Ajută la gestionarea corectă a cererilor de despăgubire și a comunicării cu firmele de asigurări, asigurând că daunele sunt acoperite și procesele sunt tratate eficient.
Înmulțirea numărului de biciclete și trotinete din trafic a determinat și creșterea de incidente rutiere în care acestea au fost implicate. Deseori, șoferii se văd puși în situația în care, vinovați ori nevinovați, bicicliștii părăsesc locul incidentului, de teama de a nu plăti eventualele pagube produse vehiculelor. Citește articolul
Preia și soluționează reclamațiile clienților legate de problemele apărute în sistemul SGR, cum ar fi imposibilitatea de a returna ambalajele sau de a-și recupera garanția.
Pentru a-și recupera garanția aferenta ambalajelor SGR, consumatorii trebuie să le returneze intacte, pentru că automatele de colectare pot refuza ambalajele deteriorate sau deformate iar comercianții fără automate pot refuza ambalajele deteriorate sau cu marcaj SGR ilizibil. Cu toate acestea, există alternative de reciclare oferite de marii retaileri, care oferă vouchere valorice în schimbul acestor ambalaje. Citește articolul
Pentru asiguratori, este esențial să știe exact ce acte sunt necesare (certificat de moștenitor) pentru a obține dosarul medical al unui decedat în vederea soluționării cererilor de despăgubire și cum să gestioneze plângerile legate de acest proces.
Până de curând, rudele unui pacient decedat aveau acces la datele medicale ale acestuia doar dacă exista un consimțământ explicit în acest sens. În martie 2023, printr-o ordonanță de urgență s-a stabilit ca, la decesul unui pacient, toate informațiile medicale ce-l vizează să fie furnizate rudelor la cerere. După ce normele de aplicare a Legii drepturilor pacientului au fost modificate, s-a stabilit, prin ordin, introducerea unor noi prevederi în norme, astfel încât să se stabilească situațiile în care se consideră că pacientul se află în imposibilitate de a-şi exprima acordul privind transmiterea datelor medicale. Apoi, în toamnă, legea a fost modificată din nou, datele medicale unui pacient urmând să se transmită rudelor după decesul acestuia doar pe baza unui certificat de moștenitor. Acum, printr-un ordin apărut miercuri, normele au fost modificate din nou, pentru a reflecta schimbările apărute în toamnă. Citește articolul
Este important pentru ei să știe despre responsabilitățile legate de sigiliile inteligente (deteriorate sau dispărute), pentru că asta poate duce la cereri de despăgubire sau poate afecta polițele de asigurare ale firmei de transport.
În cazul transporturilor rutiere de mărfuri ce vor fi selectate pentru monitorizarea prin e-Sigiliu, montarea și demontarea sigiliilor inteligente se fac prin intermediul personalului Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF) sau al Autorității Vamale Române (AVR). În acest proces, inspectorii de stat interacționează cu șoferii transportatorilor. Citește articolul
Acest departament trebuie să înțeleagă noile reguli despre informațiile obligatorii ale produselor online, deoarece lipsa sau incorectitudinea acestora ar putea duce la mai multe reclamații din partea clienților, pe care ei trebuie să le gestioneze.
Pentru că, atunci când vine vorba despre produsele vândute online, clienții nu pot afla toate informațiile legate de produsele pe care vor să le cumpere astfel, Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorului (ANPC) propune, printr-un proiect de ordin pus joi în dezbatere publică, modificarea legislației din domeniu, astfel încât pe site-uri să apară, în detaliu, toate etichetele și informațiile prezente pe ambalajul fiecărui produs în parte. Citește articolul
Articolul menționează plata de despăgubiri pentru deteriorarea sau dispariția sigiliilor, ceea ce implică analize de risc pentru asigurări și gestionarea eventualelor cereri de despăgubire.
Pentru a operaționaliza sistemul e-Sigiliu, autoritățile trebuie să pună la punct o întreagă infrastructură care să permită monitorizarea non stop a transporturilor rutiere pe care se aplică sigilii inteligente. Totodată, Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) și Autoritatea Vamală Română (AVR) vor dispune de echipe mobile pentru situațiile în care e nevoie de intervenții rapide. Citește articolul
Gestionează plângerile și soluționează problemele clienților legate de returnarea ambalajelor și a garanției, asigurând un proces corect și transparent.
La nivel legal, consumatorii care returnează ambalajele SGR au dreptul să primească cei 50 de bani/ambalaj fie numerar, fie prin voucher, fie prin transfer bancar. Deși voucherele par cea mai simplă soluție și una pe care o vedem actualmente utilizată în multe magazine, există o problemă în ceea ce privește limitarea pe care voucherele o presupun pentru clienți - de aceea, am vrut să știm în ce măsură un comerciant e obligat să-i dea, totuși, consumatorului la schimb numerar atunci când acesta aduce un ambalaj SGR și nu dorește voucherul. Citește articolul
Articolul tratează în mod explicit 'asigurarea pentru accidente de muncă și boli profesionale', explicând beneficiile și modul de gestionare a cererilor (indemnizațiilor). Acest departament este direct implicat în procesele de asigurare și gestionare a reclamațiilor legate de aceste evenimente.
Angajatorul mi-a spus că nu am cotizat suficient la stat ca să primesc indemnizație de medical, deși concediul e necesar pentru că mi-am tăiat mâna la locul de muncă - cam așa se rezumă un scurt comentariu pe care l-am întâlnit astăzi. Diferite de indemnizațiile de medical primite pentru incapacitatea temporară de muncă ce nu a fost generată de un accident de muncă sau boală profesională, indemnizațiile pentru medicalele necesare în urma accidentelor nu presupun necesitatea unu stagiu minim de cotizare - legea însăși dă indicații cu privire la cum se calculează indemnizația pentru situațiile când angajatul are sub o lună de stagiu de cotizare. Citește articolul
Informația poate influența evaluarea riscurilor pentru polițele de asigurare auto ale companiei sau ale angajaților care folosesc mașinile de serviciu, în contextul unor sancțiuni mai severe la nivel european.
Șoferii care vor încălca grav regulile circulației rutiere (de pildă, viteză excesivă sau șofatul sub influența alcoolului) și sunt sancționați într-o țară membră a Uniunii Europene (UE) cu suspendarea, restricționarea sau retragerea permisului auto nu vor mai putea conduce în niciuna dintre țările comunitare, potrivit unui proiect de directivă aflat pe masa legislativului european. Acum, de cele mai multe ori, dacă unui șofer îi este suspendat permisul auto într-o țară europeană, sancțiunea se aplică doar în respectiva țară, nu și în alte țări UE. Citește articolul
Acest departament este direct interesat de istoricul sancțiunilor rutiere, deoarece aceste informații influențează costul polițelor de asigurare pentru mașinile companiei și ajută la gestionarea eficientă a eventualelor accidente sau reclamații.
Cei interesați să obțină un certificat de cazier judiciar ori istoricul sancțiunilor rutiere primite de-a lungul timpului pot face asta din fața calculatorului, fără să mai fie nevoiți să se deplaseze la autorități, prin HUB-ul de servicii gestionat de Ministerul Afacerilor Interne (MAI), care este, de fapt, o platformă electronică. În plus, prin aceeași platformă se pot face programări pentru obținerea pașaportului. De altfel, potrivit MAI, HUB-ul de servicii a fost accesat de peste 4,5 milioane de ori în doar un an de funcționare. Citește articolul