Ei sunt interesați de posibilele schimbări legislative pentru a identifica rapid riscurile noi sau modificările la riscurile existente care ar putea afecta compania și a se asigura că există măsuri de protecție adecvate.
În fiecare săptămână au loc mai multe evenimente ce vizează firmele și persoanele fizice. Astfel, indiferent de perioada anului, săptămânal există obligații legale pe care le au de îndeplinit contribuabilii sau schimbări legislative ce afectează activitatea acestora. De aceea, îți prezentăm cele mai importante evenimente anunțate ale săptămânii curente. Citește articolul
Articolul vorbește despre riscuri precum inflația mare, scăderea cheltuielilor oamenilor, incertitudinea legată de taxe și influențe din afara țării, toate fiind importante pentru a identifica și a gestiona riscurile care pot afecta afacerea.
Ponderea consumului privat la formarea PIB scade, pe măsură ce puterea de cumpărare este erodată de inflație, iar dobânzile înalte descurajează creditarea. Astfel, unul din motoarele de creștere economică scade sensibil, tragând după el și creșterea economică și perspectiva creșterii veniturilor bugetare aferente consumului. Citește articolul
Departamentul de Managementul Riscului este interesat de posibilele riscuri financiare și operaționale care pot apărea din modificarea regimului tichetelor de masă, mai ales în contextul trecerii la numerar, care poate afecta trasabilitatea și controlul cheltuielilor.
Avocatnet.ro şi Digi24.ro vă prezintă cele mai importante ştiri ale dimineţii. Citește articolul
Acest departament este interesat de gestionarea riscurilor asociate cu nerespectarea obligațiilor legale privind sănătatea oculară a angajaților, pentru a evita amenzi, litigii sau chiar riscuri penale pentru companie.
Organizația Internațională a Muncii (OIM) trage un semnal de alarmă în privința importanței ce trebuie acordată sănătății ochilor, concluzionând că angajatorii nu fac suficient pentru a preveni deficiențele de vedere sau acutizarea acestora în mediul de lucru. Obligația angajatorilor de a deconta costul ochelarilor a fost printre temele de interes la începutul acestui an, în urma unei decizii care a readus în atenție că angajatorii trebuie să se preocupe și de sănătatea ochilor celor care petrec mult timp în fața ecranelor. Citește articolul
Ajută la identificarea și gestionarea riscurilor care pot apărea din modificările modului de lucru, prevenind conflictele sau eventualele procese în instanță.
Chiar dacă în alte state se discută despre măsuri drastice luate împotriva celor care nu doresc să se întoarcă la munca de birou, adică inclusiv concedierea acestora, legislația noastră nu permite sancționarea angajaților care nu doresc să urmeze schimbarea de optică a angajatorului în materia muncii de acasă. Citește articolul
Acest departament ar fi interesat pentru a înțelege cum astfel de incidente, care implică scurgerea de date și nerespectarea legilor, pot afecta reputația și siguranța financiară a companiei. Ei caută să identifice riscurile și să pună în aplicare măsuri ca să prevină apariția problemelor grave, cum ar fi amenzile sau pierderea încrederii clienților.
În urma unei investigații finalizate în iunie, Autoritatea Naţională de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal (ANSPDC) a amendat cu aproape 2.000 de euro o persoană fizică pentru postarea pe Facebook a unei înregistrări cu o pacientă din spitalul în care lucrează, fără acordul acesteia. Nu este prima amendă dată unei persoane fizice pentru prelucrarea nelegală de date personale. Citește articolul
Articolul evidențiază riscurile financiare și operaționale asociate cu nerespectarea plafoanelor de încasări în numerar și sancțiunile posibile, ajutând la implementarea controalelor interne necesare pentru a preveni încălcările și a proteja firma.
Avem o situație ipotetică în care o persoană juridică vinde o mașină la mâna a doua către o persoană fizică. Prețul convenit este de 25.000 de lei, însă problema este că persoana fizică vrea să achite suma integral în numerar, pentru că n-are cont bancar. Cum se poate proceda, din moment ce persoana juridică poate încasa în numerar maximum 10.000 de lei pe zi de la o persoană fizică pentru livrarea unui bun? Teoretic, sunt două soluții - ori plata în rate, ori depunerea sumei direct în contul firmei. Citește articolul
Ajută la prevenirea amenzilor și a taxelor suplimentare din partea autorităților fiscale, oferind indicații despre ce documente sunt necesare și cum să gestionezi riscurile de neconformitate în cadrul firmei.
Formalismul excesiv al inspectorilor Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF) a fost criticat din nou de judecători. Potrivit unei hotărâri recente a Curții de Justiție a Uniunii Europene (CJUE), scutirea de TVA pentru transportul legat de importul bunurilor nu poate fi refuzată automat de ANAF doar pentru că firma prezintă alte documente decât cele cerute de legislația autohtonă. Cu alte cuvinte, inspectorii trebuie să verifice dacă sunt îndeplinite condițiile de fond pentru a acorda scutirea de taxă, trecând cu vederea, dacă este cazul, cerințele de formă. Citește articolul
Acest departament este interesat de identificarea și prevenirea riscurilor care pot afecta compania, cum ar fi posibilele litigii legate de discriminare sau nerespectarea legislației muncii în privința pauzelor.
Pauzele lungi și dese, cheia marilor succese, nu? Într-o relatare recent descoperită, un angajat povestește că a fost informat pe e-mail de către angajator că la fiecare pauză de țigară (care presupune ieșirea obligatorie din incintă) trebuie să se deponteze pe perioada pauzei, iar că perioadele petrecute la țigară vor reprezenta, practic, echivalentul pauzei de masă - asta, pentru corectitudine față de cei nefumători. Deși Codul muncii menționează „alte pauze” și stabilește când e obligatorie pauza de masă, dar că ea nu se include în timpul de muncă decât dacă angajatorul stabilește asta, pauza de țigară este, în mod cert, o chestiune pe care fiecare o poate reglementa intern după cum consideră - dar cu necesara egalizare a tratamentului față de cei nefumători. Citește articolul
Acest departament identifică și gestionează potențialele probleme care pot afecta compania. Informațiile despre cum sunt monitorizate fiscal persoanele cu averi mari sunt importante, mai ales dacă acestea sunt fondatori, acționari importanți sau directori cheie, deoarece problemele lor fiscale personale pot afecta reputația sau stabilitatea financiară a companiei.
În contextul în care Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) a decis recent să monitorizeze separat persoanele fizice cu averi mari, amintim principalele opțiuni pe care le are la dispoziție orice persoană fizică nemulțumită de impunerile suplimentare rezultate în urma controalelor fiscale - contestarea pe cale administrativă și contestarea în instanță. Citește articolul