Creștem împreună! Datorită vouă, comunitatea avocatnet.ro a înregistrat 12,8 milioane de vizite în primele 7 luni din 2025.
Acest departament trebuie să fie la curent cu toate actele legislative (precum hotărârile de guvern) care impun sau permit acordarea de zile libere, pentru a se asigura că activitatea companiei respectă legea, atât pentru angajații din sectorul public, cât și pentru cei din privat.
Bugetarii vor avea o zi liberă în data de 29 noiembrie 2021, potrivit unei hotărâri oficializate în seara asta. Astfel, majoritatea angajaților de la stat vor avea o minivacanță de cinci zile în perioada 27 noiembrie - 1 decembrie. Totuși, ziua liberă suplimentară va trebui recuperată prin prelungirea programului de lucru. Citește articolul
Acest departament este direct interesat de o platformă care oferă acces la hotărâri judecătorești, deoarece le permite să efectueze cercetări legale, să pregătească cazuri și să se asigure că activitatea companiei respectă legile în vigoare.
Presedintele Consiliului Superior al Magistraturii (CSM) a dispus astăzi lansarea portalului ReJust, o aplicație concepută și dezvoltată pentru a permite cetățenilor și profesioniștilor dreptului accesul gratuit și mult mai facil la hotărârile judecătorești pronunțate de judecătorii, tribunale și curți de apel. Citește articolul
Acest departament se ocupă cu înțelegerea și respectarea legilor. Ordonanța de urgență aduce schimbări importante în legislația privind angajările, chiar dacă la stat, și este esențial să fie monitorizată pentru a înțelege contextul legal general.
Cu excepția situațiilor în care angajările sunt permise deja în timpul stării de alertă, instituțiile și autoritățile publice pot face din nou concursuri de angajare, până la 1 iunie 2022, pe posturile vacante, conform unei noi ordonanțe de urgență. Citește articolul
Acest departament trebuie să știe ce legi se aplică atunci când un angajat lucrează din străinătate, ce acorduri pot fi făcute cu angajatul și cum să evite problemele legale pentru companie, atât în țară, cât și în străinătate.
În situația în care tot mai mulți telesalariați își doresc să lucreze din afara României, ceea ce ar putea avea implicații financiare asupra angajatorului, am vrut să aflăm dacă există vreo posibilitate astfel încât cele două părți să stabilească că doar angajatul este responsabil de obligațiile fiscale în țara în care se mută sau călătorește. Citește articolul
Acest departament este interesat de noile reglementări legale și modificările aduse formularelor oficiale pentru acordarea indemnizațiilor, asigurându-se că toate procedurile respectă legislația în vigoare și că informațiile sunt corecte din punct de vedere legal.
Formularul necesar pentru solicitarea indemnizației pentru întreruperea totală sau parțială a activității a celor care au contracte de drepturi de autor sau drepturi conexe a fost modificat joi, printr-un ordin al Ministerului Muncii și Protecției Sociale (MMPS). Celelalte formulare pentru indemnizațiile acordate prin intermediul OUG 111/2021 au rămas neschimbate. Indemnizația este acordată până la finalul anului pentru cei cu activitatea întreruptă total sau parțial ca urmare a măsurilor luate de Guvern prin actele normative privind prelungirea stării de alertă sau ca urmare a îmbolnăvirilor provocate de virusul SARS-CoV-2. Citește articolul
Acest departament are nevoie să înțeleagă toate aspectele legale legate de recuperarea creanțelor de asigurare în cazul falimentului unui asigurător, termenele și procedurile impuse de FGA pentru conformitate.
Printr-un anunț publicat azi dimineață, Fondul de Garantare a Asiguraților (FGA) informează că luni vor fi făcute primele plăți de despăgubiri pentru cererile de plată depuse de către păgubiții City Insurance. Cererile sunt soluționate în ordinea înregistrării lor. Citește articolul
Acest departament trebuie să știe exact cine alcătuiește guvernul, deoarece aceștia sunt cei care propun și aprobă legile. Este important să înțelegem cum se formează și operează cadrul legal în care funcționează compania.
Guvernul condus de Nicolae Ciucă a fost numit astăzi în funcție de Klaus Iohannis, președintele României, în urma acordării, de către Parlament, a votului de încredere. Astfel, după demiterea Guvernului Florin Cîțu la început de octombrie 2021, România are din nou un Executiv cu puteri depline. Nicolae Ciucă a fost a doua propunere pentru postul de premier, după ce prima propunere, Dacian Cioloș, a fost respinsă în Parlament. Citește articolul
Acest departament este direct interesat de legile noi și de cum ar trebui ele aplicate, mai ales când autoritățile întârzie să publice normele de aplicare, ceea ce poate duce la neconformitate sau la situații legale complicate pentru companii.
Unii dintre furnizorii de electricitate au preferat să amâne emiterea facturilor pentru luna noiembrie, deoarece normele legii privind compensarea facturilor la energie nu au apărut, iar în lipsa lor nu știu cum ar trebui aplicată, potrivit vicepreşedintelui Autorităţii Naţionale de Reglementare în Energie (ANRE). În esență, asta înseamnă că, dacă nu au primit facturile pe noiembrie, consumatorii de electricitate vor primi două facturi în decembrie, respectiv pentru ultimele două luni ale anului. Citește articolul
Articolul explică modul în care instanțele europene decid unde se judecă un divorț atunci când un soț locuiește în mai multe țări. Este esențial pentru a înțelege regulile de competență legală în cazurile transfrontaliere și pentru a asigura respectarea legilor.
La solicitarea divorțului, când se stabilește care ar fi instanța competentă teritorial, un soț, chiar dacă își împarte viața între două state membre (cea familială și cea profesională), nu poate avea decât o singură reședință obișnuită, nu mai multe, a subliniat recent Curtea de Justiție a Uniunii Europene (CJUE), plecând de la cazul unui cetățean francez căsătorit în Irlanda și care-și împărțea viața între cele două state. Citește articolul
Acest departament trebuie să se asigure că firma respectă legile în vigoare privind beneficiile sociale ale angajaților, în special cele legate de concediul de creștere a copilului și de situații legale precum șomajul tehnic sau concedierea, pentru a evita probleme legale și a asigura conformitatea.
În condițiile în care foarte mulți salariați se află, în această perioadă, în șomaj tehnic, ca urmare a efectelor asupra firmelor a restricțiilor impuse de autorități pentru prevenirea îmbolnăvirilor cu virusul SARS-CoV-2 sau a reducerii activității, am vrut să clarificăm situația acordării stimulentului de inserție pe durata șomajului tehnic. Citește articolul