Creștem împreună! Datorită vouă, comunitatea avocatnet.ro a înregistrat 12,8 milioane de vizite în primele 7 luni din 2025.
Departamentul Juridic & Conformitate trebuie să se asigure că firma respectă toate regulile și legile stabilite pentru a primi acești bani, inclusiv termenele limită și condițiile legale menționate în articol.
Beneficiarii granturilor HoReCa, disponibile atât pentru persoane fizice, cât și pentru persoane juridice, în scopul de a acoperi 20% din pierderile suferite în 2020 din cauza pandemiei de coronavirus pot pierde banii dacă nu-și deschid, până pe 31 decembrie 2021, un cont distinct, la banca pentru care au optat la înscriere, pentru a putea intra efectiv în posesia granturilor, a anunțat recent Ministerul Economiei, Antreprenoriatului şi Turismului (MEAT). Citește articolul
Articolul prezintă modificări legislative și reguli noi legate de circulația rutieră (istoric sancțiuni, trotinete, amenzi, achiziții auto), care trebuie înțelese pentru a asigura respectarea legii de către companie și angajați.
În acest an au apărut mai multe noutăți legate de circulația rutieră. Printre altele, au devenit aplicabile regulile circulației cu trotinetele electrice, a apărut posibilitatea, cel puțin la nivel teoretic, ca șoferii să afle, la cerere, tot istoricul sancțiunilor primite de-a lungul timpului și s-au mai parcurs o serie de pași pentru operaționalizarea contului unic destinat plății amenzilor rutiere. Citește articolul
Acest departament trebuie să înțeleagă toate noile legi și reglementări privind plasticul și deșeurile, pentru a se asigura că firma respectă cerințele legale și evită amenzile mari menționate.
Anul 2021 a venit cu multe ordonanțe în materia obligațiilor de mediu. În topul reglementărilor regăsim Ordonanța antiplastic, cea care a transpus în legislația noastră o directivă ce prevede interzicerea introducerii și punerii pe piață a unor produse din plastic, precum și măsuri de reducere a consumului altor categorii de produse similare. Tot anul acesta, Guvernul a venit și cu regulile pentru sistemul de garanție pentru ambalaje, prin care consumatorii vor plăti o garanție de 50 de bani pentru fiecare sticlă cumpărată. Avem, totodată, reguli noi în materia deșeurilor. Citește articolul
Acest departament este interesat de orice propunere legislativă sau schimbare a legilor care influențează modul în care este recunoscută experiența profesională, mai ales pentru a se asigura că firma respectă toate reglementările legale.
Activitatea pe care medicii o desfășoară ca medic titular ai cabinetului medical individual (CMI) va putea fi recunoscută ca vechime în muncă pe viitor, dacă o propunere legislativă înregistrată recent la Senat va deveni lege. Citește articolul
Pentru a înțelege cum sunt definite legal un PFA și patrimoniul său, dar și pentru a se asigura că toate activitățile și veniturile sunt încadrate corect din punct de vedere legal, pentru a evita problemele cu legea.
Activitățile desfășurate ca PFA sunt considerate, conform legii, activități independente, din care se obțin astfel venituri din activități independente. Prin urmare, un contract de închiriere a unui bun din patrimoniul afectat unui PFA nu se înregistrează la Fisc ca fiind un contract din care se obțin venituri din cedarea folosinței bunurilor, ci veniturile obținute în acest mod, din închiriere, sunt, potrivit legislației fiscale, venituri din activități independente. Citește articolul
Departamentul Juridic trebuie să fie la curent cu legislația nouă sau modificată referitoare la drepturile persoanelor cu dizabilități, pentru a asigura conformitatea companiei și a înțelege implicațiile legale ale acestor schimbări.
Legislația privind protecția și promovarea drepturilor persoanelor cu handicap va suferi modificări importante pe viitor, potrivit unui proiect pus recent în dezbaterea senatorilor. Printre altele, se dorește extinderea listei beneficiarilor de alocații lunare de hrană și majorarea valorii indemnizației lunare primite de persoanele cu handicap. Citește articolul
Acest departament trebuie să se asigure că toate contractele de muncă și politicile interne ale companiei respectă legile privind concediul de odihnă, pentru a evita probleme legale sau amenzi.
Angajatorul decide că e cazul să le acorde angajaților săi mai multe zile de concediu de odihnă decât le acorda până acum (20 de zile anual). Și intenționează ca, de anul următor, toți angajații, actuali și viitori, să primească mai multe - să zicem, 25. Dacă pentru viitorii angajați nu e o problemă la care să se gândească momentan - fiecare contract se va încheia la momentul său, iar în fiecare dintre acestea va preciza cele 25 de zile, așa cum indică legea - , în cazul contractelor în derulare angajatorul nu știe cum să procedeze: e cazul să modifice, pe rând, prin acte adiționale, toate contractele de muncă sau e suficientă prevederea zilelor într-un contract colectiv sau chiar în regulamentul intern? Răspunsul îl găsim în Codul muncii. Citește articolul
Acest departament este interesat deoarece articolul explică modificări la legile și regulile care spun cum trebuie să fie pregătiți asistenții medicali, ajutând compania să se asigure că respectă toate cerințele legale.
Perioadele în care asistenții medicali desfășoară activități de vaccinare a populației împotriva COVID-19 se consideră continuitate în muncă, potrivit unui ordin publicat în Monitorul Oficial, joi. Astfel, asistenții medicali care și-au întrerupt activitatea pe o perioadă de timp pentru a participa la campaniile de vaccinare împotriva COVID-19 nu vor trebui să susțină proba teoretică pentru reatestare profesională, atunci când se reîntorc pe postul de bază. Citește articolul
Să înțeleagă cum se schimbă regulile de interacțiune cu Fiscul pentru PFA-uri și profesii libere, pentru a se asigura că sunt respectate toate cerințele legale și pentru a gestiona eventualele probleme juridice.
De la 1 ianuarie 2022, PFA-urile și profesioniștii vor fi administrați de organul fiscal din zona domiciliului fiscal al persoanelor fizice, conform unui ordin publicat joi în Monitorul Oficial de Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF). Citește articolul
Departamentul Juridic și Conformitate trebuie să se asigure că toate operațiunile companiei respectă noile legi referitoare la muncă, cum ar fi utilizarea semnăturilor electronice, regulamentele interne, gestionarea orelor suplimentare, prevenirea muncii la gri, plata salariilor și termenele de contestare, pentru a evita amenzi sau litigii.
Codul muncii a suferit nu mai puțin de nouă modificări în acest an. De la eliminarea unor obligații referitoare la documentele de muncă, la introducerea semnăturii electronice în relațiile de muncă, noi amenzi și obligații, le prezentăm pe toate în ordinea apariției lor de la începutul lui 2021. Citește articolul