Departamentul de Resurse Umane se ocupă direct de angajați și de relațiile cu aceștia. Ei trebuie să știe cum să gestioneze cererile de informare venite de la sindicate, cum să comunice angajaților despre aceste sesiuni și cum să se asigure că firma respectă drepturile angajaților, așa cum prevăd noile legi.
Obligația angajatorului de a permite organizarea unei sesiuni publice de informare privind drepturile individuale și colective ale angajaților este prevăzută de noua lege a dialogului social, intrată în vigoare pe 25 decembrie anul precedent. Citește articolul
Acest departament este interesat deoarece informațiile despre concedii medicale speciale pentru îngrijitori, accesul la servicii medicale de bază și consiliere psihologică afectează direct angajații, drepturile lor și politicile interne de personal ale companiei.
Pe lângă alte domenii în care au apărut, la începutul acestui an, mai multe schimbări, și în domeniul sănătății există noutăți ce se aplică din 2023. Aici putem aminti, printre altele, creșterea pragului maxim al pensiei pentru care se acordă medicamente compensate și aplicarea unei măsuri apărute în vara lui 2022, respectiv posibilitatea ca persoanele neasigurate să beneficieze de asistenţă medicală în cabinetele medicilor de familie. Citește articolul
Departamentul de Resurse Umane este interesat de avertismentul privind epidemia de gripă, pentru a planifica gestionarea absențelor și a comunica măsuri de prevenție. Informațiile despre piața imobiliară sunt de asemenea relevante pentru bunăstarea angajaților și pentru programe de suport sau informare privind finanțele personale.
Avocatnet.ro şi Digi24.ro vă prezintă cele mai importante ştiri ale dimineţii. Citește articolul
Informațiile despre deficitul de forță de muncă și impactul acestuia asupra investițiilor străine sunt esențiale pentru planificarea strategică a resurselor umane, recrutare și retenție.
Investițiile străine directe la finele lunii octombrie însumau 9,399 miliarde euro, nivel record care a depășit atât fluxul net al investițiilor directe ale nerezidenților în România raportat pentru întregul an 2021 (8,94 mld. euro) cât și valoarea record obținută înainte de declanșarea crizei economice (9,21 mld. euro în 2008), arată cele mai recente date raportate de BNR. Citește articolul
Articolul conține informații despre cum se declară anumite venituri ale angajaților și despre o facilitate fiscală legată de salarii care expiră. Aceste aspecte sunt esențiale pentru calculul corect al salariilor și pentru respectarea obligațiilor fiscale legate de personal.
Chiar dacă lista măsurilor fiscale stabilite pentru 2023 nu este la fel de „bogată” cum a fost cea de anul trecut, tot avem câteva repere importante de menționat, care sunt importante pentru persoanele fizice și juridice. Dincolo de chestiunile bătute în cuie, mai avem și unele indicii despre alte potențiale schimbări. Citește articolul
Modificările la salariul minim, alocații și pensii influențează direct costurile cu personalul și beneficiile oferite angajaților.
Începutul anului 2023 aduce o serie de majorări ale veniturilor persoanelor fizice, printre care putem aminti de salariul minim pe țară și de cel diferențiat, de pensiile de stat și de cele militare, dar și de ajutoare unice, cum sunt cele pentru pensionarii cu venituri mici. Citește articolul
Gestionează salariile angajaților, calculează costurile de personal și se asigură că toți angajații sunt plătiți corect, conform ultimelor reglementări legale.
Anul 2023 începe cu creșterea salariului minim atât în toate sectoarele de activitate, dar cea mai mare creștere o înregistrează sectorul construcțiilor. Astfel, avem în 2023 un salariu minim de 3.000 de lei și unul de 4.000 de lei, precum și un beneficiu de netaxare la salariul de 3.000 de lei care se va aplica tot anul acesta atâta timp cât nivelul salarial rămâne neschimbat. Citește articolul
Articolul este esențial pentru departamentul HR deoarece detaliază cum trebuie gestionate și comunicate beneficiile angajaților, atât din perspectiva fiscală, cât și a modificărilor necesare în contractele de muncă și politicile interne ale companiei.
Anul 2023 începe cu două importante noutăți în materia beneficiilor extrasalariale ce pot fi acordate de angajatori - una vizează cadrul de fixare a acestor beneficii, iar cealaltă, regimul lor fiscal. Citește articolul
Ajută la înțelegerea pieței muncii, a disponibilității forței de muncă, a nivelului de educație al potențialilor angajați și a tendințelor demografice care influențează strategiile de recrutare și planificarea personalului.
Populația activă a României este de 8,185 milioane de persoane, conform recensământului din 2021, arată datele comunicate, pe 30 decembrie 2022, de Institutul Național de Statistică (INS). Numărul persoanelor active s-a redus cu aproape un milion de locuitori față de recensământul anterior, realizat în anul 2011, conform datelor INS analizate de CursdeGuvernare. Citește articolul
Modificările la impozitul pe salariu (deduceri, plafoane pentru venituri extrasalariale), taxarea bacșișului și noile reguli pentru arhivarea documentelor de salarizare afectează direct modul în care sunt calculate salariile și beneficiile angajaților și cum se gestionează dosarele de personal.
Odată cu terminarea anului 2022, imaginea fiscală de ansamblu pentru începutul anului 2023 s-a cristalizat destul de bine. Astfel, acum știm principalele măsuri fiscale stabilite oficial pentru a se aplica de la 1 ianuarie, inclusiv măsurile de completare date de autorități, prin OUG, pe ultima sută de metri. Citește articolul