Creștem împreună! Datorită vouă, comunitatea avocatnet.ro a înregistrat 12,8 milioane de vizite în primele 7 luni din 2025.
Acest departament este interesat de felul în care legislația fiscală și noile ordonanțe guvernamentale afectează beneficiile oferite angajaților, pentru a asigura că firma respectă toate regulile și evită problemele legale.
Care sunt avantajele pe care legislația românească le permite companiilor prin care acestea ar putea să treacă de la abordarea potențialilor/ actualilor angajați cu o simplă ofertă salarială la oferte bazate pe un pachet de remunerare, format din salariu plus beneficii, și de ce angajații ar trebui să-și reconsidere cerințele faţă de angajatori?
Pentru a înțelege noile reguli fiscale și a se asigura că firma respectă legea atunci când vine vorba de taxele pe proprietăți pe care le deține.
Taxele pe proprietate din România generează venituri de circa trei ori ori mici decât media economiilor OCDE și aproape la jumătate față de media UE, reiese dintr-o analiză a Fondului Monetar Internațional (FMI) pe acest subiect. Citește articolul
Departamentul trebuie să fie la curent cu toate modificările legislative, cum ar fi cele propuse la Codul rutier, pentru a se asigura că firma respectă legea și pentru a înțelege noi reguli care pot afecta angajații care conduc sau operațiunile firmei legate de transport.
Pentru că numărul actual al examinatorilor de la proba practică din cadrul examenului pentru obținerea permisului de conducere este insuficient, iar asta face ca procesul să dureze foarte mult, mai mulți parlamentari propun, printr-un proiect înregistrat recent la Senat pentru dezbatere, ca, pe lângă polițiști, examinator să poată fi orice persoană autorizată în acest sens. Citește articolul
Acest departament este interesat de orice modificare a legilor sau regulamentelor, cum ar fi Ordonanța de Urgență menționată, care afectează modul în care compania trebuie să își desfășoare activitatea în mod legal pentru a evita amenzi sau alte probleme.
În cazul anumitor operațiuni, codul special care se alocă unui transport de bunuri riscante prin sistemul e-Transport (codul UIT) poate avea, mai nou, o valabilitate triplă, conform unei ordonanțe oficializate recent. Citește articolul
Acest departament trebuie să fie la curent cu modificările legilor muncii pentru a se asigura că firma respectă regulile referitoare la cum se ține evidența orelor de muncă și pentru a evita amenzi.
De-acum, acordul scris între angajatorul-microîntreprindere și salariații lui privind evidența orelor de muncă nu mai este necesar, după ce OUG 37/2021 care l-a introdus a fost abrogat de astăzi. Actul normativ este cel care a eliminat regulamentul intern și fișele de post și care a fost respins de deputați la trecerea prin Parlament. Prin dispariția acestui acord înseamnă că angajatorul va putea să țină evidența așa cum dorește, însă îi rămâne obligația legală de a anunța salariații despre modalitatea aleasă în mod unilateral. Citește articolul
Acest departament trebuie să fie la curent cu toate legile și regulamentele noi sau modificate, pentru a se asigura că firma respectă cerințele legale și evită eventualele penalități sau probleme cu autorizațiile.
Legea mirosurilor, intrată în vigoare în vara lui 2020, dar încă neaplicată este doar unul dintre exemplele multiple de legi adoptate în Parlamentul României și rămase la nivel de măsuri scriptice. Probabil din cauza adoptării sale pe un alt fundal politic decât cel actual, legea a fost la propriu lăsată în pace din decembrie 2020 până acum, ultima măsură în sensul aplicării sale fiind punerea în dezbatere la Ministerul Mediului a unei metodologii de aplicare și a unui plan de gestionare necesar operatorilor economici. Cum Ministerul Mediului a deschis zilele trecute discuția despre calitatea aerului în România, ne-am gândit că e cazul să ne amintim și de această lege uitată în sertar. Citește articolul
Acest departament trebuie să știe exact ce spun instanțele europene despre drepturile pasagerilor în cazul zborurilor întârziate, pentru a se asigura că firma respectă legea și gestionează corect orice cerere de despăgubire.
În situația în care un pasager a achiziționat pe un singur bilet zboruri de legătură pentru destinația finală, cu plecarea dintr-un stat membru al Uniunii Europene (UE), iar unul dintre zboruri are o întârziere de cel puțin 3 ore, acesta poate avea dreptul la despăgubiri pentru zbor întârziat, chiar dacă între companiile aeriene nu există o legătură legală, a stabilit Curtea de Justiție a Uniunii Europene (CJUE). Citește articolul
Acest departament se asigură că firma respectă toate legile și regulile. Articolul explică riscurile de a nu respecta legile fiscale și cum să te asiguri că firma este în ordine.
Se spune că doar două lucruri sunt sigure în viața oricărui pământean și unul dintre ele îl reprezintă taxele. Se mai spune că problema conformării fiscale este la fel de veche precum taxele în sine. Și dacă ar fi, în final, să relaționăm cu exemplul privind educarea copiilor noștri asupra a ceea ce reprezintă taxele, prin a le mânca 45% din înghețată, atunci putem susține că și educația fiscală, chiar de la o vârstă fragedă, este importantă. Citește articolul
Oferă informații esențiale despre cum să se respecte legea muncii și procedurile interne corecte în timpul cercetărilor disciplinare, pentru a evita litigii și probleme legale.
Pentru a economisi timp și a fi mai eficient, un angajator se gândește că în procedura ce vizează o abatere disciplinară anume poate să-l introducă și pe un alt angajat, care se presupune că a comis o altă abatere disciplinară decât cea care face obiectul cercetării demarate, astfel încât să-i sancționeze pe amândoi prin aceeași procedură. Doar că, în speță, angajatorul trece peste mai multe dintre rigorile impuse în cadrul cercetării disciplinare și riscă să-i împiedice cel puțin unuia dintre angajați exercițiul deplin al drepturilor sale în cadrul unei atare cercetări. Citește articolul
Acest departament trebuie să se asigure că firma respectă toate legile și reglementările. O clarificare a ANAF referitoare la aplicarea sistemului e-Factura este crucială pentru a înțelege exact obligațiile legale și pentru a evita amenzi sau probleme de conformitate.
O clarificare importantă legată de folosirea sistemului e-Factura este că acesta se folosește strict pentru vânzările de bunuri, nu și pentru prestările de servicii, subliniază specialiștii, interpretarea fiind confirmată recent și de reprezentanții Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF). De la 1 iulie 2022, e-Factura este obligatoriu pentru bunurile cu risc fiscal ridicat vândute în relația B2B. Citește articolul