Articolul vorbește despre eliminarea unor scutiri de impozit pentru salariați și creșterea salariului minim, aspecte care influențează direct costurile cu personalul și modul de calcul al salariilor și contribuțiilor sociale.
Veniturile totale la bugetul general consolidat au crescut în prima lună din acest an cu 7,8 miliarde lei până la 47,4 miliarde lei, cu cu aproape 20% mai mult comparativ cu ianuarie 2023. Citește articolul
Departamentul de HR este interesat de orice decizie a guvernului legată de venituri sau ajutoare sociale, deoarece acest lucru poate influența bunăstarea financiară a angajaților și întrebările pe care aceștia le-ar putea avea.
Deoarece majorarea, de la 1 ianuarie, a drepturilor de pensie sau a altor tipuri de venituri afectează o parte dintre beneficiarii ajutorului pentru încălzire și suplimentului pentru energie prin încadrarea într-un alt interval de venituri ori chiar încetarea plății acestor ajutoare, Guvernul a stabilit clar, printr-o ordonanță apărută vineri, că aceste creșteri nu se iau în calcul la stabilirea ajutoarelor de încălzire pentru perioada rămasă până la finalul iernii. Citește articolul
Departamentul de HR ar putea fi interesat să informeze angajații despre programe de sprijin pentru locuințe, deoarece poate fi un un beneficiu important pentru bunăstarea și stabilitatea personalului.
Programul Noua Casă, prin care cei interesați pot lua credite garantate de stat pentru cumpărarea unei locuințe noi, va continua și în acest an. Fondul Național de Garantare a Creditelor pentru Întreprinderile Mici și Mijlocii (FNGCIMM) a anunțat astăzi că s-a dat startul ediției din acest an a programului Noua Casă. Pentru 2024, Guvernul a stabilit ca valoarea plafonului garanţiilor care pot fi emise anul acesta să fie de un miliard de euro, cu jumătate de miliard mai mică decât cea a plafonului din 2023. Suplimentar, Ministerul Finanțelor a stabilit și nivelul comisioanelor utilizate în program, respectiv al celui de gestiune și al celui unic de analiză. Citește articolul
Pentru a dezvolta și implementa programe și politici de sprijin pentru angajații-părinți (ex: flexibilitate, beneficii, asigurări), pentru a crește satisfacția, loialitatea și productivitatea angajaților, și pentru a-i reține în companie.
Fie că vorbim de orare flexibile de lucru, de îngăduirea celor câteva zile de telemuncă lunar, de suportarea totală sau parțială a unor costuri cu creșa, bonele sau alte treburi casnice ori a abonamentelor medicale ce includ servicii și pentru copiii lor, companiile au diverse opțiuni pentru a contribui la un echilibru între muncă și responsabilitățile familiale ale angajaților acestora. Citește articolul
Acest departament se ocupă direct de angajați, bunăstarea lor, performanța și comportamentul acestora. Articolul este crucial pentru a înțelege cauzele, semnele și impactul consumului de droguri, precum și pentru a dezvolta politici și programe de sprijin și prevenție pentru angajați.
În mediul de afaceri actual, companiile se confruntă cu o serie de provocări complexe, iar una dintre ele este consumul de droguri la locul de muncă. Cu fiecare zi care trece, primim semnale tot mai frecvente și alarmante cu privire la situațiile în care angajații recurg la consumul de droguri în timpul programului de lucru. Articolul de astăzi se dorește a fi o sursă de informare și conștientizare asupra acestui fenomen actual și asupra impactului pe care îl are asupra organizațiilor și angajaților lor. Explorăm, printre altele, riscurile asociate consumului de droguri la locul de muncă, analizăm consecințele acestor comportamente și oferim soluții practice. Citește articolul
Departamentul de Resurse Umane este responsabil cu instruirea angajaților și cu stabilirea politicilor interne referitoare la modul în care aceștia trebuie să folosească datele personale și instrumentele de inteligență artificială la locul de muncă.
Dacă angajații utilizează platforme precum ChatGPT, unul dintre riscurile ce trebuie prezentate în instruirile periodice privind prelucrarea datelor personale trebuie să fie axat și pe aceste utilizări. Altfel spus, angajații trebuie să înțeleagă că, deși nu pare similar cu a distribui pe WhatsApp un document cu datele personale ale unui client, a încărca datele sale în discuțiile cu ChatGPT, oricât de profesionale ar fi ele și oricât de nobil scopul, ele nu ar trebui să ajungă nici acolo. Pentru a asigura conformitatea cu GDPR, angajații ar trebui să anonimizeze datele și să utilizeze exemple generice sau date fictive atunci când folosesc platforme de inteligență artificială (A.I.). Citește articolul
Pentru că se referă la modul corect de a oferi și deconta beneficii angajaților, cum ar fi serviciile turistice, astfel încât aceste beneficii să fie conforme cu regulile fiscale și să nu creeze probleme de taxare.
În raportul cu controalele fiscale terminate în noiembrie 2023, Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) a prezentat cazul unui angajator care n-a aplicat corect scutirea de taxe salariale pentru decontarea serviciilor turistice pentru angajații săi. Citește articolul
Acest departament este interesat de impactul inflației asupra salariilor și beneficiilor angajaților, precum și asupra puterii lor de cumpărare și bunăstării generale.
Percepția că prețurile la produsele de bază cresc mai mult decât o arată statisticile are corespondent în realitate: focusând pe creșterea prețurilor la alimentele la care nu se poate renunța, se constată că această creștere – din fața tejghelei sau a tarabei – e dublă față de cea din statistici. Citește articolul
Acest departament este direct interesat de subiectele legate de angajări, gestionarea posturilor vacante, impactul legislației asupra procesului de recrutare și menținerea unui număr optim de personal. Articolul vorbește despre deficit de personal și deblocarea unor posturi necesare.
Executivul a adoptat astăzi, pe lângă multe alte proiecte de acte normative, și un memorandum, document prin care se propune aprobarea deblocării unor posturi vacante în Ministerul Afacerilor Interne (MAI). După cum s-a stabilit spre finalul lui 2023, angajările la stat sunt înghețate până la finalul anului în curs, Guvernul putând totuși, în cazul bine motivate, să deblocheze o parte dintre posturile vacante, astfel încât ele să poată fi scoase la concurs. Citește articolul
Gestionează personalul firmei, de la angajare la plecare, se ocupă de programele de training, de politicile de egalitate de șanse și incluziune, precum și de negocierile cu angajații pentru contractele colective de muncă.
Obligația de a demara negocierile colective și cea de a elabora planuri anuale de formare profesională sunt două aspecte importante în contextul relațiilor de muncă, fiind în strânsă legătură cu numărul de salariați. Tot de numărul de salariați depinde și obligația de a angaja persoane cu handicap, ori cea de a numi un comitet de securitate și sănătate în muncă (SSM). Citește articolul