Articolul avertizează despre riscurile fiscale crescute legate de prețurile de transfer și oferă soluții (cum ar fi acordurile prealabile cu Fiscul) pentru a reduce incertitudinea și a asigura o bună gestionare a riscurilor în cadrul companiei, contribuind la stabilitate.
Valul de modificări legislative care lovește peisajul fiscal la nivel mondial redefinește modul în care sunt percepute și gestionate prețurile de transfer, mai ales în contextul unor preocupări majore legate de posibilitatea apariției, din ce în ce mai frecvent, a situațiilor de dublă impunere în cadrul grupurilor de companii. Transformările la care asistăm modelează strategiile, schimbând fundamental modul în care acestea integrează nevoia de certitudine în privința prețurilor de transfer cu nevoile operaționale concrete ale companiilor. Citește articolul
Acest departament analizează riscurile financiare și operaționale ale companiei. Întrucât noile reguli fiscale pot crește dificultățile financiare și riscul pentru anumite investiții, ei trebuie să înțeleagă aceste aspecte.
Atât investițiile marilor companii, cât și supraviețuirea pe piață a micilor firme pot fi afectate de decizia Guvernului de a limita serios mecanismul de recuperare a pierderilor fiscale de la impozitul pe profit, sunt de părere specialiștii consultați de redacția noastră. În esență, utilitatea mecanismului, cel puțin în forma sa veche, este că ajută afacerile să treacă mai ușor peste perioada de investiții inițiale sau peste perioadele dificile ulterioare înființării. Citește articolul
Acest departament evaluează riscurile cu care se confruntă compania. O gestionare incorectă a datelor personale poate duce la amenzi mari și la probleme de reputație, iar această hotărâre oferă claritate pentru a evita astfel de situații.
Printr-o decizie recentă, Curtea de Justiție a Uniunii Europene (CJUE) a stabilit că comunicarea orală a datelor privind condamnările penale reprezintă o formă de prelucrare a datelor personale și, ca atare, intră sub incidența GDPR. Mai mult, Curtea a subliniat că prelucrarea astfel de date sensibile este permisă numai dacă se efectuează sub controlul unei autorități de stat sau dacă este autorizată de legislația națională, care trebuie să ofere garanții adecvate pentru drepturile și libertățile persoanelor vizate. Citește articolul
Întregul articol este un exercițiu de evaluare a riscurilor. Acest departament este direct responsabil pentru identificarea vulnerabilităților (lipsa alimentelor, revolte, falimente), evaluarea impactului acestora și dezvoltarea de planuri pentru a reduce riscurile operaționale, financiare și de reputație ale companiei.
Guvernele din Uniunea Europeană se implică în crearea de scenarii și găsirea răspunsurilor posibile la o criză alimentară globală. Simulările iau în calcul o combinație de factori majori, precum războiul din Ucraina și efectele lui asupra aprovizionării cu cereale, evenimente meteorologice extreme ca El Nino și La Nina și impactul acestora asupra recoltelor de soia din America de Sud, protestele fermierilor din UE care au perturbat lanțurile de aprovizionare ale supermarketurilor, susțin oficialii europeni. Citește articolul
Articolul arată cum un instrument menit să aducă siguranță fiscală poate, de fapt, să creeze riscuri neașteptate, cum ar fi amenzi sau controale suplimentare. Acest departament trebuie să identifice și să gestioneze aceste riscuri pentru a proteja compania.
Trecerea activității de emitere a soluțiilor fiscale individuale anticipate (SFIA) de la Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) la Ministerul Finanțelor (MF) nu pare să aibă rezultatele scontate de specialiști. Recent, cei de la PwC România au atras atenția că au văzut cazuri în care firmele s-au trezit ulterior cu impuneri suplimentare, deși inițial primiseră „undă verde” pentru spețele prezentate autorităților. Citește articolul
Pentru a evalua și gestiona riscurile financiare și legale crescute generate de noile măsuri anti-evaziune și de intensificarea controalelor fiscale, pentru a proteja compania de posibile probleme.
În 2024, contribuabilii ar trebui să se aștepte la controale mai agresive, din partea autorităților, atunci când vine vorba de domeniul evaziunii fiscale, au opinat recent specialiștii de la NNDKP. Deși anul trecut s-au luat tot felul de măsuri fiscale pentru a crește veniturile bugetului de stat, aceștia spun că resursele sunt în continuare insuficiente. Prin urmare, una dintre țintele principale ale noului an va fi combaterea evaziunii. Citește articolul
Propunerea vizează reducerea practicilor lipsite de etică, a fraudelor și stabilirea unor responsabilități clare pentru intermediari, ceea ce ajută la identificarea și gestionarea riscurilor în tranzacțiile imobiliare.
O nouă propunere legislativă ce vizează reglementarea activității de intermediere imobiliară în România a fost înregistrată recent la Parlament, iar inițiatorii cer adoptarea acesteia în procedură urgență. Propunerea are scopul de a organiza și reglementa în mod expres profesia de intermediar imobiliar într-un mod care să asigure exercitarea acesteia în condiții de profesionalism, transparență și protecție a consumatorilor. Se dorește instituirea unui cadru legal care să condiționeze exercitarea profesiei de intermediar imobiliar de obținerea unui titlu profesional, respectiv a calităților de broker imobiliar sau agent imobiliar, în funcție de nivelul de competențe profesionale și calificări. Citește articolul
Modificările legislative aduc noi cerințe pentru angajarea străinilor. Acest departament trebuie să se asigure că procedurile interne sunt actualizate și că firma respectă noile reguli, pentru a reduce riscul de amenzi sau alte probleme legale.
Ordonanțele privind regimul străinilor și încadrarea și detașarea străinilor pe teritoriul României se modifică substanțial începând de mâine. Cele mai multe dintre modificări vizează regimul lucrătorilor înalt calificați: condițiile speciale de obținere a avizelor de angajare pentru aceștia se modifică, perioada minimă contractuală, dar și salariul minim cu care trebuie să fie plătiți. Citește articolul
Acest departament este interesat de riscul ca firma să nu respecte noile termene legale, care s-au scurtat. Ei trebuie să se asigure că procedurile interne sunt ajustate pentru a respecta noile reguli și a evita posibilele sancțiuni.
Începând cu data de 8 martie, străinii care se află în România au un termen de trei ori mai mic de a declara orice modificare intervenită în situația personală sau legată de angajare la Imigrări. Totodată, entitățile-gazdă trebuie să informeze Inspectoratul General pentru Imigrări (IGI) în același termen redus, de 10 zile, cu privire la încetarea sau suspendarea raportului juridic cu străinul. Citește articolul
Monitorizarea plăților transfrontaliere este o măsură menită să combată frauda, iar acest departament trebuie să evalueze riscurile de neconformitate cu noile reguli și să se asigure că există controale interne eficiente pentru a respecta obligațiile de raportare și a preveni erorile.
Autoritățile au introdus o nouă raportare fiscală ce vizează indirect activitatea comercianților online, care se aplică începând cu activitatea din 2024, conform unei legi recent oficializate pentru transpunerea unei directive europene. De această dată, obligația de raportare revine prestatorilor de servicii de plăți online, scopul fiind combaterea fraudelor de TVA. Primul termen este la finalul lunii aprilie, astfel că este așteptată o implementare rapidă a măsurii și specialiștii atrag atenția că e nevoie de o analiză rapidă a situației la nivelul firmelor vizate. Citește articolul