Articolul pornește de la o plângere a unui pacient. Acest departament gestionează reclamațiile și trebuie să știe cum să răspundă corect conform legii pentru a evita astfel de situații și posibile amenzi.
O clinică stomatologică a fost amendată cu 1.000 de euro de către Autoritatea Națională de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal (ANSPDCP) pentru încălcarea Regulamentului General privind Protecția Datelor (GDPR), refuzând accesul unui pacient la propriul dosar medical. Conform unei decizii recente a Curții de Justiție a Uniunii Europene (CJUE), pacienții au dreptul la o primă copie gratuită a dosarului medical, iar taxarea lor este permisă doar pentru copii suplimentare.
Deși articolul vorbește despre asigurări de sănătate de stat, acest departament ar putea fi interesat pentru a înțelege cum se completează acestea cu alte tipuri de asigurări pe care compania le oferă angajaților și cum se gestionează reclamațiile legate de acestea.
Indiferent dacă sunt asigurate în baza unui contract individual de muncă sau opțional, persoanele cu probleme de sănătate sau aflate în anumite situații pot beneficia de concedii medicale și indemnizațiile aferente, după cum subliniază Casa Națională de Asigurări de Sănătate (CNAS), într-un ghid elaborat și publicat recent. Citește articolul
Se ocupă de gestionarea polițelor de asigurare și de potențialele reclamații legate de accidente de muncă, care pot fi influențate de respectarea normelor de siguranță.
Angajatorii au obligaţia de a asigura securitatea şi sănătatea lucrătorilor în toate aspectele legate de muncă (SSM). Atunci când nu e posibilă organizarea la nivel intern a activităţilor de prevenire de protecţie, angajatorii apelează la servicii externe. În 2025, Inspecția Muncii va desfășura o campanie națională de verificare a acestor servicii, motivată de constatările anterioare privind neconformitățile și de numărul încă mare accidente de muncă. Citește articolul
Acest departament este interesat de modul în care incidentele de proprietate, cum ar fi inundațiile sau alte daune, pot afecta asigurările companiei și procesul de gestionare a cererilor de despăgubire.
În cazul în care este necesară repararea ori înlocuirea unor elemente ce țin de partea comună a unui bloc, ce nu pot fi accesate decât dintr-unul dintre apartamentele blocului, de pildă, țevi de apă, potrivit legislației în vigoare, proprietarul acestuia este obligat, cu condiția să fie anunțat în prealabil, să permită accesul atât al unor reprezentanți ai asociației, cât și unui meseriaș, pentru a constata problema sau pentru a face reparațiile necesare. Dacă nu permite accesul pe proprietatea sa în situația descrisă, deținătorul apartamentului riscă cel puțin o amendă ce poate ajunge până la 3.000 de lei. Citește articolul
Înțelege cum funcționează asigurările de sănătate publice pentru angajați în străinătate și cum se potrivesc cu orice alte asigurări private oferite de companie.
În cazul unei șederi temporare într-un stat membru al Uniunii Europene (UE), persoanele asigurate în sistemul național de sănătate pot beneficia, în baza cardului european de sănătate, de asistența medicală necesară. Documentul se poate obține în doar câteva zile și are o valabilitate de doi ani. Citește articolul
Acest departament se ocupă direct de gestionarea plângerilor și reclamațiilor primite de la clienți și trebuie să știe cum funcționează noul portal al ANPC pentru a le procesa eficient.
Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorului (ANPC) și-a schimbat portalul online pentru depunerea de cereri, astfel încât acum este posibil să depui cereri digitale pentru mai multe acțiuni. Citește articolul
Acest departament se ocupă direct de gestionarea reclamațiilor și contestațiilor venite din partea clienților. Articolul oferă detalii despre dreptul clienților de a refuza plata și de a înregistra contestații, informații esențiale pentru a gestiona eficient aceste situații.
Atunci când duc mașina în service, proprietarii au dreptul de a asista la reparația mașinii, potrivit legislației în vigoare. De fapt, service-urile auto trebuie să dea celor ce-și duc mașina acolo posibilitatea să asiste, direct sau printr-un sistem audio-video, la activitățile de reparații sau întreținere pe care le efectuează angajații acestora. Citește articolul
Departamentul gestionează reclamațiile clienților, iar înțelegerea modului în care consumatorii pot depune plângeri oficiale la ANPC este crucială pentru a anticipa și a soluționa eficient problemele și pentru a evita escaladarea acestora.
Platforma digitală a Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorului (ANPC) a fost modernizată pentru a oferi o experiență mai facilă consumatorilor. Aceasta include autentificare securizată prin ROeID sau furnizori de semnătură digitală și oferă accesibilitate la aceste servicii atât persoanelor juridice, cât și celor fizice. Citește articolul
Reparațiile neconforme pot invalida garanțiile sau îngreuna procesul de despăgubire de la asigurări în cazul unor incidente viitoare.
Registrul Auto Român (RAR) a tras un semnal de alarmă în legătură cu pericolele reprezentate de montarea pe mașini a componentelor omologate în ateliere neautorizate. RAR subliniază că reparațiile efectuate în aceste locații nu oferă o garanție reală și pot fi extrem de riscante, iar în caz de probleme, este dificil să se demonstreze responsabilitatea atelierului. Citește articolul
Acest departament se ocupă direct de toate aspectele legate de asigurări. Articolul vorbește despre asigurări de răspundere civilă obligatorii, valorile minime și cu ce companii pot fi încheiate, informații esențiale pentru activitatea lor zilnică.
Asistenții medicali și moașele sunt obligați să încheie asigurări de răspundere civilă profesională, potrivit unei hotărâri recent intrate în vigoare. Polițele, cu valori cuprinse între 2.000 și 20.000 de euro, vor acoperi eventualele greșeli profesionale și sunt impuse atât angajaților, cât și celor care profesează independent. Asigurările pot fi încheiate exclusiv la firme autorizate de Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF). Citește articolul