avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 836 soluții astăzi

Rămâi informat cu avocatnet.ro, acum și pe Google News. Click aici și apasă pe urmărește-ne (follow sau steluță)!

Acasă Act normativ: ORDONANȚĂ DE URGENȚĂ nr 37 / 2021

Act normativ: ORDONANȚĂ DE URGENȚĂ nr 37 / 2021

ACCES PREMIUM

Microfirmele care au păstrat fișa postului scapă de includerea descrierii job-ului în CIM. Totuși, contractul tot trebuie actualizat

Lucia Tozaru în Resurse umane
Redactor, avocatnet.ro
29 Iulie 2021 | 1 | 5747 | Timp de citire: 2 min.

Ministerul Muncii și Protecției Sociale (MMPS) a adus, săptămâna trecută, două modificări importante modelului contractului individual de muncă (CIM): includerea unei scurte descrieri/caracterizări a activității ce va fi prestată de salariați, doar pentru angajatorilor cu până la nouă lucrători, și datoria de a informa salariatul privind obligația de a adera la un fond privat de pensii (pilonul II). Chiar dacă prima modificare se aplică doar pe cei care nu au avut până acum fișa postului, toți angajatorii trebuie să modifice contractele de muncă aflate în derulare pentru a include noua obligație de informare. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Toate contractele de muncă active trebuie modificate, spun specialiștii. Ce implicații sunt pentru angajatori

Lucia Tozaru în Resurse umane
Redactor, avocatnet.ro
26 Iulie 2021 | 1 | 45987 | Timp de citire: 4 min.

Modelul contractului individual de muncă (CIM) a fost modificat la începutul săptămânii trecute, fiind aduse două schimbări mici, dar cu implicații importante pentru cei din departamentele de resurse umane. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Fișa postului nu a dispărut de la microfirme, ci s-a transformat: Descrierea sarcinilor de lucru, inclusă direct în CIM

Lucia Tozaru în Relații de muncă & Asigurări sociale
Redactor, avocatnet.ro
21 Iulie 2021 | 1 | 11933 | Timp de citire: 2 min.

Modificarea apărută la început de săptămână în modelul contractului individual de muncă (CIM), privind includerea unei scurte caracterizări sau descrieri a activității pentru salariații microfirmelor, indică faptul că fișa postului, eliminată pentru același tip de angajatori în urmă cu câteva luni, nu dispare, ci, de fapt, se mută în conținutul CIM. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Cum pot renunţa microfirmele cu puțini salariați la regulamentul intern

Lucia Tozaru în Relații de muncă & Asigurări sociale
Redactor, avocatnet.ro
25 Mai 2021 | 1 | 2723 | Timp de citire: 2 min.

Microfirmele care au până la nouă salariați au posibilitatea, de la începutul acestei luni, să renunţe la regulamentul intern, dacă acesta a fost întocmit, sau să nu îl mai întocmească dacă şi-au început activitatea de curând. Dacă la întocmirea acestui document, angajatorul trebuie să se consulte cu salariaţii săi, la renunţare trebuie făcut acelaşi lucru? Citește articolul

ACCES PREMIUM

Suportarea cheltuielilor cu semnătura electronică pentru angajați - avantaj de natură salarială?

Simona Voiculescu în Contabil și fiscal
Director Editorial, avocatnet.ro
24 Mai 2021 | 2 | 2195 | Timp de citire: 2 min.

Angajații nu pot fi obligați să folosească semnătura electronică și, cu atât mai puțin, dacă sunt de acord în principiu cu ea, nu pot fi obligați să-și procure serviciul de semnare electronică pentru semnarea actelor la locul de muncă. Nici chiar în acele firme unde firma va achiziționa serviciul și va dori să acorde tuturor semnătură electronică, aceasta nu va putea fi impusă. Cum ar trebui însă firmele să privească aceste cheltuieli pentru angajați - se datorează sau nu impozit și contribuții sociale pentru aceste beneficii? Citește articolul

ACCES PREMIUM

Pot salariaţii şi angajatorul să stabilească eliminarea pontajului, conform ultimelor modificări?

Lucia Tozaru în Relații de muncă & Asigurări sociale
Redactor, avocatnet.ro
18 Mai 2021 | 3598 | Timp de citire: 2 min.

Microfirmele au posibilitatea, de la începutul lunii mai, să stabilească împreună cu salariaţii lor, prin acord scris, cum se face evidenţa orelor lucrate, conform prevederilor incluse în Codul muncii de OUG 37/2021. Ce se întâmplă dacă cele două părţi nu ajung la un acord privind acest pontaj ar trebui să fie clarificat printr-o modificare legislativă, apreciază specialiştii, însă, în orice caz, salariaţii şi angajatorul nu vor putea să elimine această evidenţă, deoarece ea este impusă de Codul muncii. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Cum implementăm semnătura electronică în relațiile de muncă? Procedura, ce ar trebui să conțină și unde să fie cuprinsă

Simona Voiculescu în Resurse umane
Director Editorial, avocatnet.ro
17 Mai 2021 | 4590 | Timp de citire: 8 min.

Folosirea semnăturii electronice de către angajat și angajator în documentele ce țin de raportul de muncă nu poate fi o chestiune doar faptică: ambele părți decid să o folosească, angajatorul decide chiar să suporte toate costurile, să zicem, iar de luna viitoare toate documentele se semnează în acest fel. Modul de folosire a semnăturii trebuie detaliat, la nivel scris, trebuie asumat de ambele părți și e foarte importantă precizarea scrisă că folosirea semnăturii electronice nu e obligatorie. Citește articolul

ACCES PREMIUM

UPDATE Inclusiv PFA-urile, II-urile și IF-urile pot renunța la fișele de post și la regulamentul intern

Alexandru Boiciuc în PFA & Profesii liberale
Redactor-șef, avocatnet.ro
14 Mai 2021 | 1 | 6889 | Timp de citire: 2 min.

Şi activitatea persoanelor fizice autorizate (PFA), întreprinderilor individuale (II) şi întreprinderilor familiale (IF) este simplificată prin recenta OUG 37/2021, ce a eliminat obligativitatea fişelor de post şi a regulamentului intern. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Paşii prin care implementezi semnătura electronică într-o firmă: Documente în care trebuie menţionată folosirea acesteia

Lucia Tozaru în Relații de muncă & Asigurări sociale
Redactor, avocatnet.ro
12 Mai 2021 | 4679 | Timp de citire: 3 min.

Codul muncii prevede, de curând, că semnătura electronică (avansată sau calificată, însoţită de marca temporală) este echivalentă cu cea olografă în toate actele ce ţin de relaţiile de muncă dintre angajator şi salariat, însă cei care vor să înceapă să o folosească trebuie, mai întâi, să treacă în documentele interne posibilitatea utilizării ei. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Mai nou, documentele pentru care Codul muncii cere forma scrisă sunt valide și dacă sunt întocmite direct în format electronic. Exemple concrete

Lucia Tozaru în Relații de muncă & Asigurări sociale
Redactor, avocatnet.ro
12 Mai 2021 | 3690 | Timp de citire: 4 min.

Teancul de foi care trebuie semnate de angajatori şi salariaţi ar putea deveni istorie, de când semnătura electronică se poate utiliza în documentele şi înscrisurile din domeniul relaţiilor de muncă, conform modificărilor aduse recent Codului muncii, prin OUG 36/2021. Actul normativ stabileşte şi că toate documentele, pe care Codul muncii le prevede că trebuie să existe în format scris, sunt recunoscute şi valabile dacă sunt create electronic şi au o semnătură electronică avansată sau calificată. Citește articolul