Departament: Comunicare și Relații Publice (PR)
Întrebări și răspunsuri: Mecanismul plății pensiilor private, explicat de specialiști
Departamentul de Relații Publice & Afaceri Corporative poate folosi aceste informații pentru a înțelege dezbaterile publice și percepțiile legate de sistemul de pensii. Acest lucru este important pentru comunicarea internă (către angajați) și externă, contribuind la o imagine transparentă și responsabilă a companiei în raport cu subiecte de interes social major.
Proiectul de lege aflat acum în dezbatere publică privind mecanismul de plată a pensiilor administrate privat (Pilonul II) a stârnit numeroase confuzii și informații eronate în spațiul public. Pe baza explicațiilor unor economiști, am realizat acest ghid sub formă de întrebări și răspunsuri, pentru a lămuri cele mai importante aspecte privind funcționarea Pilonului II și mecanismul de plată propus. Citește articolul
LIVE.AVOCATNET.RO
Echipa de lectori și agenda evenimentelor avocatnet.ro din sezonul toamnă - iarnă 2025
Informațiile despre raportarea de sustenabilitate (ESG) sunt importante pentru a comunica transparent cu publicul și a construi o imagine pozitivă și de încredere a companiei.
În contextul unui an 2025 marcat de transformări legislative majore, avocatnet.ro reunește o echipă de lectori importanți, pentru a ghida companiile și persoanele fizice prin complexitatea schimbărilor. De la digitalizarea ANAF prin e-Factura și SAF-T, până la reforma fiscală structurală, organizăm o serie de evenimente premium cu lectori reputați, oferind perspective strategice și soluții practice. Abonamentul Premium Complet asigură accesul la aceste resurse valoroase, construind o comunitate orientată spre rezolvarea provocărilor legislative din România. Citește articolul
Al doilea pachet de măsuri fiscal-bugetare, publicat în dezbatere de MDLPA. Principalele măsuri pregătite
Acest departament ar fi interesat pentru a înțelege impactul noilor măsuri asupra imaginii publice a firmei și pentru a pregăti comunicări oficiale, mai ales în cazul publicării listelor de datornici.
La doar câteva zile după oficializarea primului pachet de măsuri fiscal-bugetare din reforma dorită de Guvernul Bolojan, al doilea pachet de măsuri a fost publicat în dezbatere publică de Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice și Administrației (MDLPA). Acesta conține o serie de măsuri, inclusiv fiscale, pentru creșterea veniturilor la bugetele autorităților locale, dar și măsuri pentru eficientizarea activității în administrația publică. Citește articolul
Interviu Cum ar trebui eficientizată colectarea TVA? Prin digitalizarea și modernizarea ANAF, dar și prin simplificarea regulilor de declarare pentru afacerile mici, opinează un specialist
Ajută la înțelegerea impactului schimbărilor fiscale asupra mediului de afaceri și a relației cu autoritățile, fiind util pentru comunicarea externă și gestionarea reputației companiei.
Chiar dacă discuțiile despre eficientizarea colectării TVA la bugetul de stat au fost acoperite de primul pachet oficial de măsuri fiscal-bugetare al Guvernului, problema rămâne mai departe. Așadar, ce soluții există? Conform unui specialist de la PwC România consultat de redacția noastră, autoritățile sunt pe drumul cel bun, dar mai au pași importanți de făcut. Citește articolul
Sănătatea la locul de muncă, între indemnizații de medical reduse și drepturi ignorate
Reputația și imaginea publică a companiei pot fi serios afectate dacă apar probleme legate de sănătatea angajaților, accidente de muncă sau dacă se percepe că angajatorul nu le oferă condiții de lucru sigure. Acest departament este responsabil cu gestionarea și protejarea imaginii companiei.
8 August 2025 | 1 | 1252 | Timp de citire: 6 min.
Recentele discuții și modificări legislative privind cuantumul indemnizației pentru incapacitate temporară de muncă au încins spiritele și au generat, pe bună dreptate, îngrijorare. Dincolo de impactul financiar imediat asupra lucrătorului aflat în suferință, această măsură ar trebui să acționeze ca un semnal de alarmă și să ne oblige să privim dincolo de efect, direct către cauză. De ce ajungem în situația de a avea nevoie de concediu medical (lăsând deoparte situațiile asupra cărora nu avem control)? Și, mai ales, în ce măsură afecțiunile noastre sunt legate direct de locul de muncă? Citește articolul
De ce este importantă verificarea integrității atunci când vrei să-ți faci noi parteneri de business
Acest departament este responsabil cu imaginea și reputația companiei. Cunoașterea riscurilor legate de parteneri și modul în care analiza de integritate ajută la prevenirea daunelor de imagine (articole negative în presă, pierderea încrederii) este crucială pentru a proteja brandul.
Intrarea într-un parteneriat de business nu este niciodată doar o formalitate, ci o decizie importantă, care poate fie să ajute o companie să crească, fie să genereze probleme majore. Un parteneriat potrivit poate sprijini compania în atingerea obiectivelor de creștere și în obținerea unor avantaje strategice, în timp ce o alianță greșită poate expune organizația la pierderi financiare semnificative, daune de imagine și riscuri de natură juridică. Citește articolul
Analiză Pentru activitățile HoReCa, menținerea pe o cotă redusă de TVA poate fi doar temporară. Lucrurile se pot schimba radical în toamnă
Articolul reflectă dialogul și eforturile de lobby ale asociațiilor de profil, fiind important pentru gestionarea imaginii publice a companiei și pentru comunicarea cu autoritățile și publicul larg pe teme economice.
Activităților din domeniul HoReCa li se aplică în continuare o cotă redusă de TVA, creșterea fiind de doar 2%, începând din august 2025. Potrivit Guvernului, măsura este urmărită cu atenție și în toamnă urmează o nouă analiză, pentru a vedea dacă se impune o trecere la cota standard de TVA. Însă chiar și cu o creștere mică de TVA, unii reprezentanți ai acestui domeniu spun că lucrurile ar putea lua o turnură nedorită. Citește articolul
Legislația europeană privind libertatea mass-media va intra în vigoare mâine
Acest departament trebuie să înțeleagă cum funcționează mass-media și cum sunt protejați jurnaliștii, pentru a gestiona eficient relațiile cu presa, pentru a comunica transparent cu publicul și pentru a preveni posibile crize de imagine legate de modul de interacțiune cu media.
Regulamentul european privind libertatea mass-mediei, aplicabil integral din 8 august 2025, stabilește reguli comune la nivelul UE pentru protejarea independenței editoriale, confidențialitatea surselor jurnalistice și funcționarea independentă a serviciilor media. Acesta include garanții împotriva utilizării programelor spion împotriva jurnaliștilor, norme privind proprietatea media și alocarea publicității de stat. Măsura face parte dintr-un pachet legislativ mai amplu care include protecția împotriva acțiunilor abuzive în justiție și este susținut de fonduri europene pentru consolidarea libertății presei. Citește articolul
RAR: Șoferii pot verifica online, pe site-ul autorității, dacă mașinile lor sunt vizate de campanii de rechemare
Gestionează imaginea publică a firmei în legătură cu siguranța mașinilor (mai ales dacă firma are o flotă mare sau o legătură cu industria auto) și comunică despre eventualele probleme sau soluții.
Registrul Auto Român (RAR) a lansat pe site-ul propriu o secțiune dedicată campaniilor de rechemare, prin care șoferii pot verifica rapid dacă mașina lor este vizată de astfel de acțiuni inițiate de producători. Noua funcționalitate trimite utilizatorii direct către paginile oficiale ale reprezentanților din România ai mărcilor auto, unde, în funcție de producător, verificarea se poate face online sau prin contactarea unui service autorizat. Citește articolul
Schengen: Guvernul român a stabilit mecanismul pentru situațiile în care e necesară închiderea temporară a granițelor și reintroducerea controalelor la vamă
Este important să înțeleagă modul în care autoritățile comunică public despre aceste măsuri, pentru a gestiona mesajele interne către angajați sau pentru a răspunde întrebărilor partenerilor și presei.
O recent oficializată hotărâre guvernamentală, menită să consolideze mecanismul de securitate internă, stabilește cadrul juridic aplicabil în situațiile în care este necesară reintroducerea temporară a controalelor la frontierele interne, în conformitate cu normele Codului Frontierelor Schengen. Actul normativ conține procedurile de decizie și acțiune în cazul unor amenințări grave la adresa ordinii publice sau securității naționale, în condițiile în care, după aderarea României la spațiul Schengen, nu exista un cadru juridic specific în domeniul reintroducerii controalelor la frontierele interne. Citește articolul










