Departamentul de HR este direct responsabil de modul în care sunt calculate salariile, de informarea angajaților despre drepturile lor și de aplicarea corectă a noilor reguli privind salariul minim și contribuțiile, care afectează veniturile nete și pensiile viitoare ale angajaților.
Spre deosebire de măsura introdusă în acest an, cei 200 lei pentru care nu se vor plăti taxe și contribuții pentru cei care vor primi salariul minim brut de 3.000 lei în 2023 se vor adăuga la calculul punctajului lunar pentru pensie, potrivit unei informări a Casei Naționale de Pensii Publice (CNPP). Citește articolul
Acest departament gestionează angajarea și sprijinul angajaților, inclusiv al celor cu dizabilități, și poate folosi aceste informații pentru a facilita integrarea lor sau a consilia candidații cu privire la beneficiile disponibile.
Persoanele active cu handicap pot solicita de la autorități, pentru a-și spori șansele de a găsi un loc de muncă, vouchere cu o valoare de aproape 5.000 de euro, bani pe care-i pot folosi pentru achiziționarea de tehnologii și dispozitive asistive și tehnologii de acces. Printre aceste dispozitive asistive se numără protezele de braț sau antebraț, mâinile sau degetele protetice, dar și scaunele cu roți acționate electric. Citește articolul
Departamentul de Resurse Umane este direct responsabil de procesul de angajare, redactarea contractelor individuale de muncă și gestionarea perioadelor de probă. Informațiile din articol sunt esențiale pentru a înțelege cum trebuie completate corect contractele și cum trebuie gestionate situațiile apărute pe durata perioadei de probă pentru a evita problemele legale.
Precizarea condițiilor perioadei de probă, dacă se optează pentru aceasta, la începutul unui raport de muncă, nu ar trebui ignorată de angajatori. În principal, pentru că angajatorul își asigură, astfel, o sarcină a probei mai facilă în cazul în care angajatul „trimis acasă” în perioada de probă contestă măsura luată de angajator. Citește articolul
Informațiile despre zilele libere de Crăciun și modul în care se gestionează munca și compensația pentru angajați în aceste zile sunt direct relevante pentru departamentul de Resurse Umane.
În fiecare săptămână au loc mai multe evenimente ce vizează firmele și persoanele fizice. Astfel, indiferent de perioada anului, săptămânal există obligații legale pe care le au de îndeplinit contribuabilii sau schimbări legislative ce afectează activitatea acestora. De aceea, îți prezentăm cele mai importante evenimente anunțate ale săptămânii care începe astăzi. Citește articolul
Gestionează aspectele practice legate de salariile angajaților, actualizarea contractelor de muncă și comunicarea cu personalul privind modificările legislative, asigurând o aplicare corectă și eficientă a acestora.
Printr-un act adițional încheiat în următoarele săptămâni ar putea fi rezolvate, simultan, două nevoi ale cel puțin unora dintre angajatori: actualizarea cu noul salariu minim brut garantat în plată, dar și completările necesare la unele dintre clauzele contractelor în derulare la momentul când Legea 283/2022 a intrat în vigoare. Iată de ce: Citește articolul
Acest departament este direct interesat de cum se modifică salariile nete ale angajaților și de costurile totale ale companiei pentru personal, esențial pentru procesul de salarizare și pentru a știi ce să comunice angajaților.
Începând cu ianuarie 2023 vom avea o situație inedită, în sensul în care salariul minim brut pe țară va fi de 3.000 de lei, dar angajatorii vor plăti taxe salariale ca pentru un salariu brut de 2.800 de lei. Practic, cei 200 de lei netaxabili, ce se acordă opțional în 2022 peste nivelul salariului minim, vor fi incluși obligatoriu în salariul minim de anul viitor. Citește articolul
Pentru că departamentul de HR trebuie să știe ce ajutoare de la stat sunt disponibile pentru angajații cu dizabilități sau pentru familiile acestora, ca să poată oferi informații sau suport la nevoie.
Indemnizația compensatorie care a fost acordată o singură dată la începutul lui 2022 va fi oferită persoanelor cu dizabilități și în anul care vine. Măsura se regăsește într-un act normativ cu mai multe măsuri sociale și economice oficializat la finalul săptămânii trecute. Citește articolul
Departamentul de HR este interesat de bunăstarea generală a angajaților, inclusiv de echilibrul dintre viața personală și cea profesională. Sfaturi despre cum să comunici eficient cu copiii și să-i ajuți să-și gestioneze emoțiile pot reduce stresul părinților-angajați și pot îmbunătăți concentrarea și satisfacția la locul de muncă. De asemenea, principiile de comunicare constructivă, oferire de feedback și încurajare sunt abilități valoroase care pot fi aplicate și în relațiile profesionale dintre colegi și manageri, domenii de interes pentru HR.
Copilul e emotiv și nu știi cum să procedezi atunci când greșește fără ca ceea ce îi explici să îl afecteze și mai mult? Îți venim în întâmpinare cu sfaturi pe care nu doar că le pui ușor în practică, ci care îl pot ajuta foarte mult. Citește articolul
Departamentul de HR este interesat de aceste informații pentru că ele pot afecta angajații, în special pe cei cu funcții de conducere sau pe cei care au venituri din străinătate, ajutându-i să înțeleagă mai bine obligațiile lor fiscale personale.
Mai nou, în cazul anumitor persoane care obțin venituri din străinătate și care nu-și îndeplinesc obligațiile, Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) le poate stabili din oficiu contribuțiile pentru pensii (CAS) și sănătate (CASS). Citește articolul
Angajații sau membrii familiilor lor pot beneficia de aceste ajutoare. Departamentul de HR poate informa angajații despre astfel de programe sociale, ca o resursă utilă pentru bunăstarea lor.
Anul viitor, pensionarii și persoanele cu dizabilități ce au venituri mici, persoanele care primesc ajutor social și familiile care primesc alocație de susținere vor beneficia de un ajutor financiar de 1.400 de lei, ce va putea fi folosit pentru plata facturilor sau a datoriilor la energie electrică, energie termică centralizată, gaze, butelie, lemne de foc etc. Atât distribuția cardurilor de energie în baza cărora se va acorda ajutorul bănesc, cât și plățile ce vor putea fi făcute de beneficiarii acestora se vor face prin intermediul Poștei Române. Citește articolul