Intră în comunitate
avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 883 soluții astăzi
Acest site folosește cookies. Informații aici
Resurse umane

Resurse umane

ACCES PREMIUM
Coronavirus

Ghidul HR pentru gestionarea angajaților: Măsuri interne și munca la distanță

Simona Voiculescu în Resurse umane
Redactor-șef, avocatnet.ro
10 Martie 2020 | 0 | 3960

În această perioadă, din rațiuni de prevenție și nu numai, firmele sunt puse în fața unor situații diverse de gestionare a resursei umane: preferabil este ca salariații să poată lucra de acasă, dar dacă acest lucru nu e posibil, e de datoria firmei să asigure condiții de igienă și sănătate la locul de muncă; autoritățile pot impune măsuri de izolare, iar anumite firme ar putea fi serios afectate de acest lucru. În cele ce urmează, am făcut o scurtă trecere în revistă a unor chestiuni pe care redacția avocatnet.ro le-a tratat în ultima perioadă în contextul coronavirusului și raporturilor de muncă. Citește articolul

ACCES PREMIUM
Coronavirus

Reducerea salariilor nu se poate face oricum. Firmele afectate de măsurile împotriva coronavirus trebuie să respecte anumite condiții

Simona Voiculescu în Resurse umane
Redactor-șef, avocatnet.ro
10 Martie 2020 | 0 | 1506

În eventualitatea unei epidemii de Coronavirus în România care să afecteze serios activitatea și situația financiară a firmelor, nu este exclus ca acestea să opteze, ca salvare, pentru reduceri salariale și chiar disponibilizări. Nicio variantă nu se poate face însă în mod abuziv sau fără măsuri interne, iar pentru reducerile salariale nici nu se poate vorbi de lipsa unui acord cu salariații. Citește articolul

ACCES PREMIUM
Coronavirus

Ce variante legale au angajatorii care vor să-și trimită angajații să lucreze de acasă

Simona Voiculescu în Resurse umane
Redactor-șef, avocatnet.ro
9 Martie 2020 | 0 | 15492

Ce opțiuni o firmă în cazul în care decide să-și trimită angajații să lucreze de acasă, în măsura în care se poate face asta? Legal, nu are altă variantă decât să modifice contractele acestora, pentru că relocarea muncii trebuie să fie reflectată în documentele de muncă dintre angajatori și angajații lor. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Angajatorii, obligați să ia măsuri împotriva contaminării salariaților cu coronavirus. Amenzi de până la 6.000 de lei dacă nu asigură săpun și alte materiale igienice

Angajatorii au obligația legală de a asigura angajaților săi materialele igienico-sanitare pentru a îndeplini cerințele de securitate și sănătate în muncă, avertizează Inspectoratul Teritorial de Muncă (ITM) Arad. Asta înseamnă că, în contextul riscului de îmbolnăvire cu coronavirus, angajatorii sunt obligați să pună la dispoziția salariaților toate echipamentele de protecție și produsele sanitare necesare prevenirii contaminării cu acest virus. Dacă nu fac acest lucru, angajatorii riscă amenzi de până la 6.000 de lei. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Discriminări salariale, tranșate de ICCJ: Unui angajat n-ar trebui să-i fie refuzată o creștere salarială pentru că a avut mai mult concediu medical decât colegii

Simona Voiculescu în Resurse umane
Redactor-șef, avocatnet.ro
6 Martie 2020 | 4 | 4406

La muncă egală, salariu egal, potrivit unui principiu care se regăsește și în legislația noastră. Atunci când decide să ridice salariile unor angajați care lucrează în condiții similare, un angajator nu ar trebui să facă diferențieri salariale în funcție de cât de mult a stat unul sau altul în concediu medical. Pentru că e discriminatoriu. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Prejudiciile produse de salariați: Ce soluții au angajatorii pentru a fi despăgubiți

Simona Voiculescu în Resurse umane
Redactor-șef, avocatnet.ro
5 Martie 2020 | 0 | 940

Angajatorul își poate acoperi prejudiciul de la angajatul vinovat de producerea unei daune la muncă, în legătură cu munca sa, dacă dauna nu e foarte mare, printr-un acord special (ideal, în formă autentică). Salariatul i se rețin bani din salariu și angajatorul este astfel acoperit. În toate celelalte cazuri, singura variantă este instanța de judecată.   Citește articolul

ACCES PREMIUM

Controalele ITM încep în 16 martie: Ce trebuie să știi și cum să te comporți dacă ești verificat de inspectorii muncii

În contextul în care pentru a treia săptămână a lunii martie se anunță controale la angajatorii din toată țara, cu scopul combaterii muncii nedeclarate, companiile ar trebui să se pregătească intern de eventuale verificări. Aceste pregătiri se referă nu doar la documentele care ar putea fi cerute de personalul de control al inspectoratelor teritoriale de muncă (ITM-uri), ci și la atitudinea alertă pe care trebuie s-o aibă cei verificați. Citește articolul

ACCES PREMIUM

La part time, orarul de muncă trebuie precizat în contract pentru a nu risca încadrarea salariatului la normă întreagă

Simona Voiculescu în Resurse umane
Redactor-șef, avocatnet.ro
5 Martie 2020 | 0 | 3745

Codul muncii sancționează expres situația în care contractul de muncă nu cuprinde repartizarea programului de lucru pentru salariatul cu normă parțială: în urma unui control, această lipsă din contract poate duce la reconsiderarea raportului ca unul cu normă întreagă, chiar dacă pontajele arată situația de fapt. Consecința nefavorabilă este, desigur, plata unor dări fiscale mai mari, din urmă. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Adecco: Ce greșeli ar trebui să evite angajatorii la redactarea fișelor de post

Alexandru Boiciuc în Resurse umane
Redactor-șef, avocatnet.ro
27 Februarie 2020 | 0 | 1832

Fișa de post este un document care este necesar angajatorului atât în procesul de recrutare, cât și după angajarea candidaților considerați potriviți. Concret, un viitor salariat trebuie să știe ce scrie în fișa de post atât atunci când este doar un candidat, cât și după ce semnează un contract individual de muncă cu angajatorul. Din acest motiv, specialiștii de la Adecco subliniază importanța redactării atente a fișei de post: dacă acest document e scris bine, atunci angajatorul are șanse maxime să atragă candidați potriviți. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Reminder Din acest an, firmele pot cere de la stat primele de 1.000 de euro pentru fiecare intern angajat

Simona Voiculescu în Resurse umane
Redactor-șef, avocatnet.ro
26 Februarie 2020 | 0 | 15747

Când au promovat Legea internshipului, parlamentarii au decis să-i încurajeze pe angajatori să lucreze cu interni, cu acte în regulă, să-i formeze și să-i angajeze pe o perioadă minimă, prin oferirea unor prime de câte 1.000 de euro/intern angajat. Banii însă abia spre finalul acestui an pot fi ceruți pentru că e necesar ca internii să fie păstrați în companie o perioadă minimă de timp. Citește articolul

Newsletterul nostru gratuit
E apreciat de sute de mii de oameni. Vrei să îl primești? Primești cadou acces la 3 articole premium. Dacă da, esti de acord sa primesti comunicari comerciale de la Inteligo Media SA. Vezi cum prelucrăm datele.

Adresa de email este invalidă.
Mă abonez