Creștem împreună! Datorită vouă, comunitatea avocatnet.ro a înregistrat 12,8 milioane de vizite în primele 7 luni din 2025.
Pentru a se asigura că firma respectă toate legile și regulile noi care pot apărea în domenii precum energie, sănătate publică și mediu.
Avocatnet.ro şi Digi24.ro vă prezintă cele mai importante ştiri ale dimineţii. Citește articolul
Acest departament este interesat de modul în care companiile trebuie să respecte legile privind protecția datelor copiilor și să evite problemele legale legate de monitorizarea sau profilarea acestora.
În fiecare zi, în fiecare săptămână, acceptăm termeni și condiții. Când facem asta, oferim companiilor dreptul legal să facă ce vor cu informațiile noastre și ale copiilor noștri. Ceea ce ne face să ne întrebăm: câte informații referitoare la copii oferim, și care sunt implicațiile? Citește articolul
Pentru a înțelege și interpreta noile legi referitoare la pensii, în special cele despre pensia de urmaș și calculul vechimii, și pentru a se asigura că firma respectă toate normele legale în vigoare.
La decesul unuia dintre soți, potrivit Legii pensiilor, dacă durata căsătoriei a fost de cel puțin zece ani, soțul supraviețuitor poate primi pensie de urmaș. Printr-un proiect înregistrat aflat în Camera Deputaților, regula actuală se dorește modificată, astfel încât acordarea pensiei de urmaș să fie posibilă și-n cazul în care durata căsătoriei este mai mică de zece ani. Citește articolul
Departamentul de juridic și conformitate trebuie să știe ce obligații legale apar (ex: legi locale de muncă, reguli de imigrare, clauze contractuale) atunci când angajații lucrează din alte țări, pentru a asigura respectarea tuturor legilor și evitarea problemelor.
Lucratul de acasă a devenit pentru mulți salariați noul normal pe fondul restricțiilor impuse de pandemia de coronavirus. Telemunca le-a permis multora dintre aceștia să revină în orașele natale sau chiar să se relocheze în alte zone, îndepărtate de poluare sau aglomerație. Unii chiar iau în considerare mutarea în altă țară sau au făcut-o deja. Totuși, această mutare în altă țară sau chiar călătoriile în alte țări, în timp ce prestează activitatea ca și până acum, nu ar trebui să se facă fără a fi anunțat și angajatorul din România. Citește articolul
Acest departament trebuie să știe exact cum se aplică legea (Ordonanța de Urgență) legată de suspendarea contractelor de muncă și de indemnizațiile pentru angajați, pentru a se asigura că firma respectă toate regulile și evită problemele legale.
Tot mai multe întrebări privind aria acoperită de OUG nr. 111/2021 au apărut în ultima perioadă, în contextul în care, din noiembrie, se pot cere primele decontări pentru indemnizațiile de șomaj tehnic de la stat. În fapt, ordonanța nu prevede decât că una dintre cele două premise de decontare este întreruperea totală sau parțială a unor activități ca urmare a măsurilor luate de autorități. Prin urmare, nu există o listă de coduri CAEN, de pildă, „eligibile” pentru decontare. Iată care e situația, având în vedere cele mai recente măsuri luate de Guvern în contextul stării de alertă: Citește articolul
Acest departament trebuie să se asigure că firma respectă legile și regulile ANCOM atunci când modifică sau semnează contracte cu clienții, pentru a evita problemele legale și amenzile.
Modificările de tarif și de servicii oferite în cadrul contractelor de telefonie, internet sau televiziune nu se pot face fără ca abonații să nu afle cu o minimă perioadă de timp înainte de producerea lor, avertizează Autoritatea Națională pentru Administrare și Reglementare în Comunicații (ANCOM). Mai mult, abonatul are dreptul să-și exprime dezacordul cu modificările respective și să ceară ieșirea din contract fără să i se pretindă despăgubiri pentru asta. În cazul unor abuzuri, abonații se pot adresa oricând ANCOM printr-o sesizare. Citește articolul
Acest departament trebuie să cunoască toate detaliile și pașii necesari pentru a face anunțuri oficiale, solicitări sau publicări care sunt cerute prin lege pentru o companie.
În contextul actual al pandemiei de coronavirus, pe fondul înăspririi restricțiilor de acces în instituțiile publice, cei care și-au pierdut anumite documente oficiale, precum actele de studii sau titluri de proprietate, și trebuie să facă, în acest sens, o cerere de publicare în Monitorul Oficial, pot face acest lucru și online, pe site-ul oficial al instituției. În egală măsură, persoanele juridice care solicită publicarea în Monitorul Oficial pot depune cererea tot online, fără a mai fi necesară prezența fizică a reprezentantului legal. Totuși, cei care nu pot sau nu doresc să facă aceste demersuri online, pot folosi serviciile poștale sau rețeaua colaboratorilor Monitorului Oficial. Citește articolul
Oferă informații esențiale despre cum se gestionează legal disputele cu angajații, recuperarea drepturilor salariale și costurile implicate într-un proces în instanță.
Din multele comentarii puse de cititorii noștri atât la articole, cât și pe forumul avocatnet.ro sau pe pagina noastră de Faceboook, reiese că cei mai mulți salariați se tem de un proces în instanță pentru recuperarea unor drepturi bănești, salarii, bani pentru ore suplimentare efectuate sau aferente zilelor de concediu de odihnă neluat, din cauza costurile de judecată. Pentru o informare corectă a acelor care se simt nedreptățiți, am vrut să subliniem, prin intermediul unui articol, că în situația în care instanța le dă dreptate, angajatorul, fie că este fost sau actual, va fi obligat la plata cheltuielilor de judecată suportate de salariat, pe lângă drepturile cerute inițial. În plus, salariatul poate solicita și daune-interese, morale și/sau materiale. Citește articolul
Acest departament este interesat deoarece articolul explică ce obligații legale are compania în privința sănătății angajaților și a modului de lucru, precum și riscurile juridice dacă aceste reguli nu sunt respectate.
„Angajatorul nu respectă regulile impuse în contextul pandemiei COVID-19 și nu ia măsuri privind sănătatea salariaților și pentru prevenirea răspândirii coronavirusului, deși ar putea. Ce putem face și ce riscăm noi, salariații, dacă vine un control?”. Pentru neîndeplinirea de către angajator a unor obligații care-i revin potrivit legii, angajații nu pot fi trași la răspundere în cazul unui control. Citește articolul
Articolul explică regulile legale legate de certificatul verde (unde este obligatoriu, excepții), drepturile angajaților la zi liberă pentru vaccinare și modul de raportare a reacțiilor adverse, informații esențiale pentru a asigura că firma respectă toate aceste legi și reglementări.
În contextul creșterii numărului de îmbolnăviri cu COVID-19 din aceste zile, tot mai mulți români decid că e momentul să se vaccineze împotriva acestui coronavirus și se adresează medicilor de familie și centrelor specializate. De aceea, prezentăm în acest articol cele mai importante lucruri de știut în legătură cu administrarea vaccinului împotriva COVID-19, de la ce trebuie făcut pentru a ajunge la un centru de vaccinare până la beneficiile pe care le primesc cei vaccinați de la stat ori posibilele beneficii oferite de angajatori acestora. Citește articolul