor, și salariaților. Citește articolul